dom vraagje :P

`Jeroen`

Banned
hey

ik heb hier een speedfight staan waar net een nieuw blokje onder zit.

ik dus aankicken en ding loopt gigangtisch in toeren.en plofde uit de uitlaat.Ik gelijk uitgezet.

Maar nu zat ik te twijfelen of zuiger wel goed zit.

Want er zit een pijltje op de zuiger en een klein 1tje met een v ernaast.Nu heb ik de zuiger met pijltje naar uitlaat poort maar krijg ik dit effect zou die dan andersom moeten :)
 
Advertisement - register to remove this

als de scooter hoog in toeren loopt en bij gas geven knalt is dat het teken dat ie veel te weinig mengsel krijgt , dit kan simpel komen door een verstopte carburateur of door valse lucht of door een te kleine sproeier ..
 
nee kijk jongens deze scooter is dus helemaal gereviseerd en het is een lc maar we hadden nog geen lc cilinder hier liggen maar wel ac dus wij erop gezet maar wanneer je hem starte ging die vet snel in hoge toeren en dan weer beetje langzaam en een knal uit de uitlaat dus ik gelijk uitgezet.In de avond kregen we de lc cilinder dus die er maar opgezet.Maar nu wouden we effe checken of ie het deed maar nu deed ie niets.Zit nog wel 1 slang niet aangesloten van cilinder naar waterpomp.Kan dat vals lucht zijn.Heb ook maar 5 keer gekickt ofzo.
 
De Beunhaas said:
nee kijk jongens deze scooter is dus helemaal gereviseerd en het is een lc maar we hadden nog geen lc cilinder hier liggen maar wel ac dus wij erop gezet maar wanneer je hem starte ging die vet snel in hoge toeren en dan weer beetje langzaam en een knal uit de uitlaat dus ik gelijk uitgezet.In de avond kregen we de lc cilinder dus die er maar opgezet.Maar nu wouden we effe checken of ie het deed maar nu deed ie niets.Zit nog wel 1 slang niet aangesloten van cilinder naar waterpomp.Kan dat vals lucht zijn.Heb ook maar 5 keer gekickt ofzo.

die kvs slang kan als je pakkingen goed zijn geen valse lucht in je blokje veroorzaken omdat het kvs systeem een gesloten systeem is.

vonkt die nog wel goed, en krijgt hij benzine ?
 
ik weet 100% zeker dat ie gewoon te weinig mengsel krijgt , of de choke is kapot , of de sproeiers zitten verstopt , of te klein , valse lucht etc..

wie heeft het blok gereviseerd en wat is eraan gereviseerd?
 
jah revisie is goedgegaan maar hij heeft een klein beetje valse lucht bij de uitlaat maar daarvoor starte die wel gewoon.Maar liep dus kut nu loopt die helemaal niet meer.want krijg die bout niet verder vast bij uitlaat vanwege gaar draad in cilinder.Wat is het beste gewoon nieuw clinder erop zetten ofnie.
 
Oke effe een nieuwe vers begin want snap er zelf geen knars meer van wat hier nu allemaal staat 8P

ik heb hier dus een speedfight 1 staan van een vriend van me die het niet meer doet.

Setup

Stnd lc cilinder
polini vario
polini 2g koppeling
17,5 carb
stnd uitlaat
rest allemaal stnd.

Ding reed erg brak en toen hield ie ermee op wij dus ding gaan strippen en bleek dat er erg veel speling op de krukas zat en wij dus maar besloten een andere krukas te kopen.Maar aangezien het blok ook niet echt meer best was hebben een een kaal blokje met nog een goede krukas erin kunnen zetten.Nou wij dus alles erweer op zetten en effe met een luchtgekoelde cilinder proberen te starten.Ding starte alleen heel erg hoog in toeren gelijk en had een vreem geluidje.Wij maar uitgezet en maar de lc cilinder opgehaald die nog bij hem thuis lag.Wij erop zetten maar deed niks compressie was ook minder.Conlusie ik denk shit had de cilinder effe namoeten kijken.Dus wij cilinder erweer af gehaalt en wat zie je dan

kut0021137426786.jpg

kut0011137426824.jpg

kut0031137426847.jpg

kut0041137426871.jpg


nu weet ik ook wel wat de oorzaak is waarom die niet wil starten.Maar dan nog een vraag.

Wat kunnen we nu het beste doen aangezien hij wat harder wil en fel op wil trekken.

Optie 1 een 70 cc lc kopen voor de scooter en de rest zo houden.

Optie 2 Een andere uitlaat kopen en stnd cilinder laten honen met nieuwe zuiger erin.

Optie 3 een luchtgekoelde cilinder kopen aangezien hij toch met tnt stuur rijd en niet op zn temp kan letten en je daarvoor ook veel meer cilinders voor hebt in peugout.in 50 cc en 70 cc vorm.

Meschien dom iets maar kan ik er ook geen pia cilinder inhangen want heb wel is gehoord dat ze dat doen
 
Last edited:
mja , jij bent zo vaag bezig dat niemand het meer begrijpt , het enige wat is wel begrijp is dat je niet goed bezig bent...

je wilt scooters maken , da's mooi , maar je krijgt nu al niet zelfstandig een std cilindertje aan de loopt ,en dat komt naar mijn mening doordat het ding niet goed in elkaar zit en met allerlei bij elkaar gezochte rommel. zoiets is gedoemd om te mislukken..

een sproeier 114 klopt ook gewoon geen zak van , als je gewoon de std carburateur gebruikt met 54 sproeier met compleet std filter moet de scooter al goed lopen. maar jij hebt vanalles door elkaar, je moet gewoon van std uitgaan , als dat eenmaal goed loopt kun je het volgende erop zetten , en daarna als dat goed loopt weer wat anders , maar nu is het dus een warboel.

nu het volgende : 70cc

als je nu al niet dit blok fatsoenlijk kan laten lopen , dan lijkt me het helemaal niet verstandig om aan 70cc te beginnen , dat gaat gewoon mis...

dit is niet bedoeld om jouw de grond in te stampen of om te zeuren oid maar ik heb dit zo vaak gezien dat ik wel weet dat dit gewoon niet goed kan gaan...

om dan nu een 70cc te gaan kopen en dan m direct al kapot te laten lopen door een foutje in het blok of van jou of wat dan ook zou gewoon zonde zijn , weggegooid geld..

en nogmaals , wie heeft het blok gereviseerd? en hoe weet je zo zeker dat het goed is?
 
Kijk 1 ding moet effe uit de wereld helpen.Me naam beunhaas is dus niet de werkelijk heid.En deze scooter is niet van mij en bezit dus ook niet over de optie's.Ik flikker ook de onderdelen erop die ik krijg en weet best wel wat jij bedoelt melf maarjah dat heb ik niet voor het zeggen.

Ik heb ook al tegen hem gezegt om een nieuwe 70 cc te kopen en gewoon alles vers monteren want krijg alleen maar slechte dingen.Beetje beun beun om ding maar lopen te zien krijgen en volgende week doet ie het weer niet.

MAar sproeier 114 is allang alweer verandert naar 82 maar nogsteeds start ie niet.
 
Kijk, dat jij die vriend? wilt helpen is natuurlijk heel fijn. Maar als ik bijvoorbeeld iemand anders moet helpen stel ik wel de voorwaarde dat ik alleen met fatsoenlijke onderdelen wil werken en geen rotzooi. Dit sleutelt niet fijn en als er dan iets misgaat staan ze dalijk bij jou op de stoep dat jij het naar de mallemoere hebt geholpen.

Dan raad ik ze gewoon aan naar de dealer te gaan , die zal uiteindelijk ook de rotzooi vervangen maar ben je wel veel meer euro's kwijt.

Verder denk ik dat je het hier maar beter gewoon de afstelling moet nakijken, want daar zit gewoon iets mis. Waarom geen LC 70cc monteren, een laagtoerige 70cc wordt echt niet veel warmer als een 50cc. Ik zou gewoon std lc cilindertje laten honen (mits deze vastgelopen is) en dan een leuk uitlaatje monteren dat is voor deze kerel denk ik meer dan genoeg.
 
Back
Top