Dna'ed NRG

hallo,

ik ben twan en ik kom uit een klein plaatsje in de buurt van gorinchem.
het begon allemaal toen ik net 15 werd, en van een goede vriend een cross sfera kon kopen, ik heb deze samen gekocht met een vriend(sebas) met het doel lekker te crossen op een verlaten steenfabriek.
foto'van de sfera:
naamloos3pj4.jpg

nadat we een lang blok hadden gekocht samen met een nrg velg vonden wel het wel tijd worden voor een dr70. in combinatie met een 17.5mm, ook hadden we een typhoon frame gekocht en achterkappen opgezet het zag er toen zo uit:
fsdfsdfxf4.jpg


daarna nog een gianelli shot gekocht, waarna we een nrg mc2 kappen kochten samen met malossi vario en nrg voorvork met velg. dat zag er zou uit:
img0110hw4.jpg

img0096zf5.jpg


toen de kappen gaan bewerken en polyesteren enz..
met dit als tijdelijke resultaat:
14087898fd4.jpg

img0287ey8.jpg

maar omdat het voor mij toen nog een half jaar duurde voordat ik 16 werd wou ik liever de nrg verkopen maar helaas lukte dat niet totdat we hem konden ruilen tegen een aerox met manston 2 en wat andere gare onderdelen, nadat we daar nog wat pretspul hadden opgezet en netjes gemaakt verkocht voor leuk geld wat ik toen nodig had
hij zag er voor de verkoop zo uit:
12ferthf7.jpg

img1839ia6.jpg


toen kocht ik een straatslider met een heel leuk uiterlijk die ik zelf ook nog wel heb aangepast, maar helaas ging dat ding echt heel vaak kapot, me vader vond het wel goed geweest en ik kreeg een nieuwe Aprilia Sr factory Spains
foto van de slider:
dik10ys3.jpg

dik60fl2.jpg

img2569bh0.jpg



en van die sr:
sdfsdre0.jpg


toen had ik niets meer om aan te sleutelen en miste ik het wel een beetje,ik had het er nog vaak over met sebas dat we die nrg nooit hadden weg moeten doen enz. totdat ik de kans kreeg de nrg terug te kopen voor een leuk prijsje!
dus gelijk gedaan, er waren wel een paar dingen aan veranderd maar niet veel dus ik weer blij, en dat is waar het project begint!

Mijn plannen voor de setup:

Cilinder Mhr Replica Tuned
Uitlaat Bidalot C16
Krukas Doppler endurance p12
Carburateu del Orto 22 mm
Vario malossi
Koppeling verstelbaar
Membraan geflowd
filter stage 6 rood
Carters dna carters lc dd gestraald en getuned
V-snaar malossi
Spruitstuk 21mm recht
Ontsteking nieuw
Lagers c4

gewoon een leuke straatsetup, zoals je ziet staat er dna carters, dit wil ik omdat dit best uniek is voor een straatscooter een 14inch achtervelg met lange carters.


dit blok komt waarschijnlijk pas nadat de nrg helemaal af is.

de optische plannen:
-frame met kenteken kopen
-kappen laten spuiten/aanpassen
-andere binnenkappen kopen
-normale achterveer
-contactsloten regelen
-alles afwerken
-dna carters met achtervelg
-velgen laten coaten
-voorvork laten coaten
-kappen lamborghini oranje laten spuiten met zwarte accenten
-nieuwe filter kopen
-dna carterkap zwart spuiten of polijsten
-sr voorvelg kopen (ivm dna achtervelg die een beetje op elkaar lijken).
-mstuur met vooruitstaande clamb
-stage 6 temp en toerenteller
-killswitch
-hitteband voor c16
-achterkap van kees
-mc3 voorspatbord
-oldskool ontstekingskapje
-achterrem fixen
-buddy bewerken
-ice beugel voor kenteken



update 20-08-08

De voorvork is zo goed als af! ophanging voor het firefoxspatbord is ook al gefixt alleen nog niet zichtbaar op de foto's:
spatbord:
footsu6.jpg


voorvork:
voorxz1.jpg

volgende week maandag ga ik een frame met kenteken ophalen en dan komt er weer een update!

22-08-08

gisteren en vandaag bezig geweest aan mijn achterkappen, eerst heb ik het achterlichtunit vast geschroefd zodat de kap niet kan bewegen en dus ook straks het plamuur niet kan scheuren.daarna heb ik een deel weggezaagd omdat ander de bolling te groot werd en dus lelijk, nu blijft er een kleine bolling zichtbaar wat ik tog wat mooier vind ogen, hier foto's van de polyester werkzaamheden:
de kap:
img3139xf5.jpg

de ene gepolyesterde kap en de al bewerkte kap zonder polyester:
img3142uv1.jpg

de dichtgemaakte gaten wat ik al eerder heb gedaan(is mooi strak):
img3143yf3.jpg

luchtinlaatje gemaakt in het kapje wat aan de voorkant van de kap zit, moet nog wel afgewerkt worden:
img3144up1.jpg


maandag komt er weer een update waarneer ik het volgende ga ophalen: Frame met kenteken, achterveer, treeplankje, carterkap, radiateur, contactsloten,kabelboom. dus tot dan!

Update 25-08-08

zo vandaag frame en onderdelen wezen ophalen bij Beta_boy, egt hartstikke aardige gozer met goede spullen!
dus maar een beetje wezen sleutelen, hier zit de voorvork er al in:
img3152lw0.jpg

hier ook nog met iets anders bezig:
img3161ri7.jpg

hier zit het al redelijk in elkaar:
img3157ay8.jpg

img3158gn6.jpg

img3163st6.jpg


nog een andere uitlaat gekocht omdat ik mijn shot niet meer zo geweldig vond:
img3153qq7.jpg


dus nog veel werk met dingen netjes maken, en de kappen afmaken, ook heb ik nog geen oplossing gevonden voor het blok omdat ik dit blok niet goed vind moet ik toch wat anders maar dna carters zijn bijna niet te vinden. dus binnenkort vast wel weer een update!

Kleine update!

vandaag mijn filter binnen gekregen, van Nrg-power van het forum gekocht, filter is helemaal nieuw nogmaals bedankt!
filter met 17.5mm:
img3180ut0.jpg

img3179kt2.jpg


hoe hij er nu ongeveer bij staat:
img3165ph2.jpg


Updatetje!

2 weken geleden mijn rechte malossi spruitstukje binnen gehad is gewoon netjes en goed dus dat was weer mooi, geen zin om er een foto van te maken want iedereen weet hoe die er uit ziet, ook heb ik vandaag bij Wouter(sfera_80) mijn voorvork verlaagd, was nog een heel gedoe met die upsidedown voorvorken maar het zit perfect nu en heb geen veerweg meer maar we hebben een rubber ertussen gedaan zodat hij nog een beetje dempt.ook heb ik nog nagedacht over de kleur en ik ga de voorvork gewoon zwart doen, dus die moet ik nog even spuiten.
foto's:
111111mr2.jpg

222ta7.jpg

3333oj8.jpg

4444cc3.jpg


ook hoop ik van de week mijn dna blok te krijgen, ik ga morgen geld overmaken en dan zien we wel, als ik dat binnen heb komt er natuurlijk weer een update!


Update 23-09-08

niet zo heel veel gebeurt de laatste tijd, heb het dna blok nog niet binnen maar verwacht het wel deze week, die jongen had aangegeven dat het wat langer kon duren dus ik wacht rustig af, wat ik wel heb gedaan is mn 17.5mm verkocht en een 22mm del'orto gekocht, ding is nog super netjes . wel moest mijn spruitstuk aangepast worden maar dat is alleen maar voordelig want het loopt nu veel beter over.
foto's:
321to1.jpg

3214js1.jpg

123453fn0.jpg

4342qo8.jpg


komt van de week nog een update over het blok, voordat alles uitelkaar gaat om netjes te maken wil ik wel even weten hoe het blok staat, dus dat zien jullie dan.


Vandaag mn blok binnen gehad, spul zag er goed uit. dus gelijk maar even eronder gehangen om te kijken hoe het staat, het was helaas al donker maar ik hoop dat je wat kan zien:
img3236by1.jpg

img3237so9.jpg

img3238ri0.jpg


ik ga ook deze week een mhr replica bestellen, omdat ik toch dr iets te traag vond en ik bang ben voor overkill met mn 22mm.
dus binnenkort weer een update!

Update! Cilinder binnen gehad wandje ziet er perfect uit 1 zuiger is nog super goed en die andere is ook nog zeker mee te rijden, ook even een fototje van de rest van mn spullen die er toenvallig lagen.
img3316td8.jpg

img3318pi0.jpg


ik deze week mijn blok uitelkaar halen, en dan word het gestraald,. in die tijd ga ik ook nog even voor in mijn blok nieuwe lagers halen, en andere kleine dingen die toch belangrijk zijn zodat het blok eind volgende maand helemaal klaar is op uitlaat na, wat keuze qua uitlaat betreft ben ik nog niet uit, c16 of c20, cilinder is getuned en 22mm is redelijk grote carb dus waarschijnlijk toch c20.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Leuk project zo!

Ik zou zelf alleen wel een verende voorvork willen bij een straatscooter aangezien het niet al te comfortabel rijd op deze manier :X
 
Ha, Vuren!
Ik dacht al de locatie te herkennen mbt de steenfabriek/rivier.
Leuk feestje gehad laatst. ;)

Succes met 't beestje!

Gegroet uit G'chem.
 
stop met het gedoe met ''kijken hoe het staat'' en bouw gewoon onderdeel voor onderdeel af.
Ik zie nu een half geplamuurde achterkap, een half blok, een voorvork die nog niet klaar is...

Ruk alles uit elkaar, maak je kappen in 1x netjes, en laat het netjes spuiten
Maak je frame netjes.
Zet je blok degelijk in elkaar.
Koop de onderdelen die je nodig hebt om een mooi rollend en remmend frame te krijgen/

Zet dan alles in elkaar en voila...Een dikke scooter.

Zo is alles netjes geordend, en raak je het overzicht niet kwijt.
Als je alleen maar denkt ''waar heb ik nu zin in'' krijg je een 1000 jaren plan.

No offence, maar het werkt gewoon beter, en je zult zien dat het resultaat ook veel beter is.
 
ik snap je 100%.

maar ik heb op het moment de ruimte niet omdat te doen, ik ga als ik mijn cilinder binnen krijg, het blok tunen en laten stralen, dan gaat het blok er pas weer onder waarneer die 100% af is.
 
lang geleden maar ik leef nog :p
had geen zin om te updaten omdat er toch niet echt veel reacties kwamen, maar ik heb toch de kracht gevonden om even een updateje te plaatsen.

blok:

inmiddels heb ik (bijna) alle onderdelen voor mijn blok het enige zijn nog lagers, ik heb ze vorige week besteld maar tot op heden nog geen pakketje komt ook omdat ze het niet op voorraad hadden dus als ik dat heb kan het blok in elkaar, ik heb ook een uitlaat gekocht, een c16. en een oldskool ontstekingskapje.
blok:
foitfthg5.jpg


ook heb ik een paar weken geleden een hele mooie achterkap kunnen kopen van Kees dus ik hoef me geen zorgen meer te maken over de kappen want die zijn nu vrijwel zo goed als af.(op de foto's zit ook mijn mstuur erop.
img3487ss6.jpg

(let niet op die letters op mijn onderkuip :p)
img3486ng4.jpg


volgende wat ik ga doen nadat mijn blok inelkaar zit is mijn velgen laten coaten samen met mijn voorvork en remklauw, dan moet ik nog een andere achterveer aanschaffen en in die tussentijd een achterremsysteem fixen.
 
Netjes hoor! Oogt een stuk minder beun :p

Maak de rest van de kappen ook netjes zwart en het word een hele vette scooter denk ik zo :)

Krijg wel weer vlinders hoor als ik die kap zie :love:
 
Back
Top