Beste forumleden,
ik heb sinds een maandje of 2 een Gilera DNA in de garage staan. Nu ben ik van plan hem op te knappen, aangezien er wat onderdelen aan vervanging of onderhoud toe zijn. Het uiterlijk kan ook wat vernieuwingen gebruiken.
Ik weet nog niet veel van scooters, ik haal mijn informatie van internet en knutsel er op los, ook ben ik veel bezig met afstellen bij een vriend die veel gereedschap heeft.
Ik zal maar beginnen met wat foto's (Jaja, de fotoimpressie van de Vengeance 0.00)
Nu ziet 'ie er dus nog uit als een brommert die z'n beste tijd wel gehad heeft.
Hier is de directe link naar de foto's:
http://img33.imageshack.us/gal.php?g=dsc0229sc.jpg
Dit is de link naar de Web Player:
http://img33.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dsc0229sc.jpg
Net wat je fijner vind. (Laden duurt 30-40 seconden, 't zijn grote foto's!)
Technisch gedeelte:
Wat ik eerst wil aanpassen is de afstelling:
Nu heeft ie nog aardig vaak een dip dat ie maar tot 45 komt, met veel toeren, terwijl die 75 kan.
Ik heb een aantal rollen en drukveren gekocht en geleend en ik ga donderdag alles goed proberen af te stellen. Het blok is een 50cc snel, die kan behoorlijk wat toeren maken.
Blijf ik met afstellen die rare spiebaan een probleem vinden dan koop ik de torque driver van malossi of speeddrive van polini.
Daarna wil ik het electronische gedeelte nakijken. De elektrische start werkt niet, de verlichting is direct aangesloten op de dynamo en doet het wel. Knipperlicht en groot licht zijn op de accu aangesloten en werken allebei, het remlicht doet het niet. Dat wil ik nog fixen. Verder wil ik achter ook nog knipperlichten erin bouwen.
Daarnaast is er ook een probleem met de achterband of de velg. De band loopt in ongeveer 1,5 week leeg. In het begin blijft die hard, maar daarna is het hoe zachter die wordt hoe meer die leegloopt. Misschien dat ik de band er opnieuw moet opleggen?
Optisch:
Hiermee wil ik beginnen:
Ik wil de binnenkappen die nu zwart zijn, wit spuiten. Dat is dus de kap achter de voorvork, de buddykappen, kapje over de carburateur, luchtfilter. En misschien nog wat meer wat ik onderweg tegenkom. Dit wil ik ook doen met de velgen.
Van de koplamp wil ik een booskijkermaken, door een klein gedeelte te bewerken met een lampenlakstift.
Daarna wil ik de carter aanpakken, helemaal losmaken, schuren, en overspuiten met hittebestendige chroom lak. Hetzelfde geld voor de voorvork en het frame. (Voorvork niet helemaal chroom, de losse voorvork delen grijs).
De verf heb ik besteld, met nog wat kleine dingen erbij als Pro-Grip handvatten, ventieltjes + dopjes etc.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met problemen die ik tegen ga komen bij de uitvoering van mn plannen. :W
ik heb sinds een maandje of 2 een Gilera DNA in de garage staan. Nu ben ik van plan hem op te knappen, aangezien er wat onderdelen aan vervanging of onderhoud toe zijn. Het uiterlijk kan ook wat vernieuwingen gebruiken.
Ik weet nog niet veel van scooters, ik haal mijn informatie van internet en knutsel er op los, ook ben ik veel bezig met afstellen bij een vriend die veel gereedschap heeft.
Ik zal maar beginnen met wat foto's (Jaja, de fotoimpressie van de Vengeance 0.00)
Nu ziet 'ie er dus nog uit als een brommert die z'n beste tijd wel gehad heeft.
Hier is de directe link naar de foto's:
http://img33.imageshack.us/gal.php?g=dsc0229sc.jpg
Dit is de link naar de Web Player:
http://img33.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dsc0229sc.jpg
Net wat je fijner vind. (Laden duurt 30-40 seconden, 't zijn grote foto's!)
Technisch gedeelte:
Wat ik eerst wil aanpassen is de afstelling:
Nu heeft ie nog aardig vaak een dip dat ie maar tot 45 komt, met veel toeren, terwijl die 75 kan.
Ik heb een aantal rollen en drukveren gekocht en geleend en ik ga donderdag alles goed proberen af te stellen. Het blok is een 50cc snel, die kan behoorlijk wat toeren maken.
Blijf ik met afstellen die rare spiebaan een probleem vinden dan koop ik de torque driver van malossi of speeddrive van polini.
Daarna wil ik het electronische gedeelte nakijken. De elektrische start werkt niet, de verlichting is direct aangesloten op de dynamo en doet het wel. Knipperlicht en groot licht zijn op de accu aangesloten en werken allebei, het remlicht doet het niet. Dat wil ik nog fixen. Verder wil ik achter ook nog knipperlichten erin bouwen.
Daarnaast is er ook een probleem met de achterband of de velg. De band loopt in ongeveer 1,5 week leeg. In het begin blijft die hard, maar daarna is het hoe zachter die wordt hoe meer die leegloopt. Misschien dat ik de band er opnieuw moet opleggen?
Optisch:
Hiermee wil ik beginnen:
Ik wil de binnenkappen die nu zwart zijn, wit spuiten. Dat is dus de kap achter de voorvork, de buddykappen, kapje over de carburateur, luchtfilter. En misschien nog wat meer wat ik onderweg tegenkom. Dit wil ik ook doen met de velgen.
Van de koplamp wil ik een booskijkermaken, door een klein gedeelte te bewerken met een lampenlakstift.
Daarna wil ik de carter aanpakken, helemaal losmaken, schuren, en overspuiten met hittebestendige chroom lak. Hetzelfde geld voor de voorvork en het frame. (Voorvork niet helemaal chroom, de losse voorvork delen grijs).
De verf heb ik besteld, met nog wat kleine dingen erbij als Pro-Grip handvatten, ventieltjes + dopjes etc.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met problemen die ik tegen ga komen bij de uitvoering van mn plannen. :W
Last edited: