DNA White Red Vengeance

Status
Not open for further replies.

JCB

Well-Known Member
Beste forumleden,

ik heb sinds een maandje of 2 een Gilera DNA in de garage staan. Nu ben ik van plan hem op te knappen, aangezien er wat onderdelen aan vervanging of onderhoud toe zijn. Het uiterlijk kan ook wat vernieuwingen gebruiken.

Ik weet nog niet veel van scooters, ik haal mijn informatie van internet en knutsel er op los, ook ben ik veel bezig met afstellen bij een vriend die veel gereedschap heeft.

Ik zal maar beginnen met wat foto's (Jaja, de fotoimpressie van de Vengeance 0.00) :p

Nu ziet 'ie er dus nog uit als een brommert die z'n beste tijd wel gehad heeft.

Hier is de directe link naar de foto's:
http://img33.imageshack.us/gal.php?g=dsc0229sc.jpg

Dit is de link naar de Web Player:
http://img33.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dsc0229sc.jpg

Net wat je fijner vind. (Laden duurt 30-40 seconden, 't zijn grote foto's!)


Technisch gedeelte:

Wat ik eerst wil aanpassen is de afstelling:

Nu heeft ie nog aardig vaak een dip dat ie maar tot 45 komt, met veel toeren, terwijl die 75 kan.
Ik heb een aantal rollen en drukveren gekocht en geleend en ik ga donderdag alles goed proberen af te stellen. Het blok is een 50cc snel, die kan behoorlijk wat toeren maken.

Blijf ik met afstellen die rare spiebaan een probleem vinden dan koop ik de torque driver van malossi of speeddrive van polini.

Daarna wil ik het electronische gedeelte nakijken. De elektrische start werkt niet, de verlichting is direct aangesloten op de dynamo en doet het wel. Knipperlicht en groot licht zijn op de accu aangesloten en werken allebei, het remlicht doet het niet. Dat wil ik nog fixen. Verder wil ik achter ook nog knipperlichten erin bouwen.

Daarnaast is er ook een probleem met de achterband of de velg. De band loopt in ongeveer 1,5 week leeg. In het begin blijft die hard, maar daarna is het hoe zachter die wordt hoe meer die leegloopt. Misschien dat ik de band er opnieuw moet opleggen?


Optisch:

Hiermee wil ik beginnen:
Ik wil de binnenkappen die nu zwart zijn, wit spuiten. Dat is dus de kap achter de voorvork, de buddykappen, kapje over de carburateur, luchtfilter. En misschien nog wat meer wat ik onderweg tegenkom. Dit wil ik ook doen met de velgen.

Van de koplamp wil ik een booskijkermaken, door een klein gedeelte te bewerken met een lampenlakstift.

Daarna wil ik de carter aanpakken, helemaal losmaken, schuren, en overspuiten met hittebestendige chroom lak. Hetzelfde geld voor de voorvork en het frame. (Voorvork niet helemaal chroom, de losse voorvork delen grijs).

De verf heb ik besteld, met nog wat kleine dingen erbij als Pro-Grip handvatten, ventieltjes + dopjes etc.


Hopelijk kunnen jullie me helpen met problemen die ik tegen ga komen bij de uitvoering van mn plannen. :W
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb nu al een paar vragen, antwoord wordt op prijs gesteld!

Op foto 10 staat een standaard achterknipperlicht unit van de DNA. Kan ik deze knipperlichtjes los van het unit zagen om in te bouwen achter in mijn kappen?

En de schroef bij foto 4 krijg ik niet los, heeft iemand nog een idee hoe ik die eruit kan krijgen? (Zit muurvast, en t kopje is niet helemaal goed meer)

Als laatste: op foto 5 staat de carburateur. Wat is de beste manier om de sproeiermaat te weten te komen? Moeten die slangetjes los of niet?
 
Last edited:
Vet race man, als je stickers zoekt ik zou er malossi stickers op plakken en malossi lucht in je banden doen ga je 10 km/u harder door
 
Noem je dit een project?

Is een project pas een project als je je scooter radicaal verandert en er een 70cc ondergooit?

Ik wil alles gewoon een beetje leren, en hoop door jullie te updaten met wat ik doe en te posten wanneer ik problemen tegen kom jullie me kunnen helpen.

Post de foto's eens op je projectpagina.
Dit is toch de projectpagina ? :X (Moet ik de foto's dan op deze pagina uploaden, i.p.v. de link naar een imageshack album?)
 
Vet race man, als je stickers zoekt ik zou er malossi stickers op plakken en malossi lucht in je banden doen ga je 10 km/u harder door

Malossi stickers is misschien wel een idee ja. En hoe kom je aan Malossi lucht? Ik haal de lucht voor m'n banden uit de compressors bij de pompen.
 
Malossi stickers is misschien wel een idee ja. En hoe kom je aan Malossi lucht? Ik haal de lucht voor m'n banden uit de compressors bij de pompen.

dit is echt de meest ongelooflijke post/reactie sinds ScooterForum bestaat

wat jij wilt laten zien hier aan ons, kun je beter op ScooterBase.net doen :) de projecten hier zijn idd radicaal veranderde scooters
 
Ja ik weet niks van lucht, behalve hoeveel bar ik gebruiken moet. 't Leek me dat die poster iets bedoelde als een zuurstof fles ofzo die je op t ventiel zet.

Ja, ik weet niet alles van scooters e.d. Daarom wil ik het leren.

p.s. foto's lukt echt niet, hoe klein ik ze ook maak, deze fout komt er telkens:
Exceeds your quota by 146,7 KB. Click here to view your attachments
 
luchtfilter bedoelen ze ja.

een luchtfilter in je band,dat is lichter als lucht.
maar dan moetje wel die van malossi nemen, anders werkt het niet.

ik heb ze nog liggen,
je kan ze over nemen van me als je intressen hebt.
stuur dan even een pm
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top