Sam,
Ik heb even in het schema gekeken dat ik in het bezit heb echter ik weet niet of dit ook van toepassing is op jouw Zip.
Daarom even een vraagje vooraf.
Werkt je koplamp nu ook al als je de scooter op contact zet en de eventuele lichtschakelaar op "on" of werkt je koplamp alleen als de motor draait.
Indien je verlichting alleen werkt als de motor draait is het niet aan de raden om je verlichting te veranderen naar gelijkspanning.
De reden hiervoor is dat je de verlichting gaat verplaatsen van de lichtspoel in je stator naar de gelijkspanning achter je accu/spanningsregelaar.
Het nadeel is dat de lichtspoel een bepaalde belasting verwacht, neem je de verlichting hier weg dan wordt de belasting plots bijna 3 Ampere minder, de spanning van de lichtspoel neemt daardoor toe, wat weer niet goed is voor de zaken die verder nog op de lichtspoel zijn aangesloten.
Verder wordt aan de andere zijde de belasting van de accu/spanningsregelaar ineens verhoogt met 3 ampere, dus de spanningsregelaar moet deze 3 ampere extra gaan leveren.
Deze kan hierdoor dus te warm worden en kapot gaan.
Kan de spanningsregelaar de gevraagde stroom niet leveren kun je problemen krijgen met alles wat op gelijkspanning werkt, een voorbeeld is bijvoorbeeld het niet of niet voldoende laden van de accu.