Dipje zip 2t op begin

MartijnJ

New Member
zip 2t 2009

Setup:
Std 50cc
Std krukas
Malossi multivar (5.7 gram rollen)
Malossi delta clutch (witte trekveren en drukveer)
Dellorto 17,5 carb (62 maat sproeier)
Std luchtfilter (Mallosi luchtfilterelement)
Yasuni Z uitlaat

Probleem:
Van 0 tot 14 km/h heeft de scooter bijna geen vermogen, vervolgens vanaf 14 km/h gaat de scooter in hoge toeren en heeft hij wel vol vermogen.
Als de scooter koud start dan heeft de scooter voor ongeveer de eerste 5 min wel gwn op het begin volle vermogen (ik vermoed dat dit misschien komt door e-choke)
Ik vraag me af hoe ik dit kan oplossen en of iemand dit ook heeft gehad.
 
Advertisement - register to remove this

Malossi delta clutch is zo wie zo zwaar Overkill, met je Std 50cc
Je ben beter af met Malossi Fly, met eventueel Malossi Torque Driver rechte spiebaan.
 
Aangezien je met een koude motor wel het volle vermogen hebt, denk ik dat je een te kleine sproeier er in hebt zitten, die malossi filterelementen voor zip 2t zijn enorm dun en laten dus heel erg veel lucht door.
Ik heb zo'n zelfde filter ook gehad op mijn Vespa LX 2t 50cc, toen had ik een sproeier 72 uit mijn hoofd en dat was zelfs nog iets te arm. Later toen ik een 70cc had gemonteerd had ik een sproeier 86, overgestapt naar een polini luchtfilterelement en toen reed die goed met een sproeier 78, een behoorlijk verschil dus.
 
Standaard koppelingshuis zeker samen met die Deltaclutch? Dat werkt namelijk niet. Sowieso is een Deltaclutch waardeloos op standaard cilinders of laagtoerige 70cc. Zet je standaard koppeling erin en zal stuk beter rijden
 
Back
Top