Dipje bij/na optrekken?

Michelg

Member
Beste,

Ik heb een Speedfight 2. Heb deze tweedehands gekocht en beetje aan afgesteld, waarna deze keurig liep. Ben nu +-1000 km verder en ik merk sterk dat hij een dip heeft wanneer hij stationair loopt en ik vervolgens gas geef. De eerste video is van hoe het was (naar mijn mening goed) en de tweede video van hoe het nu is met de dip. De dip is overigens niet altijd even heftig, maar ik merk wel dat hij minder trekt. Dus ook het moment voor het dipje komt hij niet op toeren zoals hij opnde eerste video wel doet..
Scooter is begrensd, DMP rode trekveren, rolletjes zijn rond de 6,5 gram (weegschaal is niet zo precies), maar hebben geen vlakke kantjes. Verder is alles standaard.
Zou iemand misschien weten waar ik naar zou kunnen kijken?
EDIT: ik zie overigens geen slijtage aan de v-snaar en de vario heeft geen voelbare banen.
Video 1:
Video 2:
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen verstand van tunen maar het lijkt erop dat in de tweede video de koppeling slipt.
Het toerental is er maar het koppel niet.

Ik denk dat de trekveertjes te strak zijn.
 
Ik heb geen verstand van tunen maar het lijkt erop dat in de tweede video de koppeling slipt.
Het toerental is er maar het koppel niet.

Ik denk dat de trekveertjes te strak zijn.
Maar wat ik dus vreemd vind, is dat de trekveren onveranderd zijn in video 1 en 2 en hij in 1 naar mijn mening altijd lekker reed... ik zal eens de paarse veertjes monteren van DMP (een strakte minder) en kijken of het probleem minder is.
Ik denk dat de trekveertjes te strak zijn.
En dan te bedenken dat de vorige eigenaar Polini geel had gemonteerd. Daarmee moest je vol gas geven om een beetje mee weg te komen hahaha.
 
Als je toch de boel open hebt, controleer dan ook de voeringen van de schoentjes en of je misschien een olielek hebt bij de as van de eindoverbrenging.
 
Koppelingshuis even na kijken.. Kan zijn dat je een nieuwe nodig hebt, zeker als het vlak waar de koppeling in draait helemaal versleten is.. Zeker als er groeven in staan..

Voor de rest moet de voering op de koppeling voldoende aanwezig zijn en niet dunner dan 2 a 3mm zijn.. Als dat zo is heb je ook een andere koppeling nodig.. Maar je ziet bij het los halen al gauw hoeveel de koppeling te lijden heeft gehad.
 
Bedankt voor alle tips! Koppeling ziet er goed uit: de schoentjes hebben genoeg materiaal, koppelingshuis is mooi glad waar de schoentjes draaien en de keerring bij de koppeling is niet lek.

Ik heb op het moment Malossi geel gemonteerd en het dipje wat je hoort bij de 4 seconden van het filmpje is in ieder geval weg. Eigenlijk zijn deze veren net wat te strak, want hij maakt net iets meer toeren dan power. Maar voor nu laat ik deze setup even zo zitten en dan zien we over een paar weken wel wat er nog aan gedaan kan worden.

Van mij mag er een slotje op!
 
Back
Top