Dipje bij/na optrekken?

Michelg

Member
Beste,

Ik heb een Speedfight 2. Heb deze tweedehands gekocht en beetje aan afgesteld, waarna deze keurig liep. Ben nu +-1000 km verder en ik merk sterk dat hij een dip heeft wanneer hij stationair loopt en ik vervolgens gas geef. De eerste video is van hoe het was (naar mijn mening goed) en de tweede video van hoe het nu is met de dip. De dip is overigens niet altijd even heftig, maar ik merk wel dat hij minder trekt. Dus ook het moment voor het dipje komt hij niet op toeren zoals hij opnde eerste video wel doet..
Scooter is begrensd, DMP rode trekveren, rolletjes zijn rond de 6,5 gram (weegschaal is niet zo precies), maar hebben geen vlakke kantjes. Verder is alles standaard.
Zou iemand misschien weten waar ik naar zou kunnen kijken?
EDIT: ik zie overigens geen slijtage aan de v-snaar en de vario heeft geen voelbare banen.
Video 1:
Video 2:
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen verstand van tunen maar het lijkt erop dat in de tweede video de koppeling slipt.
Het toerental is er maar het koppel niet.

Ik denk dat de trekveertjes te strak zijn.
 
Ik heb geen verstand van tunen maar het lijkt erop dat in de tweede video de koppeling slipt.
Het toerental is er maar het koppel niet.

Ik denk dat de trekveertjes te strak zijn.
Maar wat ik dus vreemd vind, is dat de trekveren onveranderd zijn in video 1 en 2 en hij in 1 naar mijn mening altijd lekker reed... ik zal eens de paarse veertjes monteren van DMP (een strakte minder) en kijken of het probleem minder is.
Ik denk dat de trekveertjes te strak zijn.
En dan te bedenken dat de vorige eigenaar Polini geel had gemonteerd. Daarmee moest je vol gas geven om een beetje mee weg te komen hahaha.
 
Als je toch de boel open hebt, controleer dan ook de voeringen van de schoentjes en of je misschien een olielek hebt bij de as van de eindoverbrenging.