*** ding werkt weer niet

Janssuh

Janssuh.nl
Heyhey,
Na uiteindelijk de deuk uit de bocht van mn oude uitlaat gehaalt te hebben omdat de scooter pas na 10x starten was dat waarschijnlijk het probleem + de cilinder zou versleten zijn.
Deuk is uit de uitlaat, vandaag nieuwe cilinder + zuiger enzo erop gezet
motorblokje weer eronder..
en hij start dus niet :mad:

Alle kabeltjes en slangetjes nagekeken zit allemaal goed erin..
het lijkt alleen of hij geen compressie heeft met kicken hij krijgt volgens mij ook geen benzine want bougie blijft gewoon dezelfde kleur houden als toen ik hem erin had geduwt. Bougie vonkt wel dat heb ik ook al nagekeken..

Het betreft een TGB 303 R helemaal standaard alleen varioring eruit en uitlaat begrenzing eruit.

Iemand die mij kan helpen :( ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb het ook gehad bij een Polini kitje voor m'n Vespa Si (65cc Water/Geforceerde luchtkoeling), in het begin wou ie amper starten en was de compressie om te huilen, na 50-100Km ofzo werd de compressie beter en starte hij ook veel beter.

Draai eens aan je vliegwiel of je een beetje goede compressie hebt (Wordt natuurlijk lastig als je niet weet hoe het ongeveer moet voelen).
 
ik heb er geen olie bij gedaan melf rij gewoon nog steeds op de mengsmering die ik eerst er ook altijd in deed, er zat nu 78 sproeier in..
heb nu 74 sproeier gekocht es kijken of dat wat uitmaakt..
hijs helemaal orgineel alleen varioring en uitlaatbegrenzing dr uit
 
dat is meestal de grootste bagger die er is , aangezien pomphouders er vaak de goedkoopste baggerolie in gooien.

het nadeel van deze olie is dat het gewoon slecht verbrand , en ook nog slecht smeert.
 
*zucht* heb nog geen benzine/olie gehaalt om zelf te mengen maar kleinere sproeier had ik er gisteren al ingezet maar moest meteen erna weg dus kreeg niet de kans om te kijken of hij wat deed.
Ik toenet ff geprobeerd maar hij doet gewoon weer helemaal NIETS.
Als ik kick gebeurt er oo kecht niks het klinkt gewoon precies hetzelfde net als dat ik de scooter niet op contact heb staan..
bougie vonkt wel
 
toch alsnog maar naar de echte dealer?

een scooter klaarmaken is mooi , tot op het punt dat je er zoveel aan doet en niks meer helpt , dan ligt het imo niet aan de scooter maar aan de persoon die er aan sleuteld.

zo'n scooter moet binnen 2 a 3 dagen gewoon perfect lopen zonder problemen. mijn conclusie is dat gewoon de scooter niet vakkundig word gerepareerd en daardoor stuit je van het ene probleem op het andere.
 
dat is dus het gebrek aan ervaring , er zijn zoveel dingen die je pas komt te weten als je langer werkt tussen scooters ,en wel dagelijks dus.

een scooter repareren klinkt gemakkelijk maar vaak word er te licht over gedacht , in jouw geval denk je dat je er alles al aan hebt gedaan maar het kan best zijn dat iemand anders die er verstand van heeft het binnen 10 minuten opgelost heeft omdat die gewoon weet waar ie moet zoeken.

en nu blijf je maar aan het klooien en klooien , de taat van het blokje word zo alleen maar minder door al dat gelseutel terwijl het eigenlijk niks beter word.

en geloof me , ik heb dit al heel vaak meegemaakt dat mensen dachten ze ze het zelf konden , en dan brengen ze de scooter en dan is het gewoon een kwestie van goed in elkaar zetten en klaar , er is gewoon zoveel wat je niet goed kunt doen , waar je op moet letten..
 
dat klopt , en dat is het jammere vaak , eerst word er (soms ook onnodig) veel geld in gepompt en dan moet ie toch maar naar de dealer maar is er geen geld meer en word het alsnog niks..

tja , een moeilijk probleem ,het grootste probleem nu is dat wij via een Forum niet kunnen zien hoe jij de boel in elkaar hebt gezet , we kunnen hoogstens wat aanwijzingen geven , wat tips..

ik zou zeggen pak het blok helemaal uit elkaar en doe alles opnieuw , zet alles 100% goed in elkaar en je weet zeker dat het goed is.
 
de sproeiermaat heeft weinig te maken met de hoeveelheid olie , de scooter loopt op een bepaald benzine/luchtmengsel goed , als je dan teveel olie erin gooit is ie gewoon te vet , niet te rijk of te arm ;)

ik denk gewoon dat ergens iets niet goed zit..
 
Ok als ik em nu aan probeer te kicken de bougie word dus nat maar meer gebeurt er niet, hij vonkt overigens wel.
komend weekend dan toch maar hele blok weer eronderuit en opnieuw GOED opbouwen, hopelijk dat dat dan wel helpt melf :)
 
zorg gewoon dat je alles met 100% zekerheid goed in elkaar zet , goed schoon. membraan nakijken , keerringen goed nakijken etc. etc.

massakabel , carburateur helemaal uit elkaar en goed doorblazen met lucht , luchffilteraansluiting goed erop etc.
 
Back
Top