*** ding werkt weer niet

Janssuh

Janssuh.nl
Heyhey,
Na uiteindelijk de deuk uit de bocht van mn oude uitlaat gehaalt te hebben omdat de scooter pas na 10x starten was dat waarschijnlijk het probleem + de cilinder zou versleten zijn.
Deuk is uit de uitlaat, vandaag nieuwe cilinder + zuiger enzo erop gezet
motorblokje weer eronder..
en hij start dus niet :mad:

Alle kabeltjes en slangetjes nagekeken zit allemaal goed erin..
het lijkt alleen of hij geen compressie heeft met kicken hij krijgt volgens mij ook geen benzine want bougie blijft gewoon dezelfde kleur houden als toen ik hem erin had geduwt. Bougie vonkt wel dat heb ik ook al nagekeken..

Het betreft een TGB 303 R helemaal standaard alleen varioring eruit en uitlaat begrenzing eruit.

Iemand die mij kan helpen :( ?
 
Advertisement - register to remove this

Als je geen olie tank meer hebt gewoon eerst de olie er in donderen dan de benzine.

Als je olie tank hebt dan hangt het er wat van af wat voor cilinder en wat voor setup maar dan zou je ook nog klein scheutje er in kan gooien. Teminste als je een 70 hebt bij een 50 vind ik het wat overdreven.

Zelf heb ik mijn slider ingereden met gewoon wat extra olie. Verder geen speciale inrij olie of zo...
 
mja die inrij olie had ik erbij gekregen..
is gewoon helemaal standaard scooter alleen uitlaat begrenzing en varioring eruit
en heb geen oliepomp die was kapot dus heb ik er helemaal uitgehaalt en t ding loopt nu gewono op mengsmering
 
hmm blegh
kwas toenet dus ff aan het toeren..
en volgens mij trekt hij ergens valse lucht ik hoor een licht ja ik hoor een beetje lucht zeg maar..
dus dat moet ik ff nakijken
en als ik rustig ga rijden vanaf de 45km/h begint hij vet hard te stotteren dus k durf niet harder dan 40/45 te gaan, heeft dit te maken met dat hij nog goed ingereden moet worden of met iets anders?

Gr. Luc
 
Ik word egt helemaal gestoort van dat kk ding..
ik vandaag gewoon normaal dr mee naar school gereden..
ik kom uit school wil ik dat hok starten doet hij et weer niet :mad:
Geen enkel teken van leven..
Had helaas geen bougiedop bij me om bougie te checken o.i.d. maar begin er onderhand genoeg van te krijgen
 
mja kweet idd niet of ik er nog veel geld in moet gaan besteden, dealer zei ook al dr kan egt superveel met die scooter mis zijn als hij em zo bekeken had want hij is bij de dealer geweest..
maargoed, ik kijk morge es naar de bougie en dan zie k dan wel verder
 
tgb is niet meteen 1 van de meest geweldige scooters nee , maar goed in elkaar zou het gewoon moeten willen blijven rijden..

het ligt aan degene die er aan sleuteld en hoeveel geld je er in wilt steken hoe het ding loopt..
 
jep geef ik je gelijk in melf..
vandaag op school ff bougie eruit gehaalt ( was zwart maar kan k me voorstellen omdat k cilinder was aant inrijden en zat dus ook wat olie bij cilinder/zuiger), nieuwe bougie erin gedraait en ik kick hoor heel even een heel klein beetje leven erin en daarna gewoon elke volgende keren dat ik kickte niks..
Je hoort ook helemaal niks alleen t geluid van de kickstart
 
ja daarom bougie word zwart dus teveel benzine/olie
er zat eerst 83 sproeier in, nu 78 maar datis dus ook nog te groot, vandaar dat ik vraag wat er origneel ongeveer in TGB zat of welke sproeier ik nu het beste kan proberen?
 
Is de bougie nat? Zo ja -> of de ontsteking is iets mis mee, of je moet ff geduld hebben omdat je een nieuwe cilinder hebt, de compressie is meestal wat lager bij een nieuwe cilinder (Tenminste als je een gietijzeren cilinder hebt) waardoor de verbranding niet optimaal is.
 
de compressie is wel goed alleen is het bij een TGB slecht te voelen gewoon , dit komt door het kickstartsysteem gewoon..

volgens mij zat er iets van 68 in met een andere uitlaat , geloof iets van 65 origineel..

mja , die olie erbij doet ook niet goed , gewoon puur op je pompje rijden , als je aan het inrijden bent rijdt je al niet op een te hoog toeren , dus verbrandt de motor nooit maximaal , dus gooi je er dan olie bij word het spannend..
 
Back
Top