Dikte remschijf Aerox

Status
Not open for further replies.

NeoHippie

Well-Known Member
Weet iemand hoe dik een originele achter remschijf van een Yamaha Aerox is? Ik heb namelijk een Aerox klauwtje die op een andere (vrij dunne) schijf moet komen. Het dikte verschil tussen de twee schijven wil ik van de klauw af freesen.
 
Advertisement - register to remove this

Ja maar wat is het verschil, 1 of 2 mm. Dat is laat zeggen 1 mm rechts en 1 mm links..
Sommige mensen rijden met remblokjes waar ook wel minimaal 1mm af is gok ik, of een remschijf die al helemaal gaar is versleten.
 
Anne, zeg dat je het niet weet... Schatten lukt mij ook wel hoor. Maar om jou een plezier te doen wat meer info.

Ik heb een wavedisk getekend en laten lazersnijden. Uiteraard word deze eerst nog gehard. Deze schijf komt op een Aprilia RS125 motorfiets. Hier is een 450cc ééncilinder blok in gehangen. De fiets zal dan ook uit gaan komen in de ONK Supermono. Ik heb een remklauwtje van een Yamaha Aerox die op de schijf komt.

Omdat mijn nieuwe schijfje iets dunner is dan een originele schijf van een Aerox wil ik het Aerox remklauwtje aanpassen op de nieuwe schijf. Ik heb er geen behoefte aan dat het remblokje uit het klauwtje schiet. (Speciaal voor Anne:) Hat kan wel zo zijn dat 'sommige mensen' met versleten spullen rijden, maar ik hoor daar niet bij.

Vandaar dat ik graag de dikte van de originele schijf wil weten! Bij voorkeur daadwerkelijk opgemeten en geen futiele schatting...
 
Oke ja in dat geval zou ik trouwens niet eens aan een scooterklauw gaan rommelen maar gewoon bruut braking spul zoeken :p ik hou mn mond verder wel, laat iemand maar met een precieze maat komen dan
 
Oke ja in dat geval zou ik trouwens niet eens aan een scooterklauw gaan rommelen maar gewoon bruut braking spul zoeken :p ik hou mn mond verder wel, laat iemand maar met een precieze maat komen dan
In het voorwiel moet er heel wat anders komen ja. Heb een radiale rempomp met 6-zuiger remklauw op het oog. Magura en Brembo...
 
als de schijf dunner wordt, mag je er toch juist niets affrezen, van je klauw?
of zie ik dat compleet fout.

Een splinternieuwe, originele remschijf van een aerox meet exact 3.5mm

Kijk, die info zocht ik! 10Q Ronny.

Wat ik wil doen is de klauw uit elkaar schroeven en het pasvlak waarmee de twee delen van de klauw elkaar raken afvlakken op een freesbank. Hierdoor is de afstand tussen de klauw en de schijf weer hetzelfde bij de smallere schijf ten opzichte van een originele... Met andere woorden, ik maak de klauw precies net zoveel smaller als de schijf.


B.t.w.: Deze mag dicht...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top