This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Digicam aanschaf

Status
Not open for further replies.
wrum zoveel pixels? ik maak foto's met 2,1 megapixels en ik mag niet klagen over het beeld vind ik zelf.

de mijne is r nu voor 350 ex btw bij maxro dacht dus misschien dat je r wel eentje met meer pixels kan krijgen voor dat geld.

en beeldopname? neem aan dat je filmpjes met geluid wild maken?
 
www.dpreview.com kun je veel camera's bekijken. voor 500-600 euro is volgensmij wel een leuk toestelletje te krijgen. Ohja, staar je niet blind op megapixels, wij hebben een medion van 4.1 megapixels, maar dat ding maakt foto's van mindere kwaliteid dan veel 2.1 megapixels. (is ook cheap aldi ding) Kwam mijn pa mee aanzetten, zo van Kijk eens! 4.1 megapixels! Tja...
 
wij hebben een minolta dimage 5, met 3,3 Mpixels
en kost iets van 600 €


Ja, en ook filmopname
 
Originally posted by AEROX-GUY
wij hebben een minolta dimage 5, met 3,3 Mpixels
en kost iets van 600 €

Ja, en ook filmopname

Tsjah de HP Photosmart 618C van men broer maakt mooiere fotos vind ik en die heeft 2,1 Megapixels.

Dus zoals eerder gezegd, staar je niet blind op de hoeveelheid pixels.



En nee het blok ziet er nu niet meer zo uit
 
Last edited:
erm, was 4e foto die ik er mee gemaakt heb :|

ik weet nu pas een beetje de functies te vinden en te gebruiken
heb ook net de macro functie ontdekt
 
die dimage toestellen schijnen wel ok te zijn.

Zelf wil ik opzich wel z'n canon powershot G2 ofzo kopen.

maarja $$

ik gebruik nu die van me werk, HP618c, en die is idd verrassend goed.
 
Over het algemeen wordt Canon als erg goed getest, ook bij Dpreview. Ik zou voor bijvoorbeeld de Canon Powershot A40 gaan.
 
Originally posted by MHRamey
Over het algemeen wordt Canon als erg goed getest, ook bij Dpreview. Ik zou voor bijvoorbeeld de Canon Powershot A40 gaan.

Superding! Heb ik ook.
Veel handmatige opties, onuitputtelijk met GP Powerbank3 batterijen, maakt ook goede filmpjes (320x240@20fps + goede kwaliteit geluid), en je kan er (met een statief) hele leuke nightshots mee maken. Door de lange (instelbare) sluitertijd van max. 16 seconden kan je een foto in de schemering maken alsof het dag is

Ik heb wel 2 nadelen kunnen ontdekken, namelijk de macro (close-up) functie is redelijk (maximaal 16cm dichtbij t.o.v. enkele centimeters bij Sony's), en het scherpstellen bij donkere omstandigheden gaat soms moeilijk.

Voor foto's kan je kijken op http://sbollen.webspace.friaco.nl/digicam/
Alleen eye.jpg is met een andere cam gemaakt, namelijk een Sony DSC-P30.
Verder zijn de foto's wel allemaal resized...
 
En dan nog iets, je kan ook extra lenzen kopen voor die Powershot en ook een onderwaterbehuizing (kost 200 euro helaas )
Met een extra close-up lens kan je vanaf 7cm dichtbij foto's maken, en je hebt ook nog een tele- en groothoeklens.
 
Mooi, ik ben namelijk ook van plan eentje te kopen, en ik dacht aan de Powershot 30. Iemand ervaringen mee?
 
Ik heb die fujifilm besteld via het net ... Model type 601 zoom
+ 128Mb smartmedia kaart. Met verzending was ik 618.50€ kwijt .. WEl mooi dingetje .. filmpjes van 640x480 mogelijk
 
alleen er zitten zoveel opties op om een moeie foto te krijgen.. Deze foto is niet echt onwijs scherp maarja daar kwam ik later pas achter
 
Status
Not open for further replies.