derbi senda 2018 start niet

joelvdvorst

New Member
deze week heb na drie weken niet op mijn Derbi senda gereden te hebben besloten dat ik er weer ff op wou rijden ik kickte hem aan en hij lief niet boegie was nat hij ontsteekt ook dus dat is gecheckt lucht toevoer is goed komt lach uit uitlaat tijdens het kicken ook klopt de sproeier toen we een beetje remrijneger bij spoten in de caberateur toen starte hij wel maar viel hij uit toen de remreiniger op was we denken dus dat de benzine vervuild is dat er meschien beetje water hij is gekomen en dat hij daarom niet wil denken Julie ook dat dit de reden is en hebben Julie wat advies voor de aanpak van als dit het probleem is de tank leeghalen
 
Advertisement - register to remove this

  • Controleren of er benzine in je carburateur komt.
  • Controleer of er geen water in je vlotterkamer zit.
  • Carburateur schoonmakenen en vlotter/vlotternaald functie testen.
  • En eventueel indien nog niet aanwezig op je brommer een inline benzinefilter opnemen in de benzineleiding om te voorkomen dat als er eventueel viezigheidonderin je tank zit deze je carburateur verstopt.
 
als de bougie nat slaat komt er 'benzine" in de cilinder.
ik weet niet wat je tankt(e) voor je hem stil zette, maar ik maak dit de laatste tijd steeds meer mee, vooral als mensen E10 tank(t)en. als er ruimte is in je tank: BP Ultimate of Shell V-power erbij, minstens 1/3, liever 1/2 tank. anders een deel aftappen en dan verse erbij, even schudden en nog eens proberen. had je wel 1 van bovenstaande merken: dan kan het water los onderop zitten dus dan vlotterbak aftappen en onderste 1/2 liter uit tank aftappen. (benzine drijft op water, maar in E10 mengt het water met de ethanol en ontstaan er bacteriën die de benzine "doden")
 
als de bougie nat slaat komt er 'benzine" in de cilinder.
ik weet niet wat je tankt(e) voor je hem stil zette, maar ik maak dit de laatste tijd steeds meer mee, vooral als mensen E10 tank(t)en. als er ruimte is in je tank: BP Ultimate of Shell V-power erbij, minstens 1/3, liever 1/2 tank. anders een deel aftappen en dan verse erbij, even schudden en nog eens proberen. had je wel 1 van bovenstaande merken: dan kan het water los onderop zitten dus dan vlotterbak aftappen en onderste 1/2 liter uit tank aftappen. (benzine drijft op water, maar in E10 mengt het water met de ethanol en ontstaan er bacteriën die de benzine "doden")
is het aangeraden om de benzine uit de vlotterkamer te halen tank leeghalen en nieuwe benzine in the doen want de eerste keer dat ik vlottekamer heb gedragend zat er wel water in dus waarschijnlijk zit er ook nog water in de tank
 
is het aangeraden om de benzine uit de vlotterkamer te halen tank leeghalen en nieuwe benzine in the doen want de eerste keer dat ik vlottekamer heb gedragend zat er wel water in dus waarschijnlijk zit er ook nog water in de tank
je kan het ook via je vlotterbak blijven doen.. moeten geen liters zijn. zet je kraantje dan wel op reserve, om zo laag mogelijk uit de tank af te tappen!

of je alles moet verversen? die methode zou mijn voorkeur hebben, mits je voldoende opvangcapaciteit en ook nog jerrycan hebt om verse benzine in te halen. kost wat, maar dan sluit je het echt uit.

Maar andersom kun je ook om te testen alleen je vlotterbak met verse benzine vullen: (half) litertje halen in sapfles (met grote hals) dan je benzineslang van je tank loshalen en in de benzine in die fles, die je bóven je carburateur houdt, hangen, de rest van de hals afsluiten met je hand of een doek en door een klein gaatje blazen zodat de fles lichte overdruk krijgt en benzine naar je vlotterbak stuurt.
Let hierbij op: adem in door je neus met je mond weg van de fles en laat de overdruk niet terugblazen in je mond!.. da's niet zo gezond. Bouw de druk langzaam af en wacht met inademen tot je weer weg van de fles bent. (Aboriginals in Australië "doen" wel benzine (snuiven dus), da's goedkoper dan drank of drugs, maar je wilt niet weten hoe die erbij lopen.. denk dat de walking dead daarop geïnspireerd is)
 
Last edited:
je kan het ook via je vlotterbak blijven doen.. moeten geen liters zijn. zet je kraantje dan wel op reserve, om zo laag mogelijk uit de tank af te tappen!

of je alles moet verversen? die methode zou mijn voorkeur hebben, mits je voldoende opvangcapaciteit en ook nog jerrycan hebt om verse benzine in te halen. kost wat, maar dan sluit je het echt uit.

Maar andersom kun je ook om te testen alleen je vlotterbak met verse benzine vullen: (half) litertje halen in sapfles (met grote hals) dan je benzineslang van je tank loshalen en in de benzine in die fles, die je bóven je carburateur houdt, hangen, de rest van de hals afsluiten met je hand of een doek en door een klein gaatje blazen zodat de fles lichte overdruk krijgt en benzine naar je vlotterbak stuurt.
Let hierbij op: adem in door je neus met je mond weg van de fles en laat de overdruk niet terugblazen in je mond!.. da's niet zo gezond. Bouw de druk langzaam af en wacht met inademen tot je weer weg van de fles bent. (Aboriginals in Australië "doen" wel benzine (snuiven dus), da's goedkoper dan drank of drugs, maar je wilt niet weten hoe die erbij lopen.. denk dat de walking dead daarop geïnspireerd is)
is het een idee om eerst gwn de tank van boven zo veel mogelijk met comenucerende vatten leeg halen en dan de rest via de vlotterbak leeg halen
 
als je daarvoor een grotere slang gebruikt is dat zo dom nog niet.. ook hier: blaas op je tank, niet aan de slang zuigen om over het dode punt te trekken, da's helemaal vies!
 
Of 2-takt olie of water/benzine-mix.

Tank gewoon eraf halen en via de tankdop de inhoud in een jerrycan kieperen, bij zo'n schakelbrommer is dit toch geen affaire.
in ieder geval iets waar ie niet op aanslaat.. daarom "benzine" tussen" "

als je het in een emmer gooit niet.. vulopening is geen gietopening, dat wordt kliederen.
 
Of 2-takt olie of water/benzine-mix.

Tank gewoon eraf halen en via de tankdop de inhoud in een jerrycan kieperen, bij zo'n schakelbrommer is dit toch geen affaire.
weten jullie waar ik hier een filmpje van kan vinden hoe ik dit moet doen want ik durf eerlijk gezegd niet gewoon random dingen lost te gaan schroeven
 
weten jullie waar ik hier een filmpje van kan vinden hoe ik dit moet doen want ik durf eerlijk gezegd niet gewoon random dingen lost te gaan schroeven
niet gewoon een idee je benzine slang voor je carburateur er af halen en deze laten leeg lopen in een fles/jerrycan?

duurt wel lang, maar korter als je niet meer weet hoe je je tank moet monteren.
 
je kan dat toch net zo goed intypen op youtube of google als wij?
maar hevelen of aftappen vind ik een beter plan, loshalen en omkieperen wordt kliederen!
 
niet gewoon een idee je benzine slang voor je carburateur er af halen en deze laten leeg lopen in een fles/jerrycan?

duurt wel lang, maar korter als je niet meer weet hoe je je tank moet monteren.
zou ook opzicht kunnen maar dan moet ik me wel zorgen maken dat ie niet overstroomt en de tank staat natuurlijk schuim als ie op zijn standaard staat dus ik weet niet of heel de tank dan leeg zou gaan en and moet ik hem nog een uur recht gaan houden voor het laatste litertje
Post automatically merged:

je kan dat toch net zo goed intypen op youtube of google als wij?
maar hevelen of aftappen vind ik een beter plan, loshalen en omkieperen wordt kliederen!
klopt maar had überhaupt niks gevonden vandaar dat ik het nog ff navroeg
 
natuurlijk schuim als ie op zijn standaard staat dus ik weet niet of heel de tank dan leeg zou gaan en and moet ik hem nog een uur recht gaan houden voor het laatste litertje
Stuurtje tegen een muurtje maar als het al te moeilijk is om je tank leeg te halen, lijkt het mij beter dat je hulp erbij haalt uit je vrienden- of kennissenkring of hem weg te brengen naar een brommerzaak!
 
Stuurtje tegen een muurtje maar als het al te moeilijk is om je tank leeg te halen, lijkt het mij beter dat je hulp erbij haalt uit je vrienden- of kennissenkring of hem weg te brengen naar een brommerzaak!
het zou opzicht moeten lukken heb er al veel aan gedaan van cilinder vervangen to aan afstellen en allemaal spul vervangen maar dat deed ik vooral met YouTube hier kon ik niks over vinden vandaar dat ik niet zeker weet hoe het moet niet dat ik incompetent ben met schakelbrommers ofzo
Post automatically merged:

het zou opzicht moeten lukken heb er al veel aan gedaan van cilinder vervangen to aan afstellen en allemaal spul vervangen maar dat deed ik vooral met YouTube hier kon ik niks over vinden vandaar dat ik niet zeker weet hoe het moet niet dat ik incompetent ben met schakelbrommers ofzo
ik weet ook hoe ik de caberateur uit melkaar moet halen dus ga waarschijnlijk dan maar trainen via dat slangetje dat de cabrateur inloopt
 
het zou opzicht moeten lukken heb er al veel aan gedaan van cilinder vervangen to aan afstellen en allemaal spul vervangen maar dat deed ik vooral met YouTube hier kon ik niks over vinden vandaar dat ik niet zeker weet hoe het moet niet dat ik incompetent ben met schakelbrommers ofzo
wat mij in zulke gevallen helpt is een plaatje van het onderdeel of een onderdeeltekening.. en dan kijken naar boutgaten e.d.
ook op gezocht?
edit: ik word daar ook niet veel wijzer van..
 
wat mij in zulke gevallen helpt is een plaatje van het onderdeel of een onderdeeltekening.. en dan kijken naar boutgaten e.d.
ook op gezocht?
thanks man ik zal het ff opzoeken moet vast lukken ik ff eten en dan begin ik er over een half uurtje mee
Post automatically merged:

alvast allemaal bedankt voor de hulp ik zal het laten weten als het gelukt is trouwens
 
Last edited:
Back
Top