ik denk dat mijn Derbi senda lampen blijven door branden

joelvdvorst

New Member
ik heb mijn lampen onlangs allemaal vervangen nu zijn groot en normaal licht voor weer kapot ik denk dat dit meschien komt door de stroom regelaar omdat ik de scooter opgevoerd heb wekt hij meschien te veel stroom op en branden de lampjes door beide lampen zijn aangesloten op wissel stroom want mijn Derbi heeft als het goed is alleen wissel stroom het gaat om een 2018 Derbi senda ik wist niet precies welke info ik hier nog bij moest zetten dus als er iets onduidelijk is laat het weet ik zal snel proberen te reageren
 
Advertisement - register to remove this

Dat denk ik ook.

Maar alleen denken kan veel geld kosten dus ik zou toch maar even de spanning over het lampje meten voor je begint met vervangen.
 
Dat denk ik ook.

Maar alleen denken kan veel geld kosten dus ik zou toch maar even de spanning over het lampje meten voor je begint met vervangen.
Hij is wel opgevoerd dus kan het zijn dat spaningsregelaar veranderd moeten worden en ik zal de spaning checken
 
Hij is wel opgevoerd dus kan het zijn dat spaningsregelaar veranderd moeten worden
Nee, de originele spanningsregelaar moet de wisselspanning voor de verlichting die afkomstig is van de stator achter je vliegwiel, gewoon begrenzen.

De voorwaarde is wel dat de gele draad die uit je stator komt een goeie verbinding heeft met de gele draad die bij de spanningsregelaar arriveert.

Dus gewoon even de wisselspanning meten op je koplamp en vergeet niet tijdens de meting wat gas te geven.
 
Nee, de originele spanningsregelaar moet de wisselspanning voor de verlichting die afkomstig is van de stator achter je vliegwiel, gewoon begrenzen.

De voorwaarde is wel dat de gele draad die uit je stator komt een goeie verbinding heeft met de gele draad die bij de spanningsregelaar arriveert.

Dus gewoon even de wisselspanning meten op je koplamp en vergeet niet tijdens de meting wat gas te geven.
Hoe kan ik de spaning het best meten ?
 
Voor de meting bij de koplamp, multimeter op 20 Volt wisselspanning, zwarte meetdraad in de com-aansluiting van de multimeter en rode draad in de V-aansluiting van de multimeter.
Uiteraard motor starten en verlichting aan.


Voor de meting van de gele draad tussen stator en spanningsregelaar. multimeter op laagste Ohm-bereik, zwarte meetdraad in de com-aansluiting van de multimeter en rode draad in de V-aansluiting van de multimeter.
Connectoren van de stator en spanningstegelaar los trekken en meten op de gele draad van de losgetrokken kabelboomconnectoren, weerstand moet nagenoeg 0 Ohm zijn.
In de praktijk is dit meestal 0,2 a 0,3 Ohm.
 
Back
Top