Dell'Orto PHBG 19mm carburateur verwarming

Beste mensen,

Binnenkort wil ik deze carburateur (19mm) aanschaffen. Alleen zit er jammer genoeg geen carb verwarming op zoals bij de LC 12/17,5mm PHVA. Zonder carb verwarming wil ik niet gaan rijden ivm ijsvorming in de carb met de koude/natte dagen. Hierdoor kan het gas blijfen hangen.
Is hier een oplossing voor? Ik weet er een aantal die vaker worden toegepast;

- Lampje in luchtfilter.
- Speciale toevoeging aan benzine
- Elektrische aansluiting op carb.
- kvs aansluiting op carb.

Een lampje heb ik liever niet ivm hitte gevaar (verschroeïng luchtfilter). Toevoegingen aan de benzine wil ik wel doen alleen is dit tegenwoordig niet (of slecht) te verkrijgen in NL. Ook is dit op lange termijn een dure oplossing. Een kvs aansluiting zit er helaas niet op.
Dan blijft alleen de Elektrische aansluiting op carb over. deze zit er ook niet op maar ik heb een idee;
Mijn elektrische choke aansluiting op de kabelboom gebruik ik niet. Kan ik misschien dit onderdeel op 1 of andere manier veilig en betrouwbaar op de PHBG carb aansluiten?

Bedankt voor de tips!

foto
 
Advertisement - register to remove this

wat ik zelf als oplossing heb gebruikt vorige winter was een gloeidraadje.
deze om de inlaat en uitlaatkant van de carb gewikkeld en uiteraard aangesloten op de accu met een schakelaartje ertussen.
bij koude dagen deed ik hem dan aan en heb sindsdien nergens meer last van gehad:)

die gloeidraadjes heb je in verschillende versies enzo, een kleintje (dunne) is al meer dan genoeg want je carb hoeft enkel maar boven het vriespunt te blijven. het stroom verbruik van zo'n ding is echt minimaal dus hoefde er nooit mijn accu extra voor bij te laden o.i.d.

veel succes iig.

edit: het is echter wel een wereld van verschil of jij je scooter 's nachts binnen of buiten hebt staan!
 
wat ik zelf als oplossing heb gebruikt vorige winter was een gloeidraadje.
deze om de inlaat en uitlaatkant van de carb gewikkeld en uiteraard aangesloten op de accu met een schakelaartje ertussen.
bij koude dagen deed ik hem dan aan en heb sindsdien nergens meer last van gehad:)

die gloeidraadjes heb je in verschillende versies enzo, een kleintje (dunne) is al meer dan genoeg want je carb hoeft enkel maar boven het vriespunt te blijven. het stroom verbruik van zo'n ding is echt minimaal dus hoefde er nooit mijn accu extra voor bij te laden o.i.d.

veel succes iig.

Goede oplossing lijkt me! waar haal je die gloeidraden (weerstanden) ? Ik ben wel wat bang met dit soort dingen dat het straks te heet wordt en de boel gaat vlam vatten!
 
gewoon de aansluiting op de cilinderkop het dunne slangetje deraf een nieuwe halen die langs genoeg is om om de carb te wikkelen 1a2keer niet te strak natuurlijk aansuiten en probleem opgelost,

gebruik de volgende keer eerst de search want dit is al tig keer voorbij gekomen
 
gewoon de aansluiting op de cilinderkop het dunne slangetje deraf een nieuwe halen die langs genoeg is om om de carb te wikkelen 1a2keer niet te strak natuurlijk aansuiten en probleem opgelost,

gebruik de volgende keer eerst de search want dit is al tig keer voorbij gekomen

Ingenieus!:!

Daar had ik nog niet aan gedacht! Ik heb me rot gezocht maar kon niks vinden.
 
dat zou ik idd ook doen , ook wel links en rechts gedaan ,maar al met al is het in de winter nog niet lekker om met zulke grote carbs te rijden.

met KVS slangetjes vanaf de kop werken is ook de manier zoals het std zit , dus moet het hier ook werken ,enigste verschil is dat je std geen aansluiting erop hebt.

bij een luchtgekoelde kun je zorgen dat er lucht vanuit de koelkap naar de carb gaat , zo haaft piaggio dat std gehad op de typhoon en zipjes etc.
 
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met grotere carbs dan 17,5mm. Kijk maar eens naar mijn perso voor mijn straat setup. Ik moet zeggen dat het heerlijk rijd. Alleen zit ik te twijfelen om een 19mm te nemen. Een tikje meer trekkracht is altijd mooi meegenomen. En nee, ik neem geen andere pijp. Dit ivm de cops enz. Hoezo vind jij deze grote carbs niet fijn voor in de winter?

Ook heeft mijn huidige cilinderkop geen kvs carb verwarming. Maar dat heb ik afgetakt van de kvs retourleiding naar de rads. Dit heb ik gedaan met messing fittingen. werkt perfect.
 
je moet niet verwachten dat je nou echt meer trekkracht krijgt met die 19mm , dus eigenlijk is het zinloos om zo'n gedoe op je te nemen..
 
Back
Top