gas schyuf van dell'orto 19 phbg as staan al mini krasjes op ?

alex4421

camino slet xD
hey,

eerst en vooral wil ik zeggen dat ik nieuw ben op dit forum en het nog wat moet leren kennen , en dit leek me de beste plaats voor men vraag.
ik heb gisteren een dell'orto phbg as 19,5 mm gekocht wat we gisteren opviel was dat na een paar keer manueel gas geven(zonder hij aangesloten was op brommer)er heel fijne krasjes op de gas schuif stonden van misschien geen 0,05 diep ofzo dus eerder optisch
is dit normaal ?
word dat erger?
...
 
Advertisement - register to remove this

Nee? je kunt hem schoonmaken dan? Ik zeg niet dat er vuil inzit, maar het zou kunnen, waar komen anders die krasjes vandaan? Ik denk trouwens dat het ook niet echt kwaad kan hoor
 
wat ik wel voel in dat rond gedeelte waar die schuif in hen en weer gaat is dat er circels in staan ook minimieme maar over heelde lengte ? fabriek ofzo ?deze zijn ook mniem van diepte , kan het dat die schuif gewoon tegen de kant gewuwt word door die veer?
 
Die hele kleine krasjes hoef je je geen zorgen over te maken hoor. Dat komt gewoon doordat je de schuif zo een paar keer heen en weer hebt gedaan.

Je zou de schuif even met staalwol(heeft je moeder wel in het keukenkastje ;) ) lichtjes kunnen opschuren. Daarna smeer je wat 2takt olie op je gasschuif, en dan doe je weer terug in de carburateur. Dan heb je er geen last meer van :)
 
Die hele kleine krasjes hoef je je geen zorgen over te maken hoor. Dat komt gewoon doordat je de schuif zo een paar keer heen en weer hebt gedaan.

Je zou de schuif even met staalwol(heeft je moeder wel in het keukenkastje ;) ) lichtjes kunnen opschuren. Daarna smeer je wat 2takt olie op je gasschuif, en dan doe je weer terug in de carburateur. Dan heb je er geen last meer van :)
staalwol heb ik ook ze !!:p
alleszinds al bedankt voor de enorm vlugge reacties zo vroeg in de ochtend(ik zit ook op camino tuning en daar duurd het soms een halve eeuw , daarom zeg ik rap :#)
word het gedeelte eig gesmeerd waar die schuif in voort beweegt want anders komt er toch zowiezo krassen op ???
want als er na een paar keer gas geven al krasjes opstaan wat moet het dan zijn na 200 km rijden ?
 
Last edited:
nja, je moet ook je gasschuif niet 'droog' laten schuiven hé

als je hem gaat gebruiken, doe wat 2takt olie op de gasschuif
 
nja, je moet ook je gasschuif niet 'droog' laten schuiven hé

als je hem gaat gebruiken, doe wat 2takt olie op de gasschuif
srr !!! kzal het onthouden is de eerste keer dat ik met zo een schuifver werk!!!
een ori van camino werk met zo een een rond plaatje dat kantelt , ik weet de naam van het systeem niet
 
nja, je moet ook je gasschuif niet 'droog' laten schuiven hé

als je hem gaat gebruiken, doe wat 2takt olie op de gasschuif

Wat een onzin...smeer jij je gasschuif werkelijk elke keer in met olie als je gaat rijden...? Vast niet....

De krasjes op je gassschuif kunnen geen kwaad, is een normaal verschijnsel, hoef je je dus niet druk om te maken. Ongeacht of je met of zonder filter rijdt, er komt altijd wel wat vuil tussen. Voor de zekerheid kan je checken of er niet overdreven veel vuil in je carb zit, maar wat geoffrey zegt hoeft dus echt niet.
 
Wat een onzin...smeer jij je gasschuif werkelijk elke keer in met olie als je gaat rijden...? Vast niet....

De krasjes op je gassschuif kunnen geen kwaad, is een normaal verschijnsel, hoef je je dus niet druk om te maken. Ongeacht of je met of zonder filter rijdt, er komt altijd wel wat vuil tussen. Voor de zekerheid kan je checken of er niet overdreven veel vuil in je carb zit, maar wat geoffrey zegt hoeft dus echt niet.
ik weet ook wel dat elke keer gewoon niet klopt he , neem aan vr gwn te testen dat te doen als je hem gebruikt op brommer zal er wel automatisch op komen zeker?
 
Back
Top