Dealer Tuning, Ervaringen?

FastForward

FastForward or Rewind?
Hey,

D'r zit dus zo'n scooter tuner hier niet ver vandaan, Dila, voor een paar honderd Euro laat die elke scoot 'vlammen' en wat al niet meer. Heeft iemand ervaring met dealers die zichzelf ook 'Tuner' noemen, in mijn geval hebben we het over Dila te Purmerend, geen onbekende maar in mijn ogen nog steeds een beunhaas die denkt dat je met een andere uitlaat en lichtere rollen van elke scoot een racemonster maakt?

Mijn ervaring is dat je zelf met het nodige geduld, het juiste gereedschap (geloof me, da's 't halve werk) en een dosis gezond verstand veel verder komt dan een dealer die de hele week niets anders doet dan Vespa's een onderhoudsbeurt geven of sproeiers verkopen aan n00bs met een NRX.

Daarbij werkt Dila in mijn ogen veel te slordig en absoluut niet precies, haastwerk en beunhazerij is 't in mijn ogen. Je kent 't wel, je scoot onder de vieze zwarte vingers, gaar gedraaide schroeven, afstelling van 3-keer-niks en wel een vette rekening.

Ervaringen? Ken je wel een echte tuner? Of een nog ergere beunhaas? Laat ze maar horen!

FastForward
 
Advertisement - register to remove this

mijnes noemt zichzelf maar is er wel een :)
hij is altijd bezig met zijn 125cc racers en die dingen gaan gewoon echt te hard :)
ok heeft hij gewoon teveel spullen ervoor
 
Originally posted by FastForward
Hey,

D'r zit dus zo'n scooter tuner hier niet ver vandaan, Dila, voor een paar honderd Euro laat die elke scoot 'vlammen' en wat al niet meer. Heeft iemand ervaring met dealers die zichzelf ook 'Tuner' noemen, in mijn geval hebben we het over Dila te Purmerend, geen onbekende maar in mijn ogen nog steeds een beunhaas die denkt dat je met een andere uitlaat en lichtere rollen van elke scoot een racemonster maakt?

Mijn ervaring is dat je zelf met het nodige geduld, het juiste gereedschap (geloof me, da's 't halve werk) en een dosis gezond verstand veel verder komt dan een dealer die de hele week niets anders doet dan Vespa's een onderhoudsbeurt geven of sproeiers verkopen aan n00bs met een NRX.

Daarbij werkt Dila in mijn ogen veel te slordig en absoluut niet precies, haastwerk en beunhazerij is 't in mijn ogen. Je kent 't wel, je scoot onder de vieze zwarte vingers, gaar gedraaide schroeven, afstelling van 3-keer-niks en wel een vette rekening.

Ervaringen? Ken je wel een echte tuner? Of een nog ergere beunhaas? Laat ze maar horen!

FastForward

Raar dat juist dila vooraan rijd in de topklasse,dat lijkt me niet alleen komen omdat creco zoveel geld spendeerd.
 
Nee het probleem is dat de medewerkers van Dila prutsers zijn . Als Dirk zelf aan je scoot bezig is kan je wel goed werk verwachten. Maar die heeft het te druk met andere dingen.
 
Ik kom weleens bij Koopmans Tuning.
Tja, de NRG he! en die racescooters.....
dus hij kan het wel een beetje.......:p




Tinne-
 
JohnB, da's nu precies 't probleem, Dirk werkt wel netjes maar al die randfiguren die hij in dienst heeft hebben volgens mij niet een een LTS opleiding voertuig techniek en dat 'sleutelt' dan aan jouw scoot :mad: En Dirk heeft nooit tijd, altijd druk met andere dingen, hij kan je niet eens fatsoenlijk te woord staan.

Greetz,

FastForward
 
Ik zou gewoon zelf gaan afstellen. Je moet alleen wel heel veel geduld hebben.

Een 'Tuner' die weet ook niet zo ff uit z'n hoofd wat voor rollen enz er in een bepaalde scooter moeten. Die moeten ook gewoon een paar gewichten proberen.

Ik denk dat ze er gewoon een 'snelle' uitlaat ondergooien met hele lichte rollen en dan gaat ie wel ff hard, alleen het slijt zo snel :rolleyes:
 
Originally posted by tinne20532
Ik kom weleens bij Koopmans Tuning.
Tja, de NRG he! en die racescooters.....
dus hij kan het wel een beetje.......:p




Tinne-

en behulpzaam, ze geven je daar altijd een advies waar je iets aan hebt.
 
dat van dat lts klopt denk wel ja. sommige gasten komen zo dom over... Maar dirk heeft mij wel een paar keer te woord gestaan. en afstellen kunnen ze "wel" met testbank en al. Dila is tenslotte wel huistuner van Yrjo van Mil. Alleen ze zijn een beetje duur met reparaties.
 
Originally posted by marbossi with
dat van dat lts klopt denk wel ja. sommige gasten komen zo dom over... Maar dirk heeft mij wel een paar keer te woord gestaan. en afstellen kunnen ze "wel" met testbank en al. Dila is tenslotte wel huistuner van Yrjo van Mil. Alleen ze zijn een beetje duur met reparaties.

Leer lezen!! Afstellen kunnen ZE niet. Alleen dirk heb je wat aan.Voor de rest alleen maar prutsers
 
Back
Top