De nieuwe SBO 4-takt scooterklasse

zip_125.gif


kijk is :)

wou net zeggen ja. In Italië staan ze op elke hoek van de straat. Maarja het zijn wel 125 luchtkoelers volgens mij.
 
ook al is dat allemaal zo, zul je hem nog steeds moeten importeren. als het luchtkoelers zijn heb je een probleem want de koeling is weer niet vrij. mja zoals ik al zei eerst maar eens kijken wie er mee wil gaan rijden. tot hier toe hebben we nog geen enkele aanmelding van iemand die met een zip wil gaan rijden. er zijn 4 runners in opbouw voor zover ik weet.
 
als een olie cooler toegestaan is (volgensmij wel)

dan rij ik liever 210cc AC cilinder met olie cooler :)

daar zie ik geen enkel prolbeem mee bij een 4 takt scooter.
 
ook al is dat allemaal zo, zul je hem nog steeds moeten importeren. als het luchtkoelers zijn heb je een probleem want de koeling is weer niet vrij. mja zoals ik al zei eerst maar eens kijken wie er mee wil gaan rijden. tot hier toe hebben we nog geen enkele aanmelding van iemand die met een zip wil gaan rijden. er zijn 4 runners in opbouw voor zover ik weet.

Namen? ik wil namelijk me eigen ook in gaan schrijven...
Ik zou contact op willen nemen met andere bouwers
 
Leuke actie waar ik zeker aan ga deelnemen,
Ik word ook al een daggie ouder,
leuke nieuwe uitdaging, hard gaan en goedkoop racen zolang je er op blijft zitten.
We kunnen inderdaad terug kijken naar de moto GP waar het ook gebeurde, vind het idd wel jammer dat ze tussen de 70" worden gegooid, want dat is toch een kampioenschap appart, maar goed als er genoeg deelnemers zijn zal deze wel snel appart worden genomen,
Ik ben benieuwd hoeveel er interesse hebben.
ik ben er 1 van dat kan ik zeggen !
 
minimi dus :p

Haha..
Je mag me ook sexychef noemen, maar goed we mogen niet afdwalen,
ook ik ben intens het net aan het afspeuren naar alles en nogwat om informatie te winnen over de eventuele toegestane motorscooters.
Ik heb alles zo eens bekeken en gelezen hier, maar er zitten inderdaad voordelen en nadelen aan.
Het zou jammer zijn als alles runner zou worden natuurlijk,
jammer is het ook dat je niet gewoon op een buitenlandse machine kan stappen e.d.
Ik snap na zo lang geraced te hebben heus wel dat alles aan een regelement vast zit en dat er altijd mensen blijven om hier omheen toch van alles te proberen.
Nou is mij niet goed duidelijk wat nou echt de opzet is van deze toffe 4-tact zet.
Goedkoop racen en toch hard gaan, of is het de bedoeling om het tunen van de 4-tacts te gaan promoten in de toekomst, want als dit het geval is, waarom is er dan niet gewoon een 4-tact 50cc klasse geopend om te kijken wat daar allemaal te tunen is mits het natuurlijk allemaal verkrijgbaar is.
Het zou fijn wezen als de SBO gewoon een lijst zou kunnen geven met de toegestane motorscooters lijkt mij..
maar goed, ik hou alles in de gaten hier, ben erg benieuwd en ben nog steeds aan het snuffen naar de motorscooter om op de gaan racen ! ! !

gr. richard milius ex st. scooter en topscooter racer
 
Gezien het reglement 'kan' je alleen maar met een piaggio 180 / 200 4t aan de start komen. (of je moet met een 125cc standaard kop willen blijven rijden aangezien je aan het inlaattraject niets mag wijzigen....)
Dus blijft over: Runner, DNA, X9...

Ik wil best een setup sponsoren voor iemand die met een Kymco blok gaat rijden, maar ik denk niet dat je ver gaat komen.
 
Gezien het reglement 'kan' je alleen maar met een piaggio 180 / 200 4t aan de start komen. (of je moet met een 125cc standaard kop willen blijven rijden aangezien je aan het inlaattraject niets mag wijzigen....)
Dus blijft over: Runner, DNA, X9...

Ik wil best een setup sponsoren voor iemand die met een Kymco blok gaat rijden, maar ik denk niet dat je ver gaat komen.


Inlaat traject?? of inlaatsysteem.

het inlaat systeem is d.m.v. kleppen en dat moet zo blijven.

correct me if I'am wrong
 
"4TS 2 INLAATSYSTEEM en CARTERS
Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd."

Tsja als je het zo bekijkt dan kan er dus best een hoop. Ik heb er even een mailtje aan gewijd. Als Razma of Kenny dit even duidelijk uitlegt?
 
Gezien het reglement 'kan' je alleen maar met een piaggio 180 / 200 4t aan de start komen. (of je moet met een 125cc standaard kop willen blijven rijden aangezien je aan het inlaattraject niets mag wijzigen....)
Dus blijft over: Runner, DNA, X9...

Ik wil best een setup sponsoren voor iemand die met een Kymco blok gaat rijden, maar ik denk niet dat je ver gaat komen.


Vraagje..
Skipper 150cc? 4-tact is dat niks?, misschien wel wat wendbaarder dan de runner..
Ik vind het erg jammer dat er nu dus weer zo'n beperkte keuze is.
word er iets nieuws geopend en is het eindelijk niet allemaal zip,
word het allemaal runner..
Ben erg benieuwd,
zag dat de SOBW ook bezig is in het regelement 125cc als max..
 
Back
Top