Het zat er een beetje aan te komen, maar nu dus definitief. Komend seizoen zal er een aparte viertakt klasse zijn bij de SBO Races.
Eerst zal deze klasse gewoon bij de Yasuni 70cc Open Cup van start gaan, maar bij een groeiend aantal deelnemers gewoon gesplitst worden. Uiteraard wel vanaf de start een eigen puntentelling en kampioenschap.
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT 4 TAKT SCOOTER CUP
Als scooters worden uitsluitend aangemerkt machines die er ook zo uitzien, dus geen zogenaamde Fun bikes, Go bikes en Concept bikes, ook al zijn deze voorzien van een gelijke motor. Het gehomologeerde model moet treeplank(en) hebben. Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie of de TC-coördinator.
4TS 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Lassen en slijpen bijv. aan het frame en verwijderen van materiaal is niet toegestaan.
4TS 2 INLAATSYSTEEM en CARTERS
Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd.
Het gebruik van bijv; defcon of andere vulmiddelen is niet toegestaan. Carters oplassen is verboden. brandstof injectie is niet toegestaan
4TS 3 CILINDERINHOUD
De maximale cilinderinhoud is 210 cc
4TS 4 CARBURATEUR
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de
carburateur mag maximaal 36 mm zijn aan beide zijden.
4TS 5 NOKKENAS
Nokkenas is vrij.
4TS 6 REMMEN
Het remsysteem moet van het gehomologeerde model zijn. Remschijven mogen worden
vervangen door schijven van hetzelfde materiaal en met dezelfde diameter als bij het
gehomologeerde model. Remblokken,leidingen en remschoenen zijn vrij.
4TS 7 KOPPELING en TRANSMISSIE
De regeling van koppeling en variateur moet zijn als bij het gehomologeerde model (door
middel van middelpuntvliedende kracht).
4TS 8 VOORVORK
De voorvork mag vervangen worden,mits dit type ook door een erkende fabrikant voor het gehomologeerde model
geproduceerd is. Dit ter beoordeling van de technische commissie
4TS 9 MOTORBLOK
Het motorblok moet van het gehomologeerde model zijn, hierbij heeft het bouwjaar geen invloed op de homologatie.
4TS 10 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.
4TS 11 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet gelijk zijn aan die van een gehomologeerd model.
4TS 12 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moeten van het originele gehomologeerde model zijn.
7SC 13 GEWICHT
Dit is nog in overleg
Volledig reglement hier:
http://www.scootertuning.net/allerlei/sbo/reglement_sboraces_2008.doc
Het zijn hele nieuwe ontwikkelingen in het scooterrace wereldje, dus het kan niet anders dat jullie daar een mening over hebben... !
Eerst zal deze klasse gewoon bij de Yasuni 70cc Open Cup van start gaan, maar bij een groeiend aantal deelnemers gewoon gesplitst worden. Uiteraard wel vanaf de start een eigen puntentelling en kampioenschap.
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT 4 TAKT SCOOTER CUP
Als scooters worden uitsluitend aangemerkt machines die er ook zo uitzien, dus geen zogenaamde Fun bikes, Go bikes en Concept bikes, ook al zijn deze voorzien van een gelijke motor. Het gehomologeerde model moet treeplank(en) hebben. Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie of de TC-coördinator.
4TS 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Lassen en slijpen bijv. aan het frame en verwijderen van materiaal is niet toegestaan.
4TS 2 INLAATSYSTEEM en CARTERS
Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd.
Het gebruik van bijv; defcon of andere vulmiddelen is niet toegestaan. Carters oplassen is verboden. brandstof injectie is niet toegestaan
4TS 3 CILINDERINHOUD
De maximale cilinderinhoud is 210 cc
4TS 4 CARBURATEUR
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de
carburateur mag maximaal 36 mm zijn aan beide zijden.
4TS 5 NOKKENAS
Nokkenas is vrij.
4TS 6 REMMEN
Het remsysteem moet van het gehomologeerde model zijn. Remschijven mogen worden
vervangen door schijven van hetzelfde materiaal en met dezelfde diameter als bij het
gehomologeerde model. Remblokken,leidingen en remschoenen zijn vrij.
4TS 7 KOPPELING en TRANSMISSIE
De regeling van koppeling en variateur moet zijn als bij het gehomologeerde model (door
middel van middelpuntvliedende kracht).
4TS 8 VOORVORK
De voorvork mag vervangen worden,mits dit type ook door een erkende fabrikant voor het gehomologeerde model
geproduceerd is. Dit ter beoordeling van de technische commissie
4TS 9 MOTORBLOK
Het motorblok moet van het gehomologeerde model zijn, hierbij heeft het bouwjaar geen invloed op de homologatie.
4TS 10 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.
4TS 11 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet gelijk zijn aan die van een gehomologeerd model.
4TS 12 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moeten van het originele gehomologeerde model zijn.
7SC 13 GEWICHT
Dit is nog in overleg
Volledig reglement hier:
http://www.scootertuning.net/allerlei/sbo/reglement_sboraces_2008.doc
Het zijn hele nieuwe ontwikkelingen in het scooterrace wereldje, dus het kan niet anders dat jullie daar een mening over hebben... !