De nieuwe SBO 4-takt scooterklasse

Vraagje..
Skipper 150cc? 4-tact is dat niks?, misschien wel wat wendbaarder dan de runner..
Ik vind het erg jammer dat er nu dus weer zo'n beperkte keuze is.
word er iets nieuws geopend en is het eindelijk niet allemaal zip,
word het allemaal runner..
Ben erg benieuwd,
zag dat de SOBW ook bezig is in het regelement 125cc als max..

dat komt omdat het altijd 50cc 2 takt tegenover 85cc 4 takt was.

dus nu is het 72cc tegenover 125cc 4 takt.

opzich wel logisch!

maar ik weet dan niet of je ook een runner 180 mag pakken, want daar blijft het wel bromfiets racerij he!!!
 
na wat onderzoek zijn we tot de volgende conclusie gekomen:

Het inlaatsysteem van een 4T bevat de volgende onderdelen:
1. Inlaatklep(pen) en veren, of desmodromisch (Ducatie)
2. nokkenas voor de timing.
3. Carburateur met inlaatbuis
4. Filterhuis en eventuele rijwind drukvulling
5. eventueel een turbo op de uitlaat
6. compressors

volgens het reglement wat ik gemaakt heb zou je dus een andere kop erop mogen zetten met grotere kleppen. dit komt omdat ik het woordje "aan" ben vergeten ervoor te zetten.

"het inlaatsysteem" mag niet gewijzigd worden of "aan het inlaatsysteem" mag niets gewijzigd worden.


wat gaan we dus doen ivm met het reglement van 2008?
we gaan als sbo iedereen die in 2008 gaat deelnemen mailen of aanschrijven dat het in 2008 is toegestaan om met een andere kop te rijden, maar dat het in 2009 niet meer zal mogen. dan is het dus aan de rijder of hij veel tijd en geld wil gaan investeren in iets wat hij aan het eind van het jaar in de prullenbak kan gooien.

optie 2 is om gewoon met zijn allen te zeggen dat iedereen met een normale kop gaat rijden.

het feit blijft wel dat zoals het reglement nu is je niet van een 2 een 4 kleps mag maken.

er zullen best nog wel een aantal dingen om de hoek komen kijken in 2008, omdat het voor ons en een hoop andere mensen nieuw is. we hopen dan ook dat we met jullie tot goede en juiste oplissingen kunnen komen, zodat we samen in 2009 en verder, kunnen blijven scooterracen.
 
Last edited:
Back
Top