de beste variateurkeuze?

Advertisement - register to remove this

een ronde.

de standaard vario is al aardig goed bij piaggio. Dus als ie versleten is zou ik hem pas vervangen.
Het ligt ook aan je budget. Power1 maakt goede vario's voor minder geld van bijv een Malossi/polini vario.
 
een ronde.

de standaard vario is al aardig goed bij piaggio. Dus als ie versleten is zou ik hem pas vervangen.
Het ligt ook aan je budget. Power1 maakt goede vario's voor minder geld van bijv een Malossi/polini vario.

de vario is helemaal versleten van mijn runner,
over de power 1 vario heb ik gehoord dat ze slecht afgewerkt zijn, is dit nu nog zo? ook zat ik aan doppler 2s te denken ,maar weet niet of die er is voor een runner uit 1997
 
Uit die van 2008> zit een grof randje aan de bovenkant van de glijbanen, daardoor worden je rollen gewoon afgeslepen, schuur het randje weg en je hebt nergens last van.

Ding is ook erg slijtvast. Alleen is dit gebaseerd op de minarelli versie en weet ik dus niet of het bij piaggio ook zo is.. zal wel niet zoveel verschillen lijkt mij.
 
Uit die van 2008> zit een grof randje aan de bovenkant van de glijbanen, daardoor worden je rollen gewoon afgeslepen, schuur het randje weg en je hebt nergens last van.

Ding is ook erg slijtvast. Alleen is dit gebaseerd op de minarelli versie en weet ik dus niet of het bij piaggio ook zo is.. zal wel niet zoveel verschillen lijkt mij.


ik lees hier op forums dat de malossi multivar sneller slijt dan de power 1,
ik heb nu ook wat inlichtingen gevraagt bij winkels en die zeggen weer dat power 1 sneller slijt dan malossi multivar. en zo weet je het dus niet meer. sorry maar ik heb nog geen enkele ervaring met variateurs.dus ik ben bang dat ik de verkeerde ga kopen. ik zoek een variateur die beter is dan de standaard en natuurlijk van goede kwaliteit,en waarmee mijn top en trekkracht iets toeneemt.ik wil best wel 60 euro uitgeven voor zo'n ding als ik maar de goeie heb voor een oude model runner dark dream die verder op de uitlaat na origineel is.dus met 50cc cilinder!@
 
Zou gewoon voor de Power 1 gaan. Dat die Malossi Multivar volgens de winkels minder snel slijt omdat ze er dan gewoon meer aan verdienen.

Multivar is duurder, slijt sneller, dus je koopt snel een nieuwe = snel,veel winst.
Power 1 is goedkoper, slijt minder snel, dus je koopt minder snel een nieuwe = minder winst.

Als mijn vario versleten is koop ik gewoon een nieuwe weer..
 
oké dus gewoon power 1 kopen? maar is de afwerking dan ook goed? omdat je het in een eerdere post over een randje wegschuren hebt bij een power 1 uit 2008,en hoe weet ik dat ik een variateur uit 2008 koop?
 
Kun je niet echt weten. Maar dat randje heb je zo weg met 5 minuutjes werk.
Daarna heb ik er alleen nog maar plezier van gehad, zeker voor die prijs.

Heb hem er nu ongeveer 3500km op zitten geloof ik, kan ook iets meer zijn..
 
Kun je niet echt weten. Maar dat randje heb je zo weg met 5 minuutjes werk.
Daarna heb ik er alleen nog maar plezier van gehad, zeker voor die prijs.

Heb hem er nu ongeveer 3500km op zitten geloof ik, kan ook iets meer zijn..

klinkt goed,maar de rollen die erbij zitten schijnen wel te zwaar te zijn
dus moet je er wel nog rollen bij kopen neem ik aan..?
 
ik zit nu zelf te denken aan een doppler s2br, hier zitten 3 sets bruikbare rollen bij.ik moet alleen nog uitvinden of deze variateur er ook is voor een gilera runner uit 1997 :7
 
Moet gewoon kijken voor piaggio oud type. Voor de rest is een darkdream geen ander carter oid, gewoon een andere cilinder.
 
ik heb iig nog wel een vraag, als ik een andere variateur koop van doppler,malossi of polini enz ,kan ik dan gewoon mijn originele piaggio halfpoulie behouden??
 
Iedereen kan dat zeggen, maar onderbouwen ze dat ook ? Ik vind het dikke BS. Mijne gaat ook alweer zo'n 9000km mee.

ik heb er toch wel veel meegemaakt die behoorlijk snel kale plekken vertoonden...

persoonlijk heb ik op Piaggio met grote rollen goeie ervaringen met Polini variateurs.
 
Back
Top