D.M.T PhantoM... "Straatproject"

Status
Not open for further replies.

Davor@Stage6

XtreeM PhantoM
D.M.T PhantoM... Stage 6 powered

Ik ben nou al een tijdje bezig met mijn Phantom aangezien ik een aandrijding heb gehad ben ik begonnen met het helemaal opnieuw opbouwen van m’n Phantom.
Dit project doe ik samen met Mark (EmEnEm), Sjoerd (Sjoerd@sf1) en Mert (Kneut).

Zo was die:

Linker zeikant:
Linkszeikantscooter.jpg

Rechter zeikant (zonder onderkap):
Rechtszeikantscooter.jpg

Voorkant:
Voorkantscooter.jpg


De scooter moet voor dagelijks gebruik worden gebruikt dus de setup zal vrijwel std zijn.
Als hij helemaal af is dan komt er nog een ander blokje met een leuk setupje.

Aangezien het frame half verroest was en niet meer helemaal mooi was heb ik het gestraald op me vaders werk en daarna met de compressor wit gespoten…
Het blok kreeg ik niet mooi gepolijst dus heb ik hem maar ook wit gespoten met hele sterke lack.
Aangezien ik toch al bezig was heb ik besloten om hem LC te maken en heb ik een gloednieuwe LC std cilinder gekregen van Mark.:P
Verder heb ik ook nog een Aerox Radiateur gekregen van mark en heb ik doorzichtige kvs slangen aangeschafd.

Aan gezien al die andere kappen redelijk verot (ophang punten kapot, gebroken etc) waren heb ik een geheel andere kappenset gekocht.
En ook meteen SR 3 spaaks velgen aangeschafd waarvan 1 al gepolijst.


Uiterlijk:
De kleur zal waarschijnlijk antracied donkdergrijs metallic worden met witte binnekappen en witte details…

- Booskijkers polyesteren
- Al die gleufjes etc worden dicht geplamuurd
- Achterkapje vast maken aan de grote achterkap
- Andere achterlicht ipv 1 grote komen er 4 kleine ronde lampjes zeg maar ;)
- Underseat afmaken
- Gepolijste velgen met witte randen
- Tnt Stuurtje
- Waterpomp deksel bewerken en polijsten
- Carterkap bewerken en polijsten
- Voorpoten polijsten
en nog wat detail dinge…


Motorisch:

Daar valt niet veel over te vertellen :P

- Std Bijgewerkte cilinder voor zover het kan :P
- 17.5 mm dellorto
- TP vario
- Hebo Verstelbaar
- Sito Plus
- Vliegwiel 2 mm afgedraaid
Dit allemaal met een begrenzertje :D

Voor derest heb ik een EVO70 AC gekocht voor weinig mischien komt die onder me andere blok waar ik pas aan ga beginnen als alles af is…

Foto’s

Gepolijste Velg:
GepolijsteVelg.jpg

Luchthapper (al wit gespoten):
Binnenkap(al wit gespoten wordt opnieuw gedaan):
roso015.jpg

Luchthapper.jpg

Waterpomp deksel:
roso018.jpg

Blok:
roso011.jpg

Achterkap:
roso009.jpg

Achterkap "kapje" dicht gemaakt :
roso013.jpg

Radiateur:
roso012.jpg

Underseat:
Underseat.jpg

Achterkant:
roso010.jpg

De zelf gemaakte ophoogblokje:
roso019.jpg

De Evo 70 AC die later waarschijnlijk erop zal komen:
Evo.jpg


De meeste kappen zijn in de primer gezet en de kappen die wit moeten gaan worden die heb ik allemaal al gespoten met de compressor alleen eentje zal overnieuw moeten worden gedaan want daar zit een druipertje op :P.
De andere kappen die laat ik waarschijnlijk doen :).
Hier een foto van hoe hij ongeveer gaat worden (heb deze foto van de CRT phantom omdat die lekker groot was hoop niet dat ze het erg vinden anders haal ik hem wel weg):
FotoSoep.jpg



Dingen die nog moeten gebeuren:
- Carterkap polijsten en bewerken
- Waterpomp deksel polijsten en bewerken
- Voorpoten kopen en polijsten
- Kabelboom kopen
- Cdi en bobine kopen
- Neo’s tank in buddy laten passen
- Buddyhoes laten maken
- Andere velg polijsten
- Killswitch kopen
- Tnt stuur kopen
- Kappen plamuren en polyesteren
- Underseat bewerken
- Achterlamp maken
- Voorkap bewerken voor radiateur


Waar (foto) bij staat komt vanavond een foto op omdat me camera niet echt mee wilt werken.

Mvg,
Davor

edit//
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

eey Erwin ze fotoshop.. Beetje Matig voor hem...

Ziet er voor de rest wel leuk uit..
Geinig projectje..
Succes ermee!
 
Last edited:
blackX said:
foto vind ik niet erg, maar dat je mijn idee van de booskijkers afpakt vind ik zeer matig van je, echt niet normaal meer tegenwoordig :|:|:|:|

PFF, lekker boeiend..alles is al een keer gedaan.Als je origineel wil zijn moet je het niet op het forum showen maar meteen doen of pas laten zien als het klaar is.

Genoeg erover nu !

Suc6 ermee Davor, zie hem valt wel een keer voorbij tuffen hier.
 
blackX said:
foto vind ik niet erg, maar dat je mijn idee van de booskijkers afpakt vind ik zeer matig van je, echt niet normaal meer tegenwoordig :|:|:|:|

Ik wil ook geen zulke booskijkers als jou maar bij de lamp zelf zeg maar
 
echt weer gezeik over naapen :r :mad:

maare klinkt allemaal netjes hoop dat het beter wordt als eerst dat je hem aan moest rennen met een bout tussen je kopeling en kopelingshuis 8P :? :P

ga zo door en maak die booskijkers maar na hoor :P :X
 
Een leuk idee is een leuk idee toch?:X
Waarom hou je deze combo kleuren niet, kvind ze wel vet eigenlijk!:W
Coolchrome anders geen optie?
 
eey roso. tog al fotos kunnen regelen ;)

van het weekend weer effe kneien bij mark---->
oorlog met remmereiniger :P


en waneer word die evo bijgewerkt??? want voor zo ver ik weet is hij nog compleet untuned

en blackx ... niet lullig bedoeld maar het is heel moeilijk om booskijers te vinden bij een phantom ,en ja als je je lampen niet wilt meespuiten dan is jou alternatief ook het enige alternatief ! ik hoop dat je hier begrip voor hebt. maar dat jij het het verzonnen blijft een feit.
 
Last edited:
Bas@ICE said:
PFF, lekker boeiend..alles is al een keer gedaan.Als je origineel wil zijn moet je het niet op het forum showen maar meteen doen of pas laten zien als het klaar is.

Genoeg erover nu !

Suc6 ermee Davor, zie hem valt wel een keer voorbij tuffen hier.

ziet er goed uit!!
Wat me opvalt is dat er bij de internationale customshow geen/weinig phantoms waren!(kzal daar maar eens wat verandering inbrengen +ralf+ )
Dus ga zo door!
IK zal zelf ook maar nie meer beginnen over kopieeren en na-apen :X :+ Die achterkap is wel bijna exact hetzelfde als die van mij :X
Maarem..het ziet er goed uit!
Ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uitgaat zien
 
davor, ziet er al netjes uit! En ja, hij is heel lang bezig geweest met het ophangen van de rad en het ophoogblokje; is ook erg mooi gelukt :)
Wat moet er nu nog allemaal gebeuren buiten het spuiten van de kappen om?
 
het gaat mij vooral om het optische er komt een Derbi senda achterspatbord op me underseat gepolyesterd en verder hoop ik halogeen lampen te gebruiken ipv het gewone licht unit en er wordt zoveel mogelijk gepolijst dus: carterkap, voorpoten, remhendels, stuur&clamp, velgen en zijstandaard.

en als ik op nog meer ideeen kom horen jullie het wel van me
 
Ik vind het een vette phantom! zowel de oude kleuren combo als de nieuwe :W die radiateur hangt daar ook mooi :) die std. phantom rad vond ik altijd al zo wazig.
SR Viper velgen btw?

Suc6 nog!

Greeetz
 
hey, je zei dat het een straatscoot word? is dat wel verstandig om je waterpomp uit open te frezen? :rolleyes: ik weet niet of deze vraag al gesteld is or:P
 
haha ik vind zo'n standaard waterpomp deksel zo saai dus ben maar wat gaan bewerken hijs nog lang niet af er komt in die drie spaken zeg maar nog een gleuf als jullie weten wat ik bedoel...

en @ Dickozzz:
het zijn idd sr viper velgjes :)
 
Kleine Update:

De 2 gleuvjes van me voorkap alvast dicht geplamuurd nog alleen van het weekend schuren:
72-roso016.jpg

Achtervelgje gestraald moet nog gepolijst worden:
50-roso017.jpg

En nog een foto van me voorvelg, moet nog wel ff een keertje opgepoetst worden hij wordt al een beetje dof hij staat er al meer als een maand :):
07-roso020.jpg
 
davor_88 said:
haha ik vind zo'n standaard waterpomp deksel zo saai dus ben maar wat gaan bewerken hijs nog lang niet af er komt in die drie spaken zeg maar nog een gleuf als jullie weten wat ik bedoel...

en @ Dickozzz:
het zijn idd sr viper velgjes :)


als het regent? komt er water bij je ontsteking door dat opengevreesde shit, daar niet aan gedachT?;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top