cross vering

ruud.

www.vk-tuning.tk
hello

We willen dit jaar weer scootercrossen, en de appie rally moet t wat beter doen dan de vorige keer! Dat standaard wiel is veel te breed en te lomp, dus die word vervangen voor wat dunners en met een grotere diameter. Alleen nu is de voorvering ook niet echt een succes, lees eind rechte stuk gingen wij rechtdoor ipv de bocht om :D .

Die standaard vering van een rally is veer gedempt, onverwoestbaar, maar rijd echt beroerd. Nu zoek ik wat anders, !goedkoops! die die vering kan vervangen. Maar heb geen flauw idee wat, vering moet gewoon schokjes goed kunnen dempen, en mag wel redelijk soepel zijn. Wel gemaakt voor 13 inch oid, want anders komen we niet uit met de ruimte.

tips als stage 6 malossi öhlins vering oid hebben we niks aan :p

Als je ideeën tips en vooral aanraders hebt graag :)

groetennn
 
Advertisement - register to remove this

Is een pitbike voorvork geen idee?

En dan het balhoofd van het frame iets inkorten zodat je gebruik kunt maken van kroonplaten, moet je alleen wel een stuurpen maken die een beetje aan de lange kant is.

Maar ik denk dat je er qua vering en veerweg er een hoop mee opschiet, plus dat ze helemaal niet duur hoeven te zijn.
 
Dit soort taferelen willen we dus niet meer :D (sommige (echt gare) puchjes zijn bijna net zo snel rond als ons :+

nyv6ev.jpg


16iclzm.jpg
 
Is een pitbike voorvork geen idee?

En dan het balhoofd van het frame iets inkorten zodat je gebruik kunt maken van kroonplaten, moet je alleen wel een stuurpen maken die een beetje aan de lange kant is.

Maar ik denk dat je er qua vering en veerweg er een hoop mee opschiet, plus dat ze helemaal niet duur hoeven te zijn.

Wel aangedacht > geen optie :p Eigenlijk vooral vanwege de ruimte, onze koeling zit daar ook, en zou niet weten waar we die anders moeten doen. Heb ook niet zoveel hobbyspullen meer tot mijn beschikking, dus het moet ook nog eens relatief eenvoudig zijn...
 
En als je er nou een voorvork van een zip sp 2000 inhangt? Met een beetje leuke veer ertussen heb je genoeg veerweg + mogelijkheid om het fijn af te stellen. (denk aan een 2e hands bitubo world champion aangezien die niet duur hoeven te zijn)

+dat je met een smaller voorwiel kan rijden en dus als het goed is fijner stuurd
 
Of een vork van een motor Beta ark? past denk ik ook wel vrij gemakkelijk in het bestaande frame.

Armon van breeman tweewielers zou je erover kunnen contacten denk ik als je er 1 nodig hebt.
 
Bedankt voor de tips!

Een beta ark vork vind ik wel een heel goed idee! Info van een (100cc???) beta ark kan ik niet vinden.. Is die vering anders dan? Stugger moet de vering in ieder geval niet worden... Die armon is dat dezelfde als hier op het forum? Dan zal ik hem eens vragen hoe die vork eruit ziet :) Moet in ieder geval dan iets van een ark worden.
 
Is inderdaad Armon hier op het forum, vork is in ieder geval een stuk forser dan 1 van een 50cc model. Waarschijnlijk heb je ook meer veerweg.
 
gewoon een SR www vork pakken , kun je ook wel goed krijgen voor cross eventueel.

hydraulisch , wat wil je nog meer?

verder , een crosser heeft lange poten ,dit heeft ie omdat de veerweg lang moet zijn @ crossen , dus dat effect moet je zoveel mogelijk zien te krijgen.

wat is de maximale inchmaat van het wiel dat je mag gebruiken ?
 
Back
Top