Ophoogplaat @ speed/cross

[Steef]

Banken?? PM!
Ik rij nu met een 85mm drijfstang en dus een cross zuiger.
Maar aangezien mijn zuiger al heel wat mee gemaakt heeft intussen, wil ik deze binnenkort gaan vervangen. Nu heb ik de keuze tussen een crosszuiger, en een speed zuiger icm ophoogplaat

Ik zie heel veel mensen met een ophoogplaat rijden.
Wat is hier de gedachte achter, en wat voor resultaten zijn er mee behaald.??

Graag alleen serieuze reacties.
 
Advertisement - register to remove this

zeer serieus kan ik je aanraden de search eens te gebruiken.
Hier is onlangs nog een hele discussie over geweest.

Zoek eens op 90mm drijfstang ofzo.
 
dat topic heb ik net gelezen, maar ik zie alleen maar meningen.Die ook nog eens erg tegenstrijdig zijn.
Graag had ik resultaten gehad van iemand die dit geprobeerd heeft.(ik weet dat het op ieder blokje verschilt)
 
Stefan.

Ik rij met die 90mm as icm met 10mm ophoogplaat.
Je weet ondertussen wat de mijne doet, en heb je al uitgelegt wat mijn mening daarover is.

Resultaat is voor mij duidelijk meer koppel. Namelijk 13,4Nm koppel. Ten opzichte van de gebruiktelijke 11-12Nm.
 
zoveel meer koppel door een langere zuiger en een ophoogplaat ?

ik denk dat jij het dan over drijfstanglengte verschil hebt, maar die blijft bij thunderblade gelijk...
 
Dan heeft ie dus of veel meer vermogen gekregen bij hetzelfde toerental, of het toerental is aanzienlijk gezakt. Is iedergeval in beide gevallen niet mijn ervaring met ophoogplaten....
 
Om dit topic maar even omhoog te krikken.

Ik heb dit van verschillende kanten vernomen, en gelezen. of het daadwerkelijk waar is is een 2e.
Iemand die iets kan toevoegen of bevestigen??

Minder kantelen van de zuiger.
Langere slag van de zuiger

Dus zorgt voor minder slijtage aan de zuiger.

Verder heb ik veel gelezen, dat een ophoogplaat alleen maar voordelen heeft, nooit nadelen??

Hoe denken jullie hierover?

Kwa geld is het voor mij niet zo een probleem aangeizn ik met een cross rij icm een 85mm drijfstang. dus enige onkosten zal de zuiger zijn.
 
Voor de slag maakt het iig niets uit. De slag is vast. Dit zit m in de locatie van het big end lager in de krukas. Over het kantelen kan ik niets zeggen.
 
maar de pistonpen zit wel verder naar boven bij een cross zuiger ;)

ik zou zelf mooi de cross zuiger houden.

mja , ook al zou iemand dit hebben getest blijft het nog een feit dat er te veel verschillende waardes kunnen verschillen @ verschillende setups waardoor de testresultaten onderling totaal verschillend uitpakken.

dus kan het bij een ander voordelig zijn kan het juist bij jou niks uithalen of zelfs nadelig..

het ligt er ook maar net aan wat je wilt ,en wat er met je setup mogelijk is.
 
Melf, ik begrijp wat je bedoelt inderdaad.
Maar het viel me wel gewoon op dat veel "tuners" zweren bij een langere drijfstang.
 
Melf, ik begrijp wat je bedoelt inderdaad.
Maar het viel me wel gewoon op dat veel "tuners" zweren bij een langere drijfstang.

Niet om dees of geen af te vallen , maar hoeveel werkelijke bewijzen heb je die dat kunnen bevestigen?

Een feit is dat je met een langere drijfstang marginaal minder slijtage heb ivm lijnbaan krachten.

Er is uit enkele tests gebleken dat met bepaalde setups een 85mm rod + gewone zuiger zorgen voor een mooiere grafiek dmv iets minder carterdruk/ meer volume.

Maar zoals bij iedere 2T motor , is dit geen garantie voor de toekomst
 
Back
Top