contactslot typhoon

jayvanveen

Member
beste, heeft er hier iemand veeeel verstand van contactsloten, heb al eerder een post gemaakt maar deze wil ik meer richten op het contactslot van mn scooter (typhoon), ik heb het contactslot met sleutel erin uit het stuur. en nu zit er dan nog een ijzer ding in die het op stuur slot draait etc. ik vroeg me dus af hoe ik dit moet maken/oplossen zodat het contactslot gedeelte waar de sleutel in gaat, blijft zitten in dat ijzeren stuk. ook vroeg ik me af hoe het onderdeel heet wat aan de achterkant zit waardoor de elektrische start werkt. alvast bedankt mvg
ps heb ook een bijlage erbij gedaan voor misschien wat meer duidelijkheid
 

Attachments

  • F11F563A-15CD-46D9-BFA7-75CFE9DF32C5.jpeg
    F11F563A-15CD-46D9-BFA7-75CFE9DF32C5.jpeg
    145.3 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Ik heb het inmiddels twee video's gevonden, maar vind dat je het zelf moet zoeken, dus geef je slechts een hint: Mijn weg is vuil, ik loop op slipper en je verstaat er niets van... Er is wel een lekker klimaat, maar het stinkt verschrikkelijk op straat. Het sleutelwoord in de zoekopdracht is "fork". Ik repareer veel sloten van Vespa en Piaggio.

Persoonlijk denk ik dat dit niet voor jou weggelegd is en je veel te veel problemen gaat tegenkomen. Het is nu alleen maar een slot, straks de remmen en etc. etc. Als je hem gratis of spotgoedkoop hebt, zou ik hem zo snel mogelijk van de hand doen. Dat is niet om lelijk te doen, maar om je onnodig hoge kosten te besparen die je er niet meer uit gaat halen. En zéér zeker nu je hebt gezegd dat je hem gaat ruilen denk ik dat mijn tijd meer waard is dan een begeleidend proces te gaan doen op afstand wat amper werkt op deze manier (Los van het feit dat je problemen gaat tegen komen waar ik ook geen verstand van heb en dan weer extra hulp van mensen nodig is op dit forum, ik ben ook maar een beginner en zoek eindeloos dingen op nu).

Dus eigenlijk hou je hem nou een hengel en een blokje kaas voor ze neus.. Maar uiteindelijk haal je zelf het blokje kaas eraf..
Post automatically merged:

Ik heb het inmiddels twee video's gevonden, maar vind dat je het zelf moet zoeken, dus geef je slechts een hint: Mijn weg is vuil, ik loop op slipper en je verstaat er niets van... Er is wel een lekker klimaat, maar het stinkt verschrikkelijk op straat. Het sleutelwoord in de zoekopdracht is "fork". Ik repareer veel sloten van Vespa en Piaggio.

Persoonlijk denk ik dat dit niet voor jou weggelegd is en je veel te veel problemen gaat tegenkomen. Het is nu alleen maar een slot, straks de remmen en etc. etc. Als je hem gratis of spotgoedkoop hebt, zou ik hem zo snel mogelijk van de hand doen. Dat is niet om lelijk te doen, maar om je onnodig hoge kosten te besparen die je er niet meer uit gaat halen. En zéér zeker nu je hebt gezegd dat je hem gaat ruilen denk ik dat mijn tijd meer waard is dan een begeleidend proces te gaan doen op afstand wat amper werkt op deze manier (Los van het feit dat je problemen gaat tegen komen waar ik ook geen verstand van heb en dan weer extra hulp van mensen nodig is op dit forum, ik ben ook maar een beginner en zoek eindeloos dingen op nu).


Zou het zelf ook niet weten, het is gewoon een KUT contact slot, laten we het daarbij houden.
 
Hij wist het zelf wel, maar soms moet je het iemand niet makkelijk maken. Het is hem toch gelukt om vast te zetten nadat hij al op bed zou gaan, dus is dat toch super? Hij heeft zijn onderdeel gevonden en ondanks het gebrek daarvan een oplossing.

Heeft zelf de manual weten te vinden en kan nu sneller verder.
 
Volgens mij heb je het IQ van een Pinda, als je zo slim was heb je kunnen zien dat er waarschijnlijk een ander contactslotbuis zit opgelast, die niet van Piaggio is .
Tevens kan je zien dat er in de zijkant van het contactslotbuis een boutje uitsteekt , ik heb het idee dat dat boutje het contactslot kan borgen. ;)
zou mij raar lijken dat er een ander contactslot op gelast wordt, bedoel wie zou zoveel moeite doen voor een ander contactslot. En als ik naar een repair manual kijk van typhoon dan lijkt het gewoon op het goede slothulsel, waarbij je een ander soort borgveer nodig hebt
 
Back
Top