This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

contactslot typhoon

jayvanveen

Member
beste, heeft er hier iemand veeeel verstand van contactsloten, heb al eerder een post gemaakt maar deze wil ik meer richten op het contactslot van mn scooter (typhoon), ik heb het contactslot met sleutel erin uit het stuur. en nu zit er dan nog een ijzer ding in die het op stuur slot draait etc. ik vroeg me dus af hoe ik dit moet maken/oplossen zodat het contactslot gedeelte waar de sleutel in gaat, blijft zitten in dat ijzeren stuk. ook vroeg ik me af hoe het onderdeel heet wat aan de achterkant zit waardoor de elektrische start werkt. alvast bedankt mvg
ps heb ook een bijlage erbij gedaan voor misschien wat meer duidelijkheid
 

Attachments

  • F11F563A-15CD-46D9-BFA7-75CFE9DF32C5.jpeg
    145.3 KB · Views: 24
Je kijkt naar wat je mist, zoekt de naam op in diverse talen, zoekt naar een artikelnummer, bekijkt de site of de omschrijving klopt voor jouw type en bij twijfel bel je de zaak op.

Je bent te bang en hebt heel veel twijfel, soms moet je gewoon doen en niet alles overdenken. Dus bel ze op, stuur een mail of iets en je weet het zeker. Maar met het artikelnummer, de foto (staat dan hier niet op de site) en etc. kom je heel ver. Maar dit is wat je nodig bent en nu ga je verder zoeken, kijken, filmen en etc.
 
ja zal eens goed zoeken! echt super bedankt en als ik alle spullen heb ga ik een video maken, het jammere is gw dat voor dit soort oudere modellen niet zo veel te vinden is qua videos
 
Voordat je echt van alles gaat bestellen, zoek veel op wat het kost en of het wel de moeite waard is. Mijn eerste gevoel zegt dat dit geen nut heeft en veel te duur gaat worden. Daarnaast moet je echt goed leren zoeken op internet, anders ga je niet ver komen.

PS: Bij de gamma of willekeurig iemand in de buurt of uit een oud iets kun je vast wel een stukje plaat vinden om te buigen en te slijpen/knippen. Kijk op straat naar een oude fiets die je meeneemt en een stukje buis van kunt gebruiken...
 
ja zoo veel kost het niet, vind ik. maarja ik wil de scooter wel goed laten lopen kan hem namelijk ruilen voor iets.
Post automatically merged:

ja heb een borgveer voor buddy van runner hier liggen, moet gw een video zoeken goe ik dat het beste erin stop ofzo denk ik
 
Last edited:
Ik heb het inmiddels twee video's gevonden, maar vind dat je het zelf moet zoeken, dus geef je slechts een hint: Mijn weg is vuil, ik loop op slipper en je verstaat er niets van... Er is wel een lekker klimaat, maar het stinkt verschrikkelijk op straat. Het sleutelwoord in de zoekopdracht is "fork". Ik repareer veel sloten van Vespa en Piaggio.

Persoonlijk denk ik dat dit niet voor jou weggelegd is en je veel te veel problemen gaat tegenkomen. Het is nu alleen maar een slot, straks de remmen en etc. etc. Als je hem gratis of spotgoedkoop hebt, zou ik hem zo snel mogelijk van de hand doen. Dat is niet om lelijk te doen, maar om je onnodig hoge kosten te besparen die je er niet meer uit gaat halen. En zéér zeker nu je hebt gezegd dat je hem gaat ruilen denk ik dat mijn tijd meer waard is dan een begeleidend proces te gaan doen op afstand wat amper werkt op deze manier (Los van het feit dat je problemen gaat tegen komen waar ik ook geen verstand van heb en dan weer extra hulp van mensen nodig is op dit forum, ik ben ook maar een beginner en zoek eindeloos dingen op nu).
 
hahhaa moet ik ook nog een rijm oplossen wordt steeds leuker.

je hebt wel gelijk is goedkoop geweest en levert problemen op maar doe het niet om er winst uit te halen. ik wil het gw echt allemaal leren en ja daar komt t op neer, ja de enigste twee dingen zijn dan het contactslot en voorrem. dan zou die gw moeten kunnen rijden normaal. en dan niet elektrisxh want de kabelboom is ook niet zo goed maar boeie
 
nou voel me echt een dom persoon ja excuses is nog allemaal nieuw, nu nog de vraag hoe deze erin moet natuurlijk
 
Waarom zou je de TS de leerervaring afnemen om zelf iets op te zoeken? Het ontdekken is het mooiste wat er is, maar denigrerend reageren komt je nog wel duur te staan vroeg of laat.
 
in de uitsparing / sleuf die in de buis zit , waar je het contactslot inschuift.
Over de buis schuiven / in de sleuf.
maar het heeft niet echt een ronde vorm of moet het gw in een rondje over de buis heen? of stel ik nu een domme vraag want misschien heeft het een specifieke manier om erin te gaan
 
Maak je maar geen zorgen, Brute is wat voorbarig en weet niet wat je hebt. #Sukkel

ja nouja ik ben aan t twijfelen of het per se nodig is zo’n borgveer, (vast wel wanr anders zat het er niet bij) maar nu heb ik een slotje erin geduwd ej het zit er goed in vast krijg het er niet meer uit zie foto. (het ziet er kapot uit ja want probeer het eruit te wringen maar het zit zo wel best vast)
 

Attachments

  • F887A040-5541-4ADE-AE0C-1EC960622871.jpeg
    111.1 KB · Views: 6
Als het nu vast zit en werkt dan zo laten, het is dan goed zo omdat je hem toch weg gaat doen.
ja ik ben echt n beetje autistisch in dat soort gevallen, wil het dan liever goed hebben want het ijzeren stuk: “lock block” zit nu erg ver naar achter ofzo en het ziet er niet goed uit per se daarom
 
I know, heb zelf ASS en net dat beetje extra van een hoog IQ waardoor ik heel snel autodidactisch kan leren. Ik snap je punt wel en zou het ook goed willen. Voor nu goed en lekker verder knutselen aan het leuke project. Je bent goed bezig toch!


PS: Waarschijnlijk is aan de zijkant de ingang voor de bout dicht gespoten waardoor je het draad niet ziet voor het vastzetten.
 
Last edited:
I know, heb zelf ASS en net dat beetje extra van een hoog IQ waardoor ik heel snel autodidactisch kan leren.
Volgens mij heb je het IQ van een Pinda, als je zo slim was heb je kunnen zien dat er waarschijnlijk een ander contactslotbuis zit opgelast, die niet van Piaggio is .
Tevens kan je zien dat er in de zijkant van het contactslotbuis een boutje uitsteekt , ik heb het idee dat dat boutje het contactslot kan borgen.