Contactslot doet zijn werk niet.

syncese

Member
Goede dag. Ik heb een kymco agility 50. Bouwjaar 2012. Kilometerstand rond de 24000. Ik had mijn cilinder en zuiger vervangen. Nadat mijn bougie eruit was geploft. Ik starte de scooter en ging een testronde rijden. Behalve dat mijn scooter een vreselijk tikkend geluid produceerde. Ging ik er vanuit dat het mijn kleppen waren. Maar die heb ik gesteld en hij blijft het doen. Dus het zou de kickstart zijn. Want die is ook kapot gegaan. Tijdens het rijden viel de scooter uit. En wat ik ook doe. Ik krijg geen accu stroom. Ik kan de sleutel wel omdraaien. Maar de benzinemeter gaat niet omhoog. En de remlichten, toeter enz doen het ook niet. Een vriend kon de brommer starten door een zwarte kabel los te halen bij de voorkap. Dan moest je het contact omdraaien en dan kicken. Stond het contact uit? Dan werkte dat ook niet. Maar als de motor aan stond en je verbinden de zwarte kabel weer. Dan deed alles het weer. Oh ja en handog te vermelden. Ik heb de kabels losgehaald bij het motorblok voordat ik de cilinder had vervangen.
 

Attachments

  • 16845779080312038544230732648837.jpg
    16845779080312038544230732648837.jpg
    161.2 KB · Views: 21
  • 16845779756843315155572504348481.jpg
    16845779756843315155572504348481.jpg
    228.7 KB · Views: 14
  • 16845780060472375696329775627321.jpg
    16845780060472375696329775627321.jpg
    209 KB · Views: 18
Advertisement - register to remove this

Stond het contact uit? Dan werkte dat ook niet.
Dat is normaal , contact uit gaat de scooter ook met kicken niet aan. Klinkt mij als een lege accu , of zekering eruit , je zou nog kunnen proberen , om alle stekkers die je hebt losgehad weer opnieuw te checken , misschien ergens een los contact. Heb je de spanning al gemeten over de accu polen?
 
Lege accu lijkt mij sterk. Die accu is nog net nieuw. Zekeringen ook bekeken en kabels opnieuw verbonden. Ik heb geen multimeter. Die ga ik zo kopen. Dan ga ik morgen doormeten
 
"Action" multimeter is redelijk (wijkt een beetje af), maar voor kleine dingen prima te gebruiken. Verder je massa kabels goed controleren of die op blank staal zitten zonder corrosie.
 
"Action" multimeter is redelijk (wijkt een beetje af), maar voor kleine dingen prima te gebruiken. Verder je massa kabels goed controleren of die op blank staal zitten zonder corrosie.
Kwam er achter dat action de multimeter uit het assortiment heeft gehaald. Dus ik heb er een gekocht bij toolstation. Welke kleur is mijn massa kabel? En waar zitten die meestal? En wat is corrosie? Dank je.
 
het is zeer aannemelijk dat je contactslot defect is ....
dan blijft aan de massa liggen en krijg je je scooter NOOOIT gestart.
haal je de massakabel los dan start ie wel.
 
Ook gehad met een gaar contactslot. Kon de sleutel alle kanten op draaien. Contact bleef ook aan wat resulteerde in een zwakke accu. Alles vervangen.
Was effe een klus.
1684613954953.jpeg
1684614006244.jpeg
 
Heb net de accu doorgemeten. Tot mijn verbazing geen spanning. Misschien doet de multimeter zijn werk niet goed. Want toen ik eergister de motor starten deed alles het nog prima. Een half uur daarna was alles plat. De multimeter meet wissekspanning wel goed. Maar een batterij kon hij niet meten. Dus ik ga maar eens aan mijn buurman vragen of ik zijn accu mag testen.
 
Staat hij wel op 20V gelijkspannng ?
Een accu kan opeens overleden zijn maar dan moet hij wel een paar volt aangeven.
 
Ik had de accu doorgemeten. 11 volt. Is genoeg om het remlicht te laten branden. De hele accu was defect. Hij maakte kortsluiting. Toen ik hem in een andere scooter deed brande die zekeringen ook door. Ik had een nieuwe accu gekocht en booyah. Hij doet het weer. Dank jullie wel voor de reacties.
 
Back
Top