mvt op contactslot aansluiten

jayvanveen

Member
Een vriend van me heeft een mvt gekocht voor zijn setup, nu komen vanuit de cdi allerlei kabels, massa etc.
In de handleiding staat duidelijk waar welke kabel moet behalve de kabel voor het aan/uit van de motor.
Ik vroeg me dus af welke kabel van het contactslot dat is bij een runner, je hebt een zwarte, rode, witte en groene kabel.

Ik dacht dus dat het de groene kabel is. ook op het elektrisch schema gaat deze naar de ontsteking.

ik durf het natuurlijk niet zeker te zeggen en dalijk knippen we nog iets waardoor het kapot gaat, omdat we beide niet het meeste verstand van elektra hebben.

bedankt voor reacties alvast.


edit: hoe zou ik eventueel met een multimeter kunnen meten welke kabel het is? ga ik dan kijken welke kabel 12 volt krijgt als ik het op contactzet
 
Advertisement - register to remove this

Dan zou je eerst moeten weten of je een ac of cd cdi hebt , kun je zien aan de rotor , of er een ontstekings spoel op zit , die naar de cdi loopt .
Bij een ac cdi zit een kill draad op pin 5 die aan massa gelegd wordt , en zo de vonk uitzet. Daar zit dan ook de zijstandaard beveiliging op , en eventueel een kill switch .
Bij een dc cdi gaat de aanvoer spanning van de cdi , vanuit het contact slot , contact aan , cdi heeft spanning , en uit , motor slaat af.
Kun je anders dat schema hier posten ?
 
Een vriend van me heeft een mvt gekocht voor zijn setup,
Welke brommer?

Ik weet niet welk type het is maar ik veronderstel dat de gebruikte kleuren voor elke unit wel overeen komt.
Op onderstaande plaatje staat dat je de zwart/witte draad aan massa moet hangen om de brommer uit te zetten.

Dus als je me ook nog verraadt om welke brommer het hier gaat kan ik je misschien ook helpen met welke draad van het contactslot je moet gebruiken!

1707045970677.png
 
Welke brommer?

Ik weet niet welk type het is maar ik veronderstel dat de gebruikte kleuren voor elke unit wel overeen komt.
Op onderstaande plaatje staat dat je de zwart/witte draad aan massa moet hangen om de brommer uit te zetten.

Dus als je me ook nog verraadt om welke brommer het hier gaat kan ik je misschien ook helpen met welke draad van het contactslot je moet gebruiken!

View attachment 74157
och ja, vergeten erbij te zitten is een runner. er staat dan in de handleiding, zwart witte draad is voor het aan of uit zetten van de brommer. meer niet over dat draadje. de rest van de draden zijn vrij duidelijk.
Post automatically merged:

Dan zou je eerst moeten weten of je een ac of cd cdi hebt , kun je zien aan de rotor , of er een ontstekings spoel op zit , die naar de cdi loopt .
Bij een ac cdi zit een kill draad op pin 5 die aan massa gelegd wordt , en zo de vonk uitzet. Daar zit dan ook de zijstandaard beveiliging op , en eventueel een kill switch .
Bij een dc cdi gaat de aanvoer spanning van de cdi , vanuit het contact slot , contact aan , cdi heeft spanning , en uit , motor slaat af.
Kun je anders dat schema hier posten ?
ik zal het even vragen voor het schema, ik heb in ieder geval geen spoel zien zitten op de ontsteking, zit ook geen vliegwiel bij.

edit: ik heb de handleiding erbij toegevoegd
daar heb ik een foto van gevonden.
 

Attachments

  • F3BEB935-8C7A-46B4-9A6F-50CBE91F507C.jpeg
    F3BEB935-8C7A-46B4-9A6F-50CBE91F507C.jpeg
    123.1 KB · Views: 9
Last edited:
Zo te zien van dit schema , zie pagina 4 , als dat het goede schema is , is het een groene draad die vanaf de orginele pickup en ontsteking , die aan massa geschakeld wordt om de motor af te zetten .
 
Zo te zien van dit schema , zie pagina 4 , als dat het goede schema is , is het een groene draad die vanaf de orginele pickup en ontsteking , die aan massa geschakeld wordt om de motor af te zetten .
en kan ik die groene draad vanaf het contactslot pakken? of moet die eerst nog verbonden worden met de ontsteking en daarna pas aan de cdi?
 
Zoals in het schema van @Sparky te zien is , en @Brute-Force , ook zei , is van die m.v.t ontsteking de zwart/witte de kill draad . Als op de scooter de groene de kill draad is , moet je groen met zwart/wit verbinden. Maar wel eerst de groene nameten met de multimeter , of deze massa geeft als je het contact uit zet. En de massa verbinding eraf is , als je het contact op aan zet.
 
Back
Top