contactdraden door verbinden

wings58

Well-Known Member
Geachte forumleden,
ik vermoed dat mijn contactslot kapot is. kan iemand mij zeggen welke draden ik van het contactslot kan door verbinden om te kijken of mijn richtingaanwijzers claxon en remlicht het doen.
Er zitten vier draden aan.
groen rood zwart en zwartwit welke kan ik verbinden?
mvg
 
Advertisement - register to remove this

Misschien is het handig om te vermelden welke scooter je exact hebt. Misschien kunnen we daarmee kijken op een elektrisch schema voor jouw type scooter.
 
als het goed is zit er een stekkertje aan toch als je een draadje van 1,5 mm pakt (masief is makkelijker) en dat buig je als een krammetje kan je het ff tussen de gaatjes steken en maakt het net contact dan kan je het zien
 
das best nog moeilijk zonder kleur ik zou denken zwart aarde. rood stroom. groen waarschijnlijk naar je cdi dus rood en zwart wit verbinden ( maar das wel een gok van mij) je kan het mischien wel zien als je een draad volgt
 
nee hij start niet omdat ik hem helemaal moet contoleren en repareren en een nieuwe ontsteking er nog op zetten en op de kabelboom zelf zit stroom.
 
Kun je even foto posten van de achterkant van die connector Kan ik ff de kleuren bekijken..
Zou iig een rode en een rood/witte draad achter zitten.. Dat is 1 contact.. Als je de meter op de rood/witte en de aarde zou zetten zou je wat moeten kunnen meten.
Ik denk dat zwart idd je massa/aarde is..
 
nee hij doet niks ik heb de rode met de zwarte verbonden en de claxon deed het maar de zekering is gesprongen. Als ik doormeet heeft de rode draad gewoon spanning. Wanneer ik hem op contact zet ik welke draden moet dan spanning staan.
 
ik doe het meestal zo... pak een 15ampere zekering... prik hem op contact met spanning erop.... dan op andere pootje stukje draad ... en dan alle overige draden afgaan...


door de zekering hoef je niet bang te zijn om iets te slopen, en kan je alle draden testen.
 
Mijn richtingaanwijzers doen het weer ze waren niet verbonden met de relais van de richtingaanwijzers claxon doet het ook weer de rest weet ik nog niet want ik moet eerst een andere ontsteking er op zetten.
Allen bedankt voor het mee denken.
 
Back
Top