Compressie waarde Speedkop

Kan er een maken maar heb daar geen zin in. Als de search niets oplevert houdt ik me aanbevolen...
 
Als je geen zin hebt, wees dan ook zo lui om geen reactie te typen :*

de search heb ik dus vanaf het begin al geprobeerd, misschien dat er wel ergens een foto op het forum staat maar ik kan hem dus niet vinden...

Gaarne : foto`s of aan kunnen geven waar er materiaal weg gehaald moet worden.
 
Ondankbaarheid, jankbal. Had precies het verschil aan kunnen geven omdat ik zowel uitgedraaide als originele heb liggen. Zoek t nu maar uit ook :L

Verder kan ik wel tippen dat de locatie zeer voor de hand liggend is :P
IN de kop dus ;)
 
Waarom moet alles geopenbaard worden op inet.. als je het wil weten stuur je dat ding maar lekker op kom je er snel genoeg achter.
Of je doet het naar eigen inzicht... :rolleyes:
 
Runnerboi : Eerst ben je lui en nu wil je het opeens opzoeken :rolleyes: , ga even volwassen worden of zo...

Andries : kan ik iig vergelijken met mijn kopje waar de verschillen zitten :)

net als bij bv een carter ; "haal materiaal bij de spoelers weg..." , met een foto word het vaak duidelijker :)
 
Methew said:
Waarom moet alles geopenbaard worden op inet.. als je het wil weten stuur je dat ding maar lekker op kom je er snel genoeg achter.
Of je doet het naar eigen inzicht... :rolleyes:

Omdat er dan iedereen wijzer van word ?

waarom een forum maken? waarom informatie delen? waarom problemen oplossen?
 
Aprilia_area 51 said:
Omdat er dan iedereen wijzer van word ?

waarom een forum maken? waarom informatie delen? waarom problemen oplossen?

Als je niet weet hoe of wat je aan je kop moet doen dan blijf er vanaf en stuur je je kop op naar iemand met verstand van zaken, die wel weet hoe het moet.

Je weet nu dat je kop uitgedraaid moet worden. Die fotos zullen toch niets uitmaken als je het zelf wil doen.
 
er is altijd wel een scheiding tussen informatie delen en voorkauwen....toch?

Ik kan evt zondag/zaterdag een foto maken van een nieuwe speedkop voor piaggio...denk alleen dat je er weinig aan hebt :X
 
uhm ik wou iets zeggen maar dat is al netjes verwoord voor me.
het kwam er opneer dat er grenzen zijn bij het delen van informatie. En als je het geld er niet voor over hebtom die kennis te kopen (lees laten doen)moet je er maar niet aan beginnen, of naar eigen inzicht doen...
Als verstandige jongen zul je dat vast wel snappen :)
 
Aprilia_area 51 said:
Omdat er dan iedereen wijzer van word ?

waarom een forum maken? waarom informatie delen? waarom problemen oplossen?

who's right now.
Ik was zo redelijk door een foto aan te bieden, maar wat doet appieboy:
die wordt brutaal.

Jammer.......kijk voor de grap ook eens naar de banner voor je me weer eens zo aanspreekt alsof JIJ zo ervaren bent.

Ontopic; het is al redelijk aangegeven wat je moet doen(door wie ook weer :rolleyes: ) dus succes, smartguy! :D
 
mjah , blijf allemaal ff normaal doen aub...

als je geen info wilt delen , loop er dan ook niet mee te pronken.
Niemand heeft er wat aan om te weten dat JIJ weet hoe het werkt... ( maar je het niet wilt uitleggen) (ik doel niet specifiek op Runner1987)

Jeroen , wat ik bedoelde te zeggen is dat "iets" materiaal weghalen uit de verbrandings kamer veel invloed heeft op de compressie.
Het is dus vrijwel bijna niet tot helemaal niet te zien op een foto omdat je relatief gezien weinig weghaald.
 
Met een simpele berekening ben je er ook. Afhankelijk van je huidige cilinderkopvolume,
moet je dan een volume x weghalen waardoor (slagvolume+kopvolume+x)/(kopvolume+x) de gewenste compressieverhouding oplevert.
Stel compressieverhouding is nu 15:1 en je wilt naar 14,5:1
Dan geld (70+5+0,2)/(5+0,2)=14,5
Je snapt wel dat hierbij 70 een benadering is van het slagvolume, en 5 van de inhoud van de cilinderkop. Je ziet, met 0,2 cc is de verhouding al aardig veranderd. 0,2cc=200 kubieke millimeters. Op een oppervlakte van 1000 vierkante millimeter haal je dan 0,2 mm weg.
Niet te zien op een foto, zelfs niet als je de kopjes vasthad. Daarom raadde ik aan de search te gebruiken. Lezen is ook een vak, als iedereen eens had gelezen, was al deze heisa uitgebleven. Maar nog steeds doe IK vreemd....Nu (voor de derde(?) keer) ontopic!
(shit zit nog stukje cilinderkop tussen mn tanden.....kauw kauw smak smak)
 
Tadaaaaaaaaa, nuttige info :W

kijk... het kan dus wel.

maar goed, ik ga volgende week het kopje even uitlitteren en met behulp van de kartshop uitdraaien.
 
Aprilia_area 51 said:
Tadaaaaaaaaa, nuttige info :W

kijk... het kan dus wel.

maar goed, ik ga volgende week het kopje even uitlitteren en met behulp van de kartshop uitdraaien.

Als je de hele tijd al de mogelijkheid had om het kopje uit te literen, dan had je dit hele topic niet nodig gehad :) :p
 
wees er wel van bewust dat je ook je squishruimte hebt , en hier dus rekening mee houd in je berekening (en wel de komma goed zetten :+ )
 
Back
Top