Compressie verhouding speed kop mina

gebruiken ze niet vaker octaan booster voor dit soortdingen.

ik zelf doe dit oplossen door met 100octaan te rijden (deze benzine is bij duitse tankstations gewoon aan de pomp te krijgen voor een normale prijs) maar dit is niet voor iedereen weg gelegt.
 
Originally posted by TimmeH
denk dat die 2 octaan dus niets schelen. je zou eerder rond de 120 moeten zitten zoals dat met kart benzine is. lijkt mij dan
de richtlijn van 100 octaan is 1:15.

aangezien dit een richtlijn is en de warmte verdeling van deze cilinder erg goed is zou de 0,8 niet echt een probleem moeten zijn

en die race cil koppen hebben die een soort van koepel/halve bol vorm ?
of een een suish ring er in ?
of idd uit center ?
 
Originally posted by Ufo
Een beetje tuner kijkt natuurlijk ook nog of de squishrand niet wat smaller kan en welke nadelen en voordelen dit zal op leveren. Verder sluit ik me deels bij plaatje 4 van marco aan :)

Zeker waar. Wat mij betreft redelijk onzinnig om die squishrand-breedte bij MHR cilinders koste wat kost net zo breed te houden...
 
Nee, dat is voor koeling. En niet bepaalt voor racers (een beetje mischien wel, maar niet teveel).

Ik bedoel echt de vorm rondom de bougie, maar das een beetje lastig uit te leggen en ik weet ook niet of het op prijs wordt gesteld door bepaalde mensen als ik dat doe.

En is is prima te maken met het juiste gereedschap.

Originally posted by ABT
Verbrandingskamer uit de midden ? (tegenover de uitlaatpoort)
 
Originally posted by Ufo
Nee, dat is voor koeling. En niet bepaalt voor racers (een beetje mischien wel, maar niet teveel).

Ik bedoel echt de vorm rondom de bougie, maar das een beetje lastig uit te leggen en ik weet ook niet of het op prijs wordt gesteld door bepaalde mensen als ik dat doe.

En is is prima te maken met het juiste gereedschap.

precies, er is dus geen duidelijke squishrand (voorbeeldje staat ook in boek van Graham Bell)
maar heb er int echt dus ook 1 gezien die volgens hun beter werkten.
 
Originally posted by aerox-evo70
precies, er is dus geen duidelijke squishrand (voorbeeldje staat ook in boek van Graham Bell)
maar heb er int echt dus ook 1 gezien die volgens hun beter werkten.

Dat zal wel niet, als ivo het niet wil vertellen zal het best niet in dat boek staan....8P

Ik heb wel een paar tekeningen de kop van HRC RS125 productieracer van een paar jaar terug maar die zijn vrij normaal....

Dat zonder squishband lijkt me niet echt een lekker idee, volgens mij reed jamathi er vroeger mee, maar daar gingen de zuigers ook best hard :)
 
Originally posted by aerox-evo70
niet zonder, maar minder duidelijk, dus overlopend... zonder echte rand

Dat krijg je waarschijnlijk als je een erg bolle zuiger hebt, dan loopt de squishband ook erg bol en zie je hem minder duidelijk dan bij een flat zuiger.......
 
Dus die squishband iets weghalen om zo je compressie gunstiger te maken maakt in principe nix uit ook al word het hier wel gezegd.....
kan je nog vermogen winnen door je kop op een bepaalde manier uit te draaien of merk je dit verschil niet ???
 
maar robbert ... franswa heeft hem niet uitgedraaid ...
en die heeft toch echt nergens last van ....
lijkt me niet dat dat PUUR geluk is ...:S
want als er iemand slecht met zijn spul om gaat is hij het wel:P
cia spreek je wel weer !
 
Ruff said:
maar robbert ... franswa heeft hem niet uitgedraaid ...
en die heeft toch echt nergens last van ....
lijkt me niet dat dat PUUR geluk is ...:S
want als er iemand slecht met zijn spul om gaat is hij het wel:P
cia spreek je wel weer !

Er zijn tal van scooters die met vergelijkbare setup WEL detonatie
hebben dus ik denk dat frans wel GELUK heeft gehad tot nu toe
Maargoed, daar ging het hier al nie meer over de vraag was of er nog
winst uit de vorm van de kop is te halen, maar zoals je ziet is het al een oud
topic van begin dit jaar.....:)
 
Last edited:
Maat van me rijdt met een Manston 2 zonder uitgedraaide kop.. wij tanken altijd 98 en mixen 1 op 40 soms 1 op 35... en hij heeft met een versleten zuiger nog compressie als een crossmotor (niet uitgedraaid he), en het blijft al een heeeel tijd heel.. er wordt al een paar maanden redelijk vaak mee gereden. Hoe kan dit niet stuk lopen??
 
Back
Top