This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Compressie waarde Speedkop

rs-ruud said:
toch vreemd dat ie dan begint te pingelen, als er bij een zoveel 100 euro daar al geen rekening mee is gehouden

nogmaals, ik zou lkkr testen zo1!


Zo vreemd is het niet, het is uiteindelijk ontworpen voor een 19mm.
 
Hans F. said:

Waar haal jij deze kennis vandaan ?
In duitsland ligt het octaangetal van de V-power
hoger als hier in NL.
bij ons is het naar mijn weten gewoon 95.
Burn heeft er 1 meeting een uurtje mee rondgereden,
toen overgestapt naar euro98, en verschil was duidelijk voelbaar
hij reed beter op de normale euro 98 dan op V-power, mijn mening:
lekker bij euro 98 blijven -:-
 
v-power duitsland 100, nederland 97, vanaf 98 mag t pas super benzine genoemd worden drom staat er klein onder euro 95...
 
een kennis van me (Tony montana runner uit scoot'in maart met NG dus) gaat naar duitsland V-power halen ivm octaangetal van 100. Als bij bijv. manston 2 voor 98 je kop al uitgedraaid moet worden zal je dan bij 100 je kop niet nog verder moeten uitdraaien...?
 
is uitdraaien eigelijk niet alleen noodzakelijk als je een voorontsteking hebt die vlak bij bdp ligt? (selettra 1,3 mm) bijv HPI 6 mm voorontsteking zal je minder snel last van detonatie hebben als met 1,3 mm...?
 
neej, alleen als je teveel compressie hebt bij de goede squish... (of als je de eigenschappen wilt veranderen; squishband)
 
over v-power nog ff. Hier vlak over de grens in duitsland staat op zo een groot bord v power octan 100 bij het tankstation. Weet niet hoe dat hier in NL zit.
 
Juist... ontopic?

foto speedkopje?

ik ga denk toch maar voor de zekerheid van uitdraaien, heb geen zin dat het dadelijk als een mongool begint te detoneren of zo
 
Offtopic, maar even om een enorm misverstand uit de wereld te helpen:

{! VOOR TWEETAKT DOET HET OPGEGEVEN "RON" OCTAANGETAL NIET TERZAKE!!

RON, Research Octane Number is van toepassing op "low speed knock" oftewel kloppen bij lage toeren, zoals je in een auto hebt als je in een te hoge versnelling rijdt en veel gas geeft.

Wij hebben alleen baat bij het MON octaangetal, Motor Octane Number. Die is gebasseerd op "high speed knock", precies wat er bij tweetakters aan de hand is als de motor gaat pingelen.

Bij racebrandstoffen worden ook altijd zowel de RON als de MON waarde opgegeven.

En guess what? Het MON getal van V-power is gelijk aan dat van 95, terwijl de RON waarde van V-power 97 is.

Dus vermijden die Shell pompen aangezien de stakkers niet eens meer Super Plus verkopen.

Ontopic:
Het verruimen van je squish heeft wel degelijk een aanzienlijke invloed op je compressieverhouding, elke 0.1 mm die je ruimer gaat op een 47.6 boring geeft je 0,18cc meer volume. Dat wil zeggen dat bij een compr. verh. van 15:1 de squish 0.2mm ruimer zetten een verhouding geeft van ong. 14:1.
Niet echt verwaarloosbaar dacht ik zo.
 
kopjes zijn nog altijd hetzelfde gebleven en compressie is nog steeds te hoog..

ik draai altijd de kopjes uit.. na uitdraaien nooit last gehad
 

shit, schandalige rekenfout van mij :+

maar toch blijf ik erbij dat je niet je squish mag gebruiken om compressieverhouding omlaag te brengen
 
rs-ruud said:
shit, schandalige rekenfout van mij :+

maar toch blijf ik erbij dat je niet je squish mag gebruiken om compressieverhouding omlaag te brengen

Dat zeg ik ook niet. Ik ben het eens met Luuk dat je gewoon de squish goed zet en vervolgens het volume bepaalt en zonodig wijzigingen aanbrengt.

Overigens draai ik ook al jaren Speed kopjes uit, als je het nauwkeurig doet heeft het vermogen er niet onder te lijden.
 
Marco of Joël : Kunnen jullie misschien een fototje plaatsen van een kopje?

aangezien jullie regelmatig die dingen in de vingers krijgen.
 
Aprilia_area 51 said:
Marco of Joël : Kunnen jullie misschien een fototje plaatsen van een kopje?

aangezien jullie regelmatig die dingen in de vingers krijgen.

Een foto van een Speed kop? Die is ongetwijfeld hier te vinden, gebruik de search maar...