This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Compressie waarde Speedkop

Jay-rune

Meuter Biatch
Hoi

Aangezien ik speed ga rijden en zo is mij verteld dat ik beter de binnenkop kan uitdraaien tegen detonatie.

std zou die op 1:15.4 liggen en moet naar 1:15

Maar nu hoor ik van de andere kant dat de nieuwe speed al std op 1:15 ligt.

kan iemand hier mij een definitief antwoord op geven?
 
compressie ligt mede aan de kop/voetpakking en zuigerhoogte in bdp...
Als hij op 15:1 staat wanneer jij jouw gewenste squish waarde hebt is er niks aan de hand.
 
Squish moet volgens mij op 0.5/6 staan...

maar iemand die nieuwe speed heeft die hier een antwoord op kan geven? (mina, mocht het uitmaken)
 
ja...

edit: haha , ik dacht dat je 95 of 98 in het algemeen tegen hogere octanen bedoelde...
 
Last edited:
@ boekje van speed staat dat ie @ 0.45 squish moet staan en heeft dan een compressie van 15.8...

gaat dat goed samen? :X
 
met een 0.2 mm grotere squish zal je compressie verhouding miss met 1 tiende dalen, de grafiek heb ik hier geplot voor me ligen, maar de squish heeft er echt amper invloed op... (edit: rekenfout, het heeft wel invloed zie joel ze post op page 2)

ik neem aan dat de fabriek de squish waarde mee berekent?

edit + dat ik niet vind dat je je squish sowieso mag gebruiken om compressie waarde omlaag te halen, een kop word nl berekend op een bepaalde squishwaarde

ik zou zelf lkkr testen met 15.8 verhouding
 
Last edited:
als iemand een foto heeft van een uitgedraaid kopje gaarne even posten :*

kan ik even kijken wat er aan te doen is

hoor namelijk nu van Lars dat zijn speed een beetje ging detoneren met std kopje, na stukje uitdraaien was dit niet meer het geval...
 
rs-ruud said:
edit + dat ik niet vind dat je je squish sowieso mag gebruiken om compressie waarde omlaag te halen, een kop word nl berekend op een bepaalde squishwaarde

Precies, gebruik je squish waarde niet om je compressie te bepalen. Stel hem goed en liter hem daarna even uit.
 
Ik vind persoonlijk 15.8 wat aan de hoge kant.
Je kan het testen als je teveel geld hebt... maar ik zou persoonlijk toch de kop uitdraaien.
Ik zal zo even opzoeken hoe het zit bij de 04 (pia uiteraard).

edit: 1:15,8 squish : 0.4 - 0.45

Ik heb de squish op 0.57 staan en heb niks aan me kop gedaan.
Dacht dat de compressie verhouding lager was dan de oude speeds 8P
Dan maar kijken hoelang het goed blijft gaan.

Ik rijd btw met 98.
 
Last edited:
toch vreemd dat ie dan begint te pingelen, als er bij een zoveel 100 euro daar al geen rekening mee is gehouden

nogmaals, ik zou lkkr testen zo1!
 
k zal over een week wel effe een foto posten van mijn uitgedraaide kop
als ik me blok weer krijg
zelf is mij aanbevolen om met vpower te gaan rijden(door jos dijkman)