Compressie,squish,timing,uitdraaien,etc

Ok ik ben ff de kluts kwijt :p

Ik heb nu een speed04. Er word aangeraden de squish tussen de 0,40mm en 0,45mm te houden.
Ik hoorde dat de squish zonder voetpakking al 0.5+mm staat.

De meest voor de hand liggende optie : cilindervoet iets afdraaien. ( denk ik )

Maar de compressie ratio is 1:15,8 . en dat is na mijn weten al te hoog...
Optie : kopje uitdraaien

Nu de vraag...

wat word er precies uitgedraaid om de compressie te doen laten zakken.
Want als de squish rand ook uitgdraaid word dan zit ik met een nog grotere squish :?

En hoeveel maakt het uit voor de timing van de poorten als je squish te ruim of te klein staat?
Of is dit wel te verwaarlozen?
Want als ik de cilinder af laat draaien zakt de cilinder/spoelpoorten naar beneden maar de zuiger uiteraard niet...
Dan gaan de poorten toch op een eerder of later tijdstip open en dicht...

toch? :?

Wie kan/wil me helpen? ... want ik vat het ff niet meer :D

thnx :)
 
Advertisement - register to remove this

op mijn racer heb ik ook met zuigers van dit jaar een squish van 0.5 zonder pakkingen. rijd nu dus ook zo.
En uitdraaien van de kop is niet nodig.
 
Ok dan is het allemaal al weer wat duidelijker :)
Ik laat de squish wel iets ruimer staan dan... kopje laat ik liever wel even uitdraaien want die compressie lijkt me toch iets te hoog.
Hoge compressie en dan nog ruime squish... denk niet dat dat lang goed gaat anders :p

Of iemand moet echt met zkerheid kunnen/durven zeggen dat het echt geen kwaad kan?

thnx :*
 
ik heb het boekje er net nog even bijgepakt. Er staat 0.40 tot 0.45 mm :)

misschien is het bij de speed'04 anders dan bij de oude speed? of had je het ook over de 04? :D
 
A-Bizar said:
Ok dan is het allemaal al weer wat duidelijker :)
Ik laat de squish wel iets ruimer staan dan... kopje laat ik liever wel even uitdraaien want die compressie lijkt me toch iets te hoog.
Hoge compressie en dan nog ruime squish... denk niet dat dat lang goed gaat anders :p

Of iemand moet echt met zkerheid kunnen/durven zeggen dat het echt geen kwaad kan?

thnx :*

Alleen als je vulling heel erg goed is zal hij gaan detoneren, ik denk dat het wel kan, ik heb wel eens getest met 17:1 ofzo en detoneerde ook niet..... :p
 
Ga eerst je squish maareens meten zonder voetpakking. Dit is uiteraard op ieder blok anders.
Verder kan je naar mijn ervaring gewoon een squish van 0,55 aanhouden zonder verdere aanpassingen van de verbrandingskamer, dat rijd goed en blijft heel.
 
Back
Top