Compressie@speed...

Marcie

Scooter Tuning Schiedam
Hier een vraagie over compressie.

Ik heb speed cil met team99 as en team2000 uitlaat.
Voor verdere setup sjek projectpage>>>STS ZIP SP

Ik head in het begin superveel compressie en mn kickstart knalde gewoon terug. Met de hand moest ik flink wat kracht zetten om de kickstart naar beneden te krijgen.

NU kan ik met mn hand de kickstart zo naar beneden duwen....

Ik heb vandaag een compressiemeter gehaald en had een compressie van 8 bar is dit goed of niet....

Graag jullie hulp.

Groetjes

Marc
 
Advertisement - register to remove this

Je doet je veer in je cil, en drukt hem recht met bv je zuiger. waar het slotje zit, is altijd een beetje speling. Dit kan je meten met bv voelermaatjes.
 
dus waar die zuigerveer normaal om je zuiger gaat ( op je zuiger zit een puntje en daar gaat die veer zeg maar omheen....)
die speling meet je?

//edit// de oplossing hiervoor is dus een nieuwe zuigerveer>>>//edit//
 
ok thnx:)
lijkt me trouwens wel heel sterk dat je na 20 km een nieuwe zuigerveer moet>??? ik rij iig altijd goed warm dus hoe zoiets dan kan:? iig thnx voor jullie antwoorden.

als laats heeft joost het over VOELERMAATJES hiermee kan je dus de speling bepalen? die haal je bij een beter scooterwinkel of autospeciaalzaak?????????
 
Denk dat het meer ermee te maken heeft dat als het nieuw gemonteerd is, het vol met (dikke) olie ingesmeerd is allemaal...

Dat is nu niet allemaal meer aanwezig dus is de compressie uiteraard minder, aangezien de olie het verbrandingskamer volume verkleint, en als afsluitende laag rondom de zuigerveer fungeert...
 
zaken die gereedschap verkopen hebben meestal ook wel voelermaatjes. stel je er niet teveel bij voor, het zijn gewoon plaatjes van verschillende dikten.
 
dus als ik alles nu met olie zou insmeren ( cilinder zuiger ed)
dan zou ik weer meer compressie moeten hebben is dat je punt?

zo ja.....

dan begrijp ik dit niet helemaal dan zou ik de tweede keer dat ik zou gaan rijden dus al minder compressie moeten hebben.

Dit is echter niet zo, het is pas na een paar keer rijden dat de compressie minder is.....

@ joost, ok en in welke maten moet ik die halen:)
welke maten zijn goed??? en wat is fout??????
 
aha ok thnx jeroen

nu dan nog op hoeveel moet die voelermaat staan

wat is een goede zuigerslotspeling en wanneer is diet teveel?
 
Back
Top