Compressie oorzaak.

tomaaz

The power of dreams
Hallo,
Ik had gister na mijn rotor te hebben afgesteld 2keer heen en weer gereden zonder koeling. Hij was niet warmer geworden dan 60graden.

Vanochtend toen toen ik de koeling enz had aangesloten wou ik hem opnieuw starten maar na 1 keer te hebben gekickt merkte ik het al, hij had lang niet genoeg compressie.
Ik heb een aantal keer gekickt en ineens had hij 2 slagen wel compressie en sloeg hij meteen aan maar viel ook meteen weer uit omdat de choke niet open stond.

Ik dacht dus aan mijn membraam klepjes dus die heb ik meteen gecontroleerd. Hier was niets mis mee.
Daarna dus het cilinder eraf gehaald. De zuiger zag er nog perfect uit en ook de zuigerveer was nog goed. In het cilinder zelf was ook niets te zien aan strepen oid.
Toen ik mijn kop beter bekeek zag ik 2 krasjes zitten. Die er gisteren bij het monteren nog niet zaten.
Ik heb al wat mensen rond gevraagd maar geen 1 wist hoe dit kwam en of dit het probleem kon zijn dat ik niet genoeg compressie had.

Mijn vraag is dus, weet iemand hoe dit kan en of dit het probleem kan zijn dat hij soms wel en soms niet genoeg compressie heeft.

Hier is een foto van de kop:


Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Erg knap dat je door je squish te meten 2 van zulke groeven in je cilinderkop maakt. Was je zuiger echt niet beschadigd op hetzelfde punt? :L
Verder ivm je compressie. Loop je keerringen eens na, misschien lekt je carter oid. of lekt er iets anders. Als er geen zichtbare schade is aan je onderdelen verder moet dat het haast wel zijn.
 
wel vreemd hoor.. geen compressie terwijl niets te zien is... is er geen enorme zuigerspeling, of de zuigerveren zijn gaar, of krassen. Dat kunnen de oorzaken zijn van de compressie verliezen
 
we zouden squish opmeten, toen hebben we dus dat stuk tin er in gedrukt.
toen kicken, tin was nog even dik, maar kicker ging niet meer verder 8P oftewel te harde tin ofzo :X
 
Back
Top