Claxon

Aep

Well-Known Member
Hallo, ik heb een Derbi Senda, alleen ik wil graag een andere claxon erop zetten omdat ik deze ''toeter'' zo standaard vind klinken.

Iemand enig idee waar ik deze kan vinden, heb me namelijk suf gezocht en ben alleen een sirene tegen gekomen van 98 decibel maar dat is me iets te luid en té eentonig.

Het liefst had ik een dukes of hazard melodie maar schijnt dat je daar een vette bekeuring op kan krijgen:'(

Iemand die hier meer sjoege van heeft/weet? Ik wil hem namelijk gewoon op mijn accu aansluiten.

Advertisement - register to remove this

Bij de action hebben ze van die meertonige toeters, zitten verschillende geluiden op zoals een politiesirene en een alarm enzo. Kosten een paar euro, weet alleen niet of ze die nog verkopen.

Maar die boete valt wel mee volgens mij?

Wat ik er van weet is dat je een toeter verplicht moet hebben welke een eentonig geluid maakt. Verder mag je volgens mij elke tweede toeter erbij schroeven zolang je deze niet gebruikt op de openbare weg.

ik heb mijn orginele claxon vervangen door een auto claxon.
daar sommige figuren en fietsers stront in hun oren hebben.
heeft wel het gewenste effect.

Mja, een auto claxon is imo een beetje aan de zware kant kwa ampères...
Overigens gebruik ik mijn claxon NOOIT, een beetje lekker lopende scooter hoor je dan ook makkelijk aan komen.

nou dat zware valt reuze mee hoor.
ben ook niet zo'n pubertje die toerend door de wijk rijd.
en zo hard gaat hij ook weer niet dat je het al 3 blokken verder hoord.
overdrijven blijft ook een grote kunst.
de orginele claxon op een scooter stelt dus echt nisk voor.

Mijne gaat anders toch echt wel hard :O Maar weet niet of dat nog de originele is, nog nooit naar gekeken. Van alles brommers en scooters van vrienden van me gaat die van mij het allerhardste, verschil hoor je duidelijk haha :P

nou dat zware valt reuze mee hoor.
ben ook niet zo'n pubertje die toerend door de wijk rijd.
en zo hard gaat hij ook weer niet dat je het al 3 blokken verder hoord.
overdrijven blijft ook een grote kunst.
de orginele claxon op een scooter stelt dus echt nisk voor.
In de bebouwde kom hoef je überhaupt niet te toeteren lijkt me? Enkel op bruggen waar je op het fietspad moet oid.
Ik rijd sowieso 9 vd 10 keer op de weg waar je 80 mag...

Tja ik weet niet wat voor halve garen er bij jullie op de weg rijden, maar als je gewoon met het verkeer mee rijd hoef je nooit te toeteren.

Toeteren of niet toeteren, ben dat orginele geluidje zat, wil iets aparts:rolleyes:

En je moet wel eens toeteren, je hebt soms bejaarden die met een hele horde lekker een stukje gaan fietsen waar ze het presteren om (soms zelfs) met z'n 3en naast elkaar te fietsen als het ff past! En die gaan niet aan de kant voordat je flink op je claxon uithaalt8)

Deze had ik trouwens ook gezien, maar wil niet zo'n luchthoorn op me stuur, ziet er beetje lomp uit. Wil gewoon een claxon die je kan aansluiten op je accu van je brommer door de oude evt. te vervangen. (weet niet of dat mogelijk is hoor, maar wil best een poging wagen:))

of je gaat naar een garage of auto sloop en koopt je daar voor een paar euro eentje.
aansluiten en rijden maar.
ik heb een claxon van een smart op mijn scooter.
past net en heeft het gewenste edffect.

Last edited:
Back