citta

• Thread starter Thread starter baeron tuynheck
  • Start date Start date
B

baeron tuynheck

Guest
Eindelijk (bijna) mn scoot verkocht... en bijna een citta gekocht....maar nou vroeg ik me af, schiet ik wat op met een speed engine???? en ik wil de snelste citta hebben van de omgeving, maar scheelt het veel tussen de 2 polini uitlaten voor citta qua trekkracht en top speed??

tnx

Advertisement - register to remove this

mijn citta draait op zn top bijna weer tegen de 0 aan.... en inderdaad, je kan er 2 carburateurs opzetten ,alleen dan moet je een stukje eruit dremelen aan de rechterkant van t blok.....doe ik nog wel een keer, zit nu 1 19 mm op, dan nog een 19 mm erbij, kijken wattie dan doet..:)

ik had 70 cc malossi,13/13 dell orto,geen filter,polini uitlaat(geen kruluitlaat maar een lange waarvan demper voorbij het wiel uitsteekt,dit alles was goed voor ruim 70 km/pu maar dat ding trilde zo hard dat me km teller op 20 bleef hangen en wanneer ik me gas losliet schoot ie teller uit!

bijna tegen de 0 aan weer ,maar ik denk dat dieteller niet echt meer betrouwbaar is daar, maar hier op de bredaseweg (is een 80 weg) haal ik de otoos best hard in, dus ik gok op net over de 90 ofzow.....

100 is haalbaar, maar dat redt je nooit met een snor-klok... dus brom-klok van een Ciao ofzo deronder bouwen.

Vario bestaat ook voor een Citta/Ciao, maar je topsnelheid heeft hier superveel onder te lijden omdat zo'n ding nou eenmaal vermogen vreet.. autowheelie wel makkelijk haalbaar.

Ik heb dus een Vespa Ciao en vorige zomer reed ik met een 65cc Polini (70cc is er eigenlijk niet... het is allemaal 55 of 65 etc cc's). Verder een 13/13 carb, Proma uitlaat en totaal open gesneden filter. Daarmee haalde ik 75 ofzo. Let wel: gewoon carter, niet uitgeveild ofzo. Wel leuk om zo'n ding snel te laten gaan, maar het verveelt snel!

Snelste cilinder verkrijgbaar voor die dingen is volgens mij 110cc Simonini, maja... dan ben je ECHT levensmoe. Ik heb btw dus wel gehoord van een dude die 100digi haalde met totaal getjoend std carter en een DR 'Evo'? 65cc.. maja, wassie dan ook heel lang mee bezig geweest...

Originally posted by Casemasux
met die snelheden moet je wel dingen aan je frame en achterbrug want die houden het echt niet

Jij bent net als mij nog niet levensmoe

zo hard op een cittatje, moet je nagaan wat er gebeurd als je met 90 zonder helm op je bek klapt!

(100 op scoot is ook niet 100% veilig maar goed...)

Originally posted by QuadraRacer

dus jij gaat met 90 [volgens jou] zonder helm op dat ding rijden? zoja: |( |(

met 90 op een ding wat vergelijkbaar is met puch maxi(niet het uiterlijk)en met 2 trommelremmen?dan ben je behoorlijk levensmoe....

Back