cilinder uit elkaar halen.

robert123

Well-Known Member
mijn scooter is vastgelopen nu wil ik in mijn cilinder kijke wat er aan de hand is.
ik dnek zelf de drukveren.

maar weet niet percies hoe het moet.

kan iemand dit misschien stap voor stap uitleggen.

ik heb een horizontale cilinder.

gr robert

Advertisement - register to remove this

Zuigerveren bedoel je. ;)
Is het een LC of AC?
Bij LC moet je de koelvloeistof eruit laten lopen.
Iig, je draait de 4 moeren van je cilinder kop los en vervolgens kan je zo de cilinder eraf pakken. Zuiger kan je eraf halen door met een punt tang de circlips (in het gat waar de piston pen doorheen zit, waarmee hij vast zit aan de krukas) eruit te halen.

Nu ben je in principe al klaar. :)

Zuigerveren bedoel je. ;)
Is het een LC of AC?
Bij LC moet je de koelvloeistof eruit laten lopen.
Iig, je draait de 4 moeren van je cilinder kop los en vervolgens kan je zo de cilinder eraf pakken. Zuiger kan je eraf halen door met een punt tang de circlips (in het gat waar de piston pen doorheen zit, waarmee hij vast zit aan de krukas) eruit te halen.

Nu ben je in principe al klaar. :)

oja zuigveren:P

het is een ac

maar ik krijg de cilinder niet los heb de moeren er al af en de kop.

maar de cilinder zit vast durf hem niet los te trekke weet niet of dat normaal is dat tie vast zit.

gr robert

edit: beetje te lang getypt :P

Ja je cilinder is vast gelopen dus je zal wel een beetje kracht moeten gebruiken :)

oke maar heeft dat geen gevolgens!
en weet je miss of het aan de zuigveren ligt.
met scooter is 4 jaar oud dus ze zijn aan vervanging toe:P

gr robert

ja uitlaat is los zo dom ben ik ook weer niet.

heb de kop eraf van de cilinder maar de cilinder zelf krijg ik met geen mogelijkheid eraf!

gr robert

Kan je nog wel kicken? Anders zit de zuiger echt vast in je cilinder en hoe je dat op gaat lossen kan nog een probleem worden :P

Tja je zuiger zit dus helemaal vast in je cilinder, die 2 kan je dus iig al afschrijven. Ik denk toch echt dat de enige manier harder trekken is, anders word het carters uit elkaar halen en mag je ook nog een nieuwe krukas erbij kopen..

Anders voorzichtig, wanneer de cilinder een cm van het carter afzit even kicken zodat de cilinder tegen het carter aan tikt. Neem aan dat je cilinder wel helemaal over de tapeindes kan schuiven?

Back