Nieuwe cilinder maakt weinig toeren en valt uit

Harold2000vr

Well-Known Member
Setup:
speedfight 2
70cc airsal aluminium, (Was eerst 50cc standaard gietijzer)
yasuni r
maakte zo ongeveer 8000/9000 toeren.

Ik heb vandaag mijn cilinder binnen gekregen en die heb ik er meteen op gezet.
Het gaat dan om een airsal 70cc. Alles er op gezet en een aantal keer gekickt en lopen, maar niet lekker.
Ik moet het gas voor de helft inhouden anders valt die uit. Als ik mijn gas helemaal open trek komt die tot de
5000 toeren en verder niet. Er zat eerst sproeier 85 in en nu heb ik er 102 en 106 geprobeerd, terwijl mij dat
ruim genoeg lijkt loopt die nog steeds niet lekker. Moet ik dan omdat ik van gietijzer naar aluminium ben over
gestapt, nu ook veel lichtere rolletjes of doet mijn scooter het gewoon slecht? want ik heb flink geresearched
en bijna bij iedereen is het gewoon kicken en dan loopt die en dan verder afstellen, maar de meeste kunnen
er wel gewoon mee rijden en ik niet.
 
Advertisement - register to remove this

Peugeot vertikaal heeft een k*t inlaat.. Met een originele filterbox ga je denk ik de spullen niet goed lopen krijgen.

Heb ooit al eens lopen stoeien om een Dr70 er goed op lopend te krijgen.. Bij half gas loopt het redelijk.. Daarboven is de doorlaat van het standaard filter te klein (een 70cc zuigt meer cm3 aan lucht delen aan.) Daarom zit er op 100cc ook een veel ruimer luchtfilter op. Wat ik er nog van weet is dat ik er toen ook een malossi matje erin had gemonteerd, en dit gaf mij toen weinig verbetering.. Carburateur was toen PHBG 16mm die ik erop gefrut had.

Heb met de cilinder gereden totdat hij ovaal uitgesleten was.. Toen alle troep verwijderd en gewoon terug gebouwd naar de originele cilinder.
Eerst instant dacht ik dat de zuiger af was.. Naarderhand een nieuwe zuiger gekocht, paste niet meer in de cilinder.. Nieuwe zuiger was rond en de boring was ovaal uitgelopen. Feitelijk kon de cilinder de bak in.
 
Back
Top