Cilinder keuze

RedbullCC

Well-Known Member
Haai :)

Me eerste post op dit forum, en meteen met de deur in huis vallen :)
Ik heb een roxje met een DR70RPM maar dat vind ik toch net wat te traag
op het andere forum zeiden ze malossi speed maar daar ga ik echt niet mee over straat rijden hoor :o

Weet iemand een iets snellere cilinder dan die DR70RPM? ikzelf dacht aan een stage6 pro 70?

Mijn setup nu:

DR70RPM, Yasuni R, DO 19mm, P1 Vario rest is standard


Thankssss :)
 
Advertisement - register to remove this

een stage6 pro zal niet veel sneller zijn , met deze setup vind je ook niet veel cilinders die echt sneller gaan over het algemeen.

maar heb je ook al een iets langere overbrenging geprobeerd? aangezien de std overbrenging vrijj kort is.
 
wat voor overbrenging raad je hiervoor aan? aangezien ik daar ook wel in geinteresseerd ben?

@ topicstarter, misschien cilinder laten tunen door twins of overrange? ( door overrange zul je ook niet 'veel' harder gaan dacht ik )
 
ik gebruik altijd Polini secundair 15-42.

de overrange is meer om te zorgen dat je de boel beter kan afstellen , het werk wat beter , je gaat er niet echt sneller door ,het loopt gewoon mooier.
 
als je deze vertanding erin zou zetten, dan verliest ie toch iets aan trekkracht en wint ie wat aan top of niet?
en aangezien je met dr70 rpm etc, etc toch al meer dan genoeg trekkracht hebt, kun je dit wel wat op offeren, of werkt 't zo dus niet?

@ topicstarter, als je ergens een mooie shot kunt vinden zou ik deze testen, aangezien ze zeggen dat deze iets beter presteerd onder een drRPM @ mina..
 
Last edited:
dat valt wel mee , soms trekt ie alleen maar beter door , vooral in het middengebied en naar de top , dit omdat de std overbrenging al gauw overgaat in te veel toeren en dus voorbij het juiste toerental zal gaan en dus minder vermogen leveren.

als je setup goed is merk je het amper of niet.

ik rijdt zelfs met mhr50 setup met 15-42... en dit trekt goed.
 
en dit is ook goed mogelijk voor straatgebruik?
dus niet extra veel slijtage of veel herrie uit de vertandings'area' .
niet voor dagelijks gebruik maar wel zeker om een paar keer in de week flink mee te blaze...
 
Back
Top