This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

cilinder inrijden

jelmer

:: St0er ::
He,

ik had een vraagje:
Moet je een Aluminium cilinder inrijden?ik weet bijna zeker van wel maar ik had op een aanbod van een jongen gereageerd en kreeg deze reply:

alu cilinder hoeft niet ingereden te worden. wat lul je nou met warmtevlekken? volgens mij snap jij et niet helemaal, ik heb een hele goeie malossi MHR 50cc alu, met kop enz. en jij lult over warmtevlekken?!

greetz,

als je de cilinder laat afwerken hoef je, je em ook minder lang in te rijden volgens mij, omdat de zuiger minder hoeft te werken bij de scherpe randjes, maar mij is verteld eerste keer starten goed warm laten worden rond de 60 a 70 graden, dan uitzetten 20 graden laten afkoelen, en dan 50 km inrijden en dan kan je als het goed is blazen, maar ik kan het ook fout hebben.

nou ik heb al 7 alu cilinders gehad ongeveer en geen 1 ingereden ffies 5 min rustig laten warm draaie en daarna gewoon planke
heb ik ook nu gedaan met me evo en hij leeft nog
een kwestie van goeie smering en goed warm rijden ook als je hem s'morgens pakt bijvoorbeeld

En hoe komt het dan dat dit je 7e aluminium Cilinder al is ?