cilinder inrijden

jelmer

:: St0er ::
He,

ik had een vraagje:
Moet je een Aluminium cilinder inrijden?ik weet bijna zeker van wel maar ik had op een aanbod van een jongen gereageerd en kreeg deze reply:

alu cilinder hoeft niet ingereden te worden. wat lul je nou met warmtevlekken? volgens mij snap jij et niet helemaal, ik heb een hele goeie malossi MHR 50cc alu, met kop enz. en jij lult over warmtevlekken?!

greetz,
 
Advertisement - register to remove this

nu je het zegt.. jij bent idd wel een volhouder.. 5 MHr cilinders achter de rug. en nog steeds doorgaan. Wat ben je nu dan van plan @ mengverhouding *edit* Het lijkt me redelijk vanzelf sprekend dat warmrijden belangrijk is.. of je nu een simpele mallossi 50 giet hebt of een MHR.. altijd voorzichtig blijven en zuinig op je spullen wezen *
 
ik lees allemaal verschillende reacties!
de ene zegt dat je alu niet hoeft in te rijden
en de ander zegt 200
wat is het nou?

een vriend van me had zijn 70evo ook niet goed ingereden en die scooter van hem liep dus voor geen meter!
 
Originally posted by Teunios
Een alu cilinder hoeft eigelijk niet ingereden te worden.. net als jorick zegt.. enkel de zuiger moet eraan werken. maar tuurlijk moet je rustig aan doen in het begin.. niet meteen volgas en veel toeren maken. En als je al 2 vast redelijk dure ALU cilinders versleten hebt zou ik toch wel wat aan je mengverhouding gaan doen.


zo moet het lijkt me.
 
Originally posted by 11evinger
ik lees allemaal verschillende reacties!
de ene zegt dat je alu niet hoeft in te rijden
en de ander zegt 200
wat is het nou?

een vriend van me had zijn 70evo ook niet goed ingereden en die scooter van hem liep dus voor geen meter!

dat ligt toch echt ergens anders aan dan...
 
50km inrijden doe ik, dat is meer dan genoeg, en gewoon in toeren varieren. In het begin ff rustig rijden en dan na 30km een klein stukje volgas rijden.

Moet je trouwens een nieuwe krukas en lagers ook nog inrijden???
 
Originally posted by Teunios
Alle bewegende delen moeten altijd even ingereden worden.

Ja dat d8 ik ook ja, maar hoelang??? ik heb deze reply gehad van dezelfde persoon die een reply had gestuurd die bij de topic:

ja, maar als je een gesmede zuiger hebt, dan maakt dat dus niet uit, en die zit erbij... vraag dat ook maar na bij de dealer... maar anders rijd je em in, maar dat hoeft zowiezo niet lang, en al helemaal niet omdat er al zo'n 250 km mee is gereden.

maar je kan e dus voor de ckerheid inrijden, tis nooit verkeerd. greetz...

Greetzzzz
 
Een gesmeedde zuiger hoef je idd niet in te rijden. Maar ook al zou je dat hebben+ die mhr.. Dan is het nooit onverstandig om de 1e 100km rustig aan te doen. Het is maar hoeveel jij er voor over hebt. En hoeveel een krukas ingereden moet worden. Dat voel je zelf denk ik wel aan als je een tijdje rijdt. Maar mijn vraagje aan streetmaster: je hebt al 5mhr cilinders naar de klote geholpen.. En nu ga je jezelf pas afvragen waardoor het zou komen :?.... :)
 
StreetMaster: jullie lezen niet zo goed denk ik........ Dit is m'n 2e MHR, en dat ie kapot ging kwam omdat m'n olieslangetje van m'n carb was gelopen. Kon ik dus niet echt veel aan doen....... En de rest hebben allemaal verschillende oorzaken gehad en waren geen MHR cilinders. 1 gilardoni (membraan afgebroken) 3 standaard cilinders (1 membraan, 1 dealer had zuiger verkeerd om gezet, die andere te warme bougie) En van foutjes leer je weer wat!!

p.s. dit is ff op de naam van Jelmer, want ik zit nu achter z'n pc en heb geen zin om uit en in te loggen..
 
Nou bij races voor scooters word er gewoon een hele nieuwe cillinder ingegooid, dacht ik.
Dan laten ze hem eerst een minuut warm draaiden dan rondje rustig rijden (om warm te krijgen).
Ook plakken ze de koeling af de sleuven in de kappen zodat ie sneller warm word.
Daarna gaat de tape eraf en boeken maar!!
 
Een alu cilinder gewoon echt goed warmrijden [zeker 10 minuten] en als je afstelling goed staat.....knallen :W

Niks inrijden , dan kan je gelijk nieuwe zuiger halen...

warmrijden ---> vlammen :)
 
hiero rijden ze em zo in:

(dit zegt de dealer bij ons in de buurt 8P)

eerst als je hem er net op heb warm laten draaien dan volgas, je top rijden en dan naar 2 min weer rustig aan 500 km in rijden.

dus dat inrijden met maar iets van 30 km/h.

dat je in het begin hard moest rijden was omdat ie anders lui werd.

ik vind dit personlijk niet egt een hele goede methode.
 
Back
Top