cilinder inrijden

jelmer

:: St0er ::
He,

ik had een vraagje:
Moet je een Aluminium cilinder inrijden?ik weet bijna zeker van wel maar ik had op een aanbod van een jongen gereageerd en kreeg deze reply:

alu cilinder hoeft niet ingereden te worden. wat lul je nou met warmtevlekken? volgens mij snap jij et niet helemaal, ik heb een hele goeie malossi MHR 50cc alu, met kop enz. en jij lult over warmtevlekken?!

greetz,

Advertisement - register to remove this

in rijden hoeft niet :) maar zorg steeds als je gaat rijden dat je hem goed warm rijd door middel van bv 5min rustig terijden en dan kan je blazen ;)

kijk ff heel simpel :D:D heb je wel eens race scooter hun cilinders in zien rijden?? (tja ik weet het dat het stom klinkt maar toch)

Alu hoef je bijna niet in te rijden.. alleen de zuiger hoef je maar een beetje in te rijden (als het een goedkoop zuigertje is) De cilinderwand bij een alu cilinder is zo hard.. daar rij je echt nix aan "in".

Een fatsoenlijke cilinder (evo/mhr enzo) hoef je al helemaal niet in te rijden. Gewoon goed afstellen en gelijk vlammen.

ik heb dus voor de 2e keer een MHR er inzitten en de eerste keer liep ie na 14 km vast door een olie probleem. Verder heb ik al iets van 5 cilnders versleten, waaronder 2 alu cilinders. Ik heb nog niet gereden met m'n nieuwe MHR. Weten jullie 100% zeker dat ie niet ingereden hoeft te worden of iig niet veel??

Een alu cilinder hoeft eigelijk niet ingereden te worden.. net als jorick zegt.. enkel de zuiger moet eraan werken. maar tuurlijk moet je rustig aan doen in het begin.. niet meteen volgas. En als je al 2 vast redelijk dure ALU cilinders versleten hebt zou ik toch wel wat aan je mengverhouding gaan doen.

Ik heb m'n oliepomp al eruit gehaald en ik ben overgestapt op mengsmering (zelfmengen). Dus dat gaat wel goed komen! Want ik kan het me echt niet meer veroorloven om wéér een MHR te gaan kopen. Er moeten nog tè veel andere dingen gebeuren aan m'n scoot.

Back