Een klein 20 km gereden denk ik. Daarom dat ik eerder zou denken dat ik het klepstelboutje niet goed heb aangedraaid. Ik zal één van de dagen de kleppen nog eens stellen.Ik heb een grande retro , is dan wel een euro 2 , maar heb vanaf het begin beide kleppen op 0,10 gesteld . Is ook een 39 Qmb motor blok en ook toevallig 10 inch. Deze had ik 4500 km geleden gesteld , en van het weekend een 6000 km service beurt gedaan , ze stonden nog steeds goed.
Zou ze even nameten , en als ze al zo snel verlopen zou ik toch de oorzaak proberen te achterhalen. Hoeveel km heb je gereden na de laatste keer stellen ongeveer. Oorzaak zou kunnen wezen : klepstelboutjes lopen terug , moertjes niet vast genoeg . Of de kleppen slaan in op je zitting. In dat geval zou je je kop moeten demonteren en de kleppen nakijken. Maar dan alleen als de speling kleiner is geworden. Maakt de motor niet teveel toeren b.v door een versleten snaar of rolletjes , ook dat kan het inslaan van de kleppen bevorderen. Aan de andere kant wat is twee seconde , en met starten geen gas bijgeven , weet je dat . De choke moet het werk doen.
Ik heb de cdi vervangen, maar zonder resultaat... Ik vind het raar, bougie, bobine en cdi is nieuw. Heb de massa van de bobine doorgemeten met het frame en deze is ook inorde. Draad tussen cdi en bobine is ook inorde. Is dan de enige optie nog om de stator te vervangen?De Stator heeft in zo verre niets te maken met de ontsteking , dat er twee spoelen inzitten die de spanning voor de cdi verzorgen. Dit is de rood/zwarte draad , die apart met een losse connector naar je cdi loopt. De spannings regelaar staat hierbij buiten spel , deze regelt alleen het bijladen en dat de gele draad voor de verlichting , binnen de grenzen blijft . Je kan ook de laadspanning van je accu meten , moet ongv 14/15 volt zijn , bij verhoogd toerental
Als al je bedrading / connectors in orde zijn en je bobine is oke ( ook even door meten) met bougie /kabel en bougie kap . Gok ik op een kapotte cdi.