Ik heb een grande retro , is dan wel een euro 2 , maar heb vanaf het begin beide kleppen op 0,10 gesteld . Is ook een 39 Qmb motor blok en ook toevallig 10 inch. Deze had ik 4500 km geleden gesteld , en van het weekend een 6000 km service beurt gedaan , ze stonden nog steeds goed.
Zou ze even nameten , en als ze al zo snel verlopen zou ik toch de oorzaak proberen te achterhalen. Hoeveel km heb je gereden na de laatste keer stellen ongeveer. Oorzaak zou kunnen wezen : klepstelboutjes lopen terug , moertjes niet vast genoeg . Of de kleppen slaan in op je zitting. In dat geval zou je je kop moeten demonteren en de kleppen nakijken. Maar dan alleen als de speling kleiner is geworden. Maakt de motor niet teveel toeren b.v door een versleten snaar of rolletjes , ook dat kan het inslaan van de kleppen bevorderen. Aan de andere kant wat is twee seconde , en met starten geen gas bijgeven , weet je dat . De choke moet het werk doen.