EddyIsReady
New Member
Wat voor ecu zit er in de scooter?
Pulse generator die signaal geeft naar cdi uitgemeten
- Bobine uitgemeten: primair 2,2 ohm/ secundair 14,85 kohm.
Primair moet deze 2,2 ohm zijn, secundair 10,3 kohm. Dus in de secundaire gaat wel een lagere stroom vloeien. Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn dat hij niet start?De bobine heb je al door gemeten , kloppen de waarde met wat die behoren te zijn?
Ik weet niet hoe je secundair gemeten hebt maar houdt er rekening mee dat de bougiekap ook vaak een weerstand heeft van ongeveer 5 kilo Ohm.Primair moet deze 2,2 ohm zijn, secundair 10,3 kohm. Dus in de secundaire gaat wel een lagere stroom vloeien. Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn dat hij niet start?
Ja inderdaad, ik heb tussen massa en in de boegiekap gemeten. Geen idee, omdat eigenlijke alle elementen aanwezig zijn om te kunnen draaien. Ik dacht aan de cdi, omdat de timing misschien niet juist was. Maar heb deze vervangen en hielp niets. Aan wat denk jij?Ik weet niet hoe je secundair gemeten hebt maar houdt er rekening mee dat de bougiekap ook vaak een weerstand heeft van ongeveer 5 kilo Ohm.
Dus de hogere waarde die je meet kan liggen aan de bougiekap als deze nog in het circuit zat.
Maar waarom zoeken jullie het in het ontsteekcircuit, uit de eerste post lees ik toch dat de vonk goed was???
Na 30 posts ben ik een beetje de draad kwijt omdat ik dit topic niet geheel gevolgd heb maar volgens mij is er niks gezegd over het volgende punten:Aan wat denk jij?
Heb er net een nieuwe bobine in gestoken, maar dit geeft ook geen verschil.Na 30 posts ben ik een beetje de draad kwijt omdat ik dit topic niet geheel gevolgd heb maar volgens mij is er niks gezegd over het volgende punten:
Edit: @trabiarie was met net voor met posten, ik type ook maar met twee vingers
- Wordt je bougie nat na een paar startpogingen?
- Heb je de carburateur al eens schoon gemaakt?
- Heb je de twee filtertjes van de carb. solenoids al eens gecontroleerd of deze niet verstopt zitten?
- Heb je de klepspeling al eens gesteld/gecontroleerd en daarbij gekeken of de timing van het vliegwiel en de nokkenas op de markeringen staat?
- Is de compressie al eens gemeten?
- Zit het spietje op de as van het vliegwiel zodat het vliegwiel niet verdraait kan zitten.
![]()
Ik had op een ander forum juist hetzelfde probleem gevonden. Die hadden heel hun scooter al nagelopen en uiteindelijk was het de bobine die het probleem was. Daarom had ik die besteld.Waarom je de bobine vervangen hebt is me niet helemaal duidelijk, vooral als je vlak ervoor de waardes gemeten hebt van de primaire en secundaire spoel die goed bleken te zijn en je in je initiele post meldt dat je op vonk hebt getest??????
De sproeier(s) in de carburateur kan/kunnen wel degelijk verstopt zitten ook al ziet de luchtfilter er goed uit!
Vooral het feit dat je bougie droog blijft, duidt er toch op dat je brandstofvoorziening niet in orde is.
Dus ik zou toch maar eens beginnen met het kuisen van de carburateur en het controleren van de klepfiltertjes en als je het nog niet gedaan hebt, het testen van het vacuum kraantje/pompje en de werking van de vlotter/vlotternaald.
Werkt je ontsteking nog ? Heb ong zelfde probleem gehad en mijn ontsteking bleek stuk waardoor die ook niet aan sloeg!Ik had op een ander forum juist hetzelfde probleem gevonden. Die hadden heel hun scooter al nagelopen en uiteindelijk was het de bobine die het probleem was. Daarom had ik die besteld.
Heb net de carburateur gereinigd, niets vuil of verstroppingen te bespeuren. Proberen starten maar bougie blijft nog altijd droog.
Heb het membraam aan de brandstoftank getest door aan de vacuumleiding te zuigen. Als ik eraan zoog kwam er benzine uit achter het filtertje. Dus dit is ook inorde.
Dan zal ik me maar wagen aan het kleppen stellen
Komt er ook benzine uit als je de scooter probeert aan te kicken of elektrisch te starten?Heb het membraam aan de brandstoftank getest door aan de vacuumleiding te zuigen. Als ik eraan zoog kwam er benzine uit achter het filtertje. Dus dit is ook inorde.
Lijkt me ook, zo moeilijk is dit niet,YouTube is je vriend!!!Dan zal ik me maar wagen aan het kleppen stellen
Ja die werkte nog, heb wel alle componenten vernieuwd om zeker te zijn.Werkt je ontsteking nog ? Heb ong zelfde probleem gehad en mijn ontsteking bleek stuk waardoor die ook niet aan sloeg!