Cdi werkt opeens niet meer

Status
Not open for further replies.

101Stijn

New Member
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn cdi. Hij gaat opeens niet meer onbegrensd. vanochtend deed hij het goed. niks aan de hand, maar ik pakte een paar uur later me scooter weer. en toen ik eenmaal aan het rijden was en op A klikte op de afstandsbediening gebeurde er niks. en bleef hij even hard lope. ik heb alles geprobeerd maar ik kom er niet uit weet iemand wat het kan zijn of of hij kapot is?
 
Advertisement - register to remove this

Stijn, ik denk niet dat je goed gelezen hebt of je hebt het niet begrepen.

ab = afstandsbediening van de cdi.
Als de batterij van deze afstandsbediening leeg is, zendt deze geen signaal uit als je op de knop drukt om te ontgrenzen.
De cdi ontvangt dus geen signaal en blijft dan in de begrensde stand staan.
 
Ik heb dus een keer een onbegrensde cdi er aan gehad waarna hij door bleef trekken..bij na tot 70.. Dus ik me originele cdi er weer aan gehangen maar zelfs met het 45 kastje blijft hij ook nog door lopen naar de 65.. afstandsbedieningen werkt dus ook niet meer... iemand een idee waarom?
 
Het lampje brand gewoon rood als ik erop druk... was dit nou niet zo, dan zou ik idd aan een lege batterij denken.. maar dat is het dus niet.
Ongeacht welke cdi er in zit.. hij blijft voluit gaan en is niet te begrenzen.
 
Voluit is onbegrensd. Dan pakt hij t maximale. Dit zal je niet bedoelen. Enige wat je kan doen is een nieuwe kopen/proberen van iemand anders. Het kan ook dat je afstandsbediening stuk is. Je lampje brand maar er gebeurt niks.
Bij een televisie ab kan je dit testen door de ir ontvanger op je camera te richten en dan zie je met een android tel of een iphone (getest met meerdere soorten iphones en dit werkte pas vanaf de 11) een blauw/paars lampje. Dit zal waarschijnlijk niet werken op de ab die je nu hebt.
Nu vraag je je af wat je aan deze info nu hebt:mischien niks betreffende je scooter maar misschien met andere a.b's wel.
Je zou je ab ff los kunnen halen en de kans is er dat er een IR zender in zit.IR= infrarood.Maak de ab eens open en maak daar eens een foto van.Soms zit er alleen een veer die omgekeerd is in de behuizing zit om een signaal te verzenden.
 
Hij lijkt idd onbegrensd te zijn.. dus ik start de motor en hij rijdt niet netjes 35 maar meteen 60+..
Terwijl hij pas en maar tot 40+ mag en zou moeten kunnen nadat ik de afstandsbediening gebruik...
Misschien dat het zo wat beter verwoord is...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top