melf #50 said:warmlopen heeft niks met ac of lc te maken , als je alles goed voor elkaar hebt kun je wel 3 kwartier achter elkaar blazen , heb ik in nieuw weerdinge al vaker gedaan zonder problemen.
een scooter loopt past kapot wanneer er een techinsch defect ontstaat , geen goeie smering , verkeerde waardes (ontsteking , squish , druk in de kop etc.) , of gewoon iets wat kapot loopt.
de ac scooters worden in de race ook 25 minuten vol belast.
ac heeft als enige nadeel dat de temperatuur moeilijker te beinvloeden is.
en hoe meer prestaties hij dan moet leveren hoe moeilijker het word om m op een contstante temperatuur te houden , als dit te gek word krijg je thermische problemen waardoor je vermogen gaat verliezen.
in principe kun je met een AC dezelfde pk's neerzetten als met een LC , alleen houd een AC dit niet lang vol gewoon.
melf #50 said:ik denk dat een lc juist minder weerstand heeft van de waterpomp dan de ac van de koelfan
melf #50 said:ik denk dat een lc juist minder weerstand heeft van de waterpomp dan de ac van de koelfan
Big B NRG said:Wat ik trouwens ook denk is het volgende:
Carters worden std gemaakt voor 50cc cilinders. Hierbij zal de carterdruk en cartervolume redelijk in belans zijn voor die 50cc.
Stap je over op een 70cc (ofmeer) cilinder, dan zou het wel eens kunnen dat je teveel druk hebt en te weinig volume en dat de balans dus niet meer goed is.
DRD Rieju said:Daar zet ik mijn vraagtekens bij, die blokjes worden standaard immers ook niet gemaakt voor top prestaties dus of de carterdruk origineel ideaal is voor een 50cc? misschien dat iemand hier iets meer over kan zeggen...
Big B NRG said:Wil je daar grafiekjes van posten? (eventuel pk/toeren waardes weg halen?)
En loopt dat blokje met een groter cartervolume dan niet veel strakker?
Je zegt een lager vermogen, maar een strakkere lijn? Is dit niet iets wat veel beter rijdt dan? En hoeveel lager was dat vermogen?
Big B NRG said:Bij mijn vorige blok was een deel van het membraan huis weg. (rotorende inlaat, nooit van gekomen). Dus ben ik met een membraan later gaan rijden, met een blokje van 1 cm eronder. Maar gasreactie was niet zo heel erg bijzonder (niet wat je verwacht van een kartcarb).
Ook bleef het vermogen een beetje weg naar mijn mening.
Toen ik mijn kartcarb + blokje wat daarbij hoort op een ander "normaal" blok monteerde, was de gasreactie een stuk feller/agressiever.
melf #50 said:die gaten laat ik mooi voor wat het is , daar heb je ook totaal geen nadeel van , niet voor de carterdruk en niet voor de flow
maar wie is die scooterracer dan?
en ik neem aan dat je met team een 70 bedoelt? want team 50 en mhr 50 maakt geen reet uit.
Een waterpomp kost je in het slechtste geval 0,5pk.JBB said:Misschien idee om hier topic over te beginne
Team50 en mhr50 zijn dezelfde cilinders, de krukas en de kop maken het verschil.JBB said:Die gaten niet maar die inhammen bij min. hor. die lopen in princiepe dood met in het midden een gat naar de lagers. Dus dat zorgt wel voor een slechtere flow, maar dit kun je dus blijkbaar alleen straktrekken en opnieuw gaten in boren bij 70cc's.
Die racer is geen racer maar ex-tuner van een race-team, deze heet martijn en werkt bij een motorzaak bij mij in de buurt. (aangezien hij eigenlijk hier niet meer mee bezig is kan ik je niet zeggen welke zaak, want eigenlijk wil hij dit niet meer en heeft het te druk met motoren)
En een team 50cc heeft dacht ik een vllinderpoort en een mhr50 niet die heeft 1 grote met 2 kleine "fluitpoortjes" (of hoe ze mogen heten, kom er zo snel niet op)