Rooienaar said:Naar mijn weten zijn er nog geen gemeten resultaten tussen een opgevult carter en een normaal (gefreesd) carter.
Mijn motto: het volume dat je wegneemt bij "tunen", ergens anders weer opvagen door op te vullen. Zodat je op zowat zelfde carterdruk terug komt.
melf #50 said:een te lage carterdruk is niet goed en een te hoge ook niet , heel simpel , je moet gewoon zoeken naar het goeie volume voor jouw setup , en het maakt veel uit of je 50 of 70cc hebt , wat voor setup verder , toerental etc. en wat je er mee wilt gaan doen..
JBB said:Maar stel dat ik mijn carter wil aanpassen op mhr50 voor 12500 rpm waarbij ik een brede powerband wil.
Carterdruk hierbij verhogen is altijd nadelig 100% zeker, maar moet het volume dan hetzelfde blijven of is het dan beter de carterdruk te verlagen, want stromingssnelheid mengsel gaat dan wel omhoog, lijkt mij dat ie dan meer toeren kan maken
Aerox-Evo70 said:dus jij wilt eerst al het mengsel bufferen in je carter, om vervolgens het stilstaande mengsel je cilinder in te zuigen ? (in slomotion)
melf #50 said:mja , je kunt mij niet vertellen dat een temperatuursverschil van 2 graden nou zoveel teweeg brengt dat je niet het verschil kunt merken of je de goeie kant op gaat of dat het gewoon juist minder word...
een scooter geeft een bepaald vermogen af , ga je nu de carters veranderen maar zet je alles verder exact gelijk weer terug kun je mij niet vertellen dat je dan geen verschil kunt meten. (tenzij het ook echt geen verschil geeft)