Carburateur smurrie (shock).

Isamu

a.k.a. OverLander
Weet iemand wat hier gaande is geweest?
IMG_1918.jpeg

Schoonmaken en reviseren is geen probleem natuurlijk, maar ben wel benieuwd hoe dit kan en wat het is. Komt van een scooter die drie jaar stil heeft gestaan. Bijzonder exemplaar als je het mij vraagt en nog nooit eerder gezien.
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet dat ethanol kristalliseert op den duur (zeker bij lange stilstand), maar zo heftig had ik toch echt niet verwacht. In hoeverre vorst op dit proses van invloed is geweest is mij onbekend, wellicht versnelt het dan de groei indien benzine eenmaal sterk is afgekoeld en al ouder is.
 
Zou ik ze erbij moeten pakken en eens controleren mits ik ze nog niet heb weggegooid, interessant om te kijken hoe die zijn. Even nieuwe en oude wegen met gelijke lengte en dan eens opensnijden.
 
Ja (hier zat geen benzine meer in en heeft bijna een jaar los in de schuur gelegen en twee jaar buiten onder een afdak gestaan gemonteerd). Jammer dat ik hem niet los heb gedraaid, maar verwachte natuurlijk ook niet iets wat zo heftig was binnenin.
 
Last edited:
Ja (hier zat geen benzine meer in en heeft bijna een jaar los in de schuur gelegen en twee jaar buiten onder een afdak gestaan gemonteerd). Jammer dat ik hem niet los heb gedraaid, maar verwachte natuurlijk ook niet iets wat zo heftig was binnenin.
Dit spul zie ik ook achterblijven in mijn ultrasoon.
Zeker met het reinigingsmiddel er in. Dus dan zal dit het ook zijn.
 
Ik heb nog nooit zoiets in de ultra gezien, dit waren echt harde stukken ook. Ik heb met een borstel nog een deel verwijdert, maar denk eerder dat ik een krabber nodig ben voor de rest.
 
Back
Top